کد خبر : 4659
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

حجت‌الاسلام آل‌هاشم:در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب ضعف داریم/ چرا نباید بانوان محجبه ما در پارک‌‌ها و مراکز تفریحی غالب باشند؟

حجت‌الاسلام آل‌هاشم:در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب ضعف داریم/ چرا نباید بانوان محجبه ما در پارک‌‌ها و مراکز تفریحی غالب باشند؟

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گفت: دشمنان هجمه گسترده بر علیه فرهنگ ما شکل داده‌اند و در این میان البته دستگاه‌ها آنطوری که باید نتوانستند در فرهنگ‌سازی کار کنند. به گزارش نگاه بنقل از  آناج، حجت‌السلام سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز در تجمع مدافعان حریم خانواده در تبریز اظهار داشت: چرا بانوان محجبه ما در

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گفت: دشمنان هجمه گسترده بر علیه فرهنگ ما شکل داده‌اند و در این میان البته دستگاه‌ها آنطوری که باید نتوانستند در فرهنگ‌سازی کار کنند.

به گزارش نگاه بنقل از  آناج، حجت‌السلام سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز در تجمع مدافعان حریم خانواده در تبریز اظهار داشت: چرا بانوان محجبه ما در پارک‌ها و مراکز تفریحی نباید غالب باشند، حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است اگر چه پوشش در ظاهر نمود دارد اما حجاب برخواسته از اعتقادات و حیا برخواسته از فطرت انسانی است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم از عفت گاه به معنای پاکدامنی و گاه به منظور قناعت یاد شده است اما از مجموع کلمات می‌توان دریافت عفاف نوعی حجاب درونی است که از شهوات و گناه جلوگیری می‌کند، حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان خاطر نشان ساخت: حجاب حق الله است حرمت زن نه اختصاص به زن و نه شوهر و برادر است همه اینها اگر رضایت دهند قرآن اجازه نمی‌دهد زیرا حرمت زن حق الله است.

این خطیب شهیر تبریزی عنوان کرد: هر انسان معتقدی باید حجاب را از روی عبودیت و نه فقط به خاطر مسائل اجتماعی رعایت کند، بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت که روح عبادت است را به جا بیاورند.

آل هاشم تاکید کرد: خداوند در سوره نور حرمت و شخصیت زن را با حجاب مطرح نموده و در آیه دیگر مقام زنان به قدری بالا محسوب شده که باید از طریق حجاب شناخته شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه پس از انقلاب جهت ترویج و فرهنگسازی حجاب اقدامات مطلوبی انجام شد، اذعان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر این روند به دلیل ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام که عفاف و حجاب جز آن است کاهش یافته است که باید تلاش و برنامه ریزی صحیح برای حجاب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ تساهل که غرب ایجاد کرده بدحجابی را گسترش داده است، متذکر شد: دستگاه‌ها آنطوری که باید نتوانستند در فرهنگ‌سازی کار کنند دشمنان حجمه گسترده بر علیه فرهنگ ما شکل داده‌اند که تاثیرات بسزایی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان ساخت: امروزه مد و مدگرایی برای نفوذ به فرهنگ اصیل اسلامی شکل گرفته و باید طبق سخنان رهبری برنامه مدون برای مقابله با این نفوذ داشته باشیم.

امام جمعه مردم تبریز گفت: بانوان ما همچنان که در تمامی عرصه با تاسی از آموزه‌های دینی وظایف خود را انجام داده‌اند در این امر هم موفق خواهند بود، امروز برای توطئه دشمنان اسلام برنامه‌های فرهنگی گسترده داشته باشیم، شما بانوان با حجاب خودتان این کار فرهنگی را انجام دهید.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =