کد خبر : 11760
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۳۲

جریمه‌ی بازدارنده! محتکر لوازم خانگی در ‌آذربایجان‌شرقی

جریمه‌ی بازدارنده! محتکر لوازم خانگی در ‌آذربایجان‌شرقی

قطعاً مجازات کسانی که با انبار کالاهای دو میلیاردی می‌خواستند در عرض یک ماه با گران‌فروشی یک میلیارد به میزان سرمایه‌شان بیفزایند، ۱۵ میلیون تومان نیست. شامگاه دوشنبه تیترِ امشب با دعوت از مسئولان تعزیزاتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به استودیو شبکه‌ی خبر به واکاوی علت گرانی‌ها پرداخت. در بخشی از این

قطعاً مجازات کسانی که با انبار کالاهای دو میلیاردی می‌خواستند در عرض یک ماه با گران‌فروشی یک میلیارد به میزان سرمایه‌شان بیفزایند، ۱۵ میلیون تومان نیست.

شامگاه دوشنبه تیترِ امشب با دعوت از مسئولان تعزیزاتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به استودیو شبکه‌ی خبر به واکاوی علت گرانی‌ها پرداخت. در بخشی از این برنامه جدال بالا گرفت و زمانی که صحبت از برخورد قاطع با محتکران شد، یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از عدم برخوردِ جدی با عاملان احتکار، گفت: “در آذربایجان‌شرقی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کالای احتکاری در بخش لوازم خانگی کشف و در نهایت رأی به توزیع آن‌ها داده و محتکر را ۱۵ میلیون تومان جریمه کرده‌اند”.

قطعاً شهروندانی که با هشتگ محتکر انگل اقتصادی به سراغِ سودجویان رفته بودند و خواهان برخورد قاطع مقامات قضایی با آنان بودند به جریمه‌های ۱۵ میلیون تومانی رضایت نمی‌دهند و اصولاً چنین مبالغی در حساب آنانکه سرمایه‌های میلیاردی را انبار کرده‌اند تا گران‌فروشی کنند به چشم نمی‌آید.

از مقامات سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز انتظار می‌رود ضمن شفاف‌سازی در مجازاتِ محتکران و آراء صادره، نحوه‌ی توزیع، قیمت و زمان ارائه محصولات کشف شده به بازار را اعلام نمایند تا شائبات نیز پایان یابد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =