کد خبر : 3080
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۴۲

جهاد دانشگاهی می‌تواند اجرای بخش‌هایی از قانون برنامه ششم توسعه را به عهده بگیرد

جهاد دانشگاهی می‌تواند اجرای بخش‌هایی از قانون برنامه ششم توسعه را به عهده بگیرد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، زمینه کاری وسیعی برای جهاددانشگاهی وجود دارد. به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه  روسای سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مراحل تدوین و تصویب قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم توسعه برنامه‌ی متفاوتی است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، زمینه کاری وسیعی برای جهاددانشگاهی وجود دارد.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه  روسای سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مراحل تدوین و تصویب قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم توسعه برنامه‌ی متفاوتی است که در صورت تصویب شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ خواهد شد، احکامی که در این برنامه پیش‌بینی شده احکامی کمی بوده و از کلی گویی پرهیز شده است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، زمینه کاری وسیعی برای جهاددانشگاهی وجود دارد، به عنوان مثال در بحث اصلاح خاک که در این برنامه به آن اشاره شده است، جهاد با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند این مسئله را بر عهده بگیرد.

وی افزود: در صورتی که جهاد اجرای بخش هایی از  اهداف برنامه ششم توسعه را به عهده بگیرد هم خدمتی به کشور و هم خدمتی به دولت محسوب خواهد شد.

فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاد، یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی ایران است، افزود: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ معاصر ایران اسلامی و مناسبت‌های جهانی است.

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را تثبیت کرده و حتی موضع‌گیری‌هایی که آقای ترامپ،به عنوان  منتخب جدید آمریکا، اتخاذ می‌کند، نشان از قدرت ایران اسلامی و نگرانی دولت آمریکا دارد.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب‌های معمول دنیا، رسم بر این بود که با خشونت روی کار می‌آمدند ولی در انقلاب اسلامی ایران با سرعت قانون مستقر شد و رفتارها و مناسبت‌های جمهوری اسلامی ایران براساس قانون تنظیم شد.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور  شد: از جمله آثار انقلاب اسلامی شکل‌گیری نهاد جهاددانشگاهی از دل دانشگاه بود که با رویکردها و رفتارهای بروکراتیک امکان ایجاد آن نبود، جهاددانشگاهی در طول سی و چندساله بعد از انقلاب خدمات شایان توجهی به انقلاب و کشور ارائه کرده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + هجده =