کد خبر : 5832
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

جِر زنی به سبک اصلاح طلبان شورای شهر تبریز

جِر زنی به سبک اصلاح طلبان شورای شهر تبریز

هفته گذشته پس از انتخاب شهردار تبریز با رای اکثریت اعضای شورای شهر، همگان منتظر صدور حکم ایرج شهین باهر توسط وزیر کشور بوده اند.   هفته گذشته پس از انتخاب شهردار تبریز با رای اکثریت اعضای شورای شهر، همگان منتظر صدور حکم ایرج شهین باهر توسط وزیر کشور بوده اند. علی رغم طولانی بودن

هفته گذشته پس از انتخاب شهردار تبریز با رای اکثریت اعضای شورای شهر، همگان منتظر صدور حکم ایرج شهین باهر توسط وزیر کشور بوده اند.

 

هفته گذشته پس از انتخاب شهردار تبریز با رای اکثریت اعضای شورای شهر، همگان منتظر صدور حکم ایرج شهین باهر توسط وزیر کشور بوده اند.

علی رغم طولانی بودن نسبی این پروسه ابلاغ حکم، رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز روز گذشته در گفتگویی ابراز داشت که “برخی اعضای شورا صورتجلسه انتخاب شهردار را امضا نکرده اند و این به معنای آن است که این اعضا در جلسه انتخاب شهردار غایب بوده اند. قانون می گوید اعضایی که صورتجلسه را امضا نکنند، غایب محسوب می شوند؛ با این شرایط بالطبع مصوبه ای به فرمانداری واصل نشده است تا اقدامی صورت گیرد. این مساله محل اشکال قانونی است؛ ما به صورت شفاهی پیگیری کرده ایم و فردا هم به صورت کتبی مساله را پیگیری می کنم و اگر کماکان این وضعیت ادامه پیدا کند اقدامات قانونی در این خصوص انجام می شود.”

عدم ارسال صورت جلسه انتخاب شهردار و امضا نکردن برخی اعضای شورای شهر، اقدامی بسیار عجیب و تعجب برانگیز و از شاهکار های مدیریتی در این دوره از عمر شورای پنجم شهر تبریز است.

چگونه ممکن است شورایی که مدعی تغییر و قانون مداری و ناجیان شهر معرفی می کنند، صورت جلسه مهم ترین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار تبریز را به فرمانداری نفرستند و برخی نفرات که در کوران کمپین های انتخاباتی هماره بر طبل قانون مداری و دموکراسی زده اند، به رای اکثریت تمکین نکنند و از امضای آن سرباز بزنند؟!

آیا پشت پرده این اقدام، ناکارآمدی، بی تجربگی و یا تعمدی وجود دارد؟ البته از شورای پنجم شهر تبریز که عمده زمان فعالیت ۴۰ روزه اش را به برگزاری کلاس های آموزشی و کارگروه های متعدد اختصاص داده اند، این قبیل اقدامات شاذّ بعید نیست.

البته محرم محمدزاده، عضو هیئت رئیسه شورای شهر در گفتگو با تبریزبیدار،ابراز داشت که دکتر آجودان زاده، دبیر هیئت رئیسه پیگیر این قضیه است و چندبار درخواست کرده که همکاران امضا کنند ولی ظاهرا برخی دوستان رغبتی برای امضای صورتجلسه ندارند و اگر امضا نکنند ما ۷ نفر امضا کرده و به تهران ارسال خواهیم کرد. بعید می دانم مشکل خاصی به وجود بیاید و انشاالله تا چهارشنبه کار را تمام خواهیم کرد.

مگر امضای ارسال یک مصوبه مهم و ارسال آن به ساختمان فرمانداری با فاصله ۴۴۰ متری، سفر شام و حجاز است که یک هفته از زمان آن می گذرد ولی برخی اعضای شورا که کاندیدای آنان بازنده رقابت انتخاب شهردار شده اند، تمایلی برای امضا ندارند؟ چرا دموکراسی و انتخابات زمانی که به نفع آقایان باشد خوب است، ولی وقتی به نفع مخالفین خود باشد زیر بار قبول مسئولیت نمی روند؟

شاید بهتر است عدم ارسال صورتجلسه انتخاب شهردار کلانشهر تبریز تعمدا و با اهداف دیگری صورت نگرفته باشد و محصول فراموشی و مصادف شدن با روزهای تعطیل پس از انتخاب باشد. در غیر اینصورت شهروندان تبریز این شاهکار عجیب و غریب و کم کاری برخی شورانشینان را هرگز فراموش نخواهند کرد. باید منتظر ماند و دید.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + پانزده =