کد خبر : 4430
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

حجت الاسلام آل هاشم: رونق گردشگری در کشور نشانگر امنیت آن کشور است

حجت الاسلام آل هاشم: رونق گردشگری در کشور نشانگر امنیت آن کشور است

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند. به گزارش نگاه؛ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در این دیدار که روز یکشنبه ۲۱ خرداد سال

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

به گزارش نگاه؛ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در این دیدار که روز یکشنبه ۲۱ خرداد سال جاری در بیت نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت، ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از تاریخ و میراث این مرزو بوم، از سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد فرهنگی یاد کرد.

وی عنوان کرد: تلاش برای حفظ و صیانت از فرهنگ غنی این کشور در برابر هجمه های فرهنگی دشمن باید از اهداف بزرگ تمامی سازمان ها و نهادهای فرهنگی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال، یادآور شد:  گردشگری و صنایع دستی در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه نقش موثری ایفا می کند. رونق گردشگری در کشور نشانگر امنیت آن کشور است و از لحاظ اقتصادی موجب ارزآوری و ایجاد اشتغال در تمامی مشاغل مرتبط با بحث گردشگری خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت در کشور گفت: صنایع دستی می تواند به عنوان یک محصول داخلی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد و موجب  شکوفایی استعدادهای نسل جوان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به اینکه کارکنان میراث فرهنگی حافظان ومیراث بانان گذشتگان هستند ، عنوان کرد: باید دست در دست هم با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در ارتقای فرهنگی کشورمان تلاش کنیم و امید دشمنان را نامید سازیم.

در ابتدای این دیدارمرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به گستردگی فعالیتهای این سازمان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سال ۹۶ با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال تمام همت و عزم خودمان را در راستای پیشبرد اهداف سازمان به ویژه در حوزه های گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته ایم تا شاهد رونق اقتصادی و حرکت به سمت کاهش وابستگی به نفت باشیم.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی ۱۰ هاب صنایع دستی در شهرستانها مشخص شده و ۷۶ خانه روستایی برای آموزش هنرمندان صنایع دستی به منظور انجام فعالیت در این حوزه در نظر گرفته شده است و با تمام توان در راستای کیفی سازی و بازاریابی محصولات صنایع دستی هستیم.

آبدار در تشریح برنامه های تبریز ۲۰۱۸ یادآور شد: با توجه به تصویب این رویداد فراملی در هییت وزیران و جلسات ستاد ملی به ریاست زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده و تمامی برنامه های تدوین شده به دستگاههای ذیربط ابلاغ شده است.

وی گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی باید بیش از پیش روی مباحث فرهنگی و داشته های تاریخی و مذهبی خود تلاش کنیم تا شاهد رونق گردشگری فرهنگی و مذهبی در سال های آتی باشیم.

وی در خاتمه از تشکیل جلسه ستاد مشترک ملی و استانی بعد از ماه مبارک رمضان به میزبانی تبریز خبر داد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 6 =