کد خبر : 5072
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۴

جبارزاده: نباید شهدا را برای نسل جوان دست نیافتنی جلوه داد/ خاطره‌‌ استاندار آذربایجان‌‌شرقی از رانندگی برای آقا مهدی باکری

جبارزاده: نباید شهدا را برای نسل جوان دست نیافتنی جلوه داد/ خاطره‌‌ استاندار آذربایجان‌‌شرقی از رانندگی برای آقا مهدی باکری

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آزادگان باید به عنوان مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و جوانان ایفای نقش کنند و شهدا را برای آنان به عنوان الگو معرفی نمایند. به گزارش نگاه، اسماعیل جبارزاده قبل از ظهر یکشنبه در چهارمین همایش آزادگان اردوگاه موصل ۲ که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد،

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آزادگان باید به عنوان مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و جوانان ایفای نقش کنند و شهدا را برای آنان به عنوان الگو معرفی نمایند.

به گزارش نگاه، اسماعیل جبارزاده قبل از ظهر یکشنبه در چهارمین همایش آزادگان اردوگاه موصل ۲ که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آزادگان با وجود اینکه سالیان سال در بین مردم نبودند مطمئنا نه تنها در دل خانواده‌های خود بلکه ملت ایران جای گرفتند.

وی خطاب به آزادگان ابراز کرد: در ۲۶ مرداد فقط خانواده‌های شما خوشحال نبودند بلکه دل ملتی از ورود شما شاد بود زیرا شما فرزندان ملت بودید که به آغوش وطن باز‌می‌گشتید؛ آزادگان باید به عنوان مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و جوانان ایفای نقش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سال‌های دفاع مقدس و روزهای اسارت تاریخ زرینی است که باید بیان گردد و اگر تک تک شما خاطرات خود را ننوشته‌اید باید بنویسید زیرا این تاریخ مربوط به همه ملت ایران است، خاطرنشان ساخت: در بیان خاطرات جنگ و اسارت دو نوع روایت وجود دارد، یکی صرفا بیان عشق و ارادت شهدا و تبدیل ایشان به اسطوره‌های دست نیافتنی است که نباید فقط اینچنین باشد زیرا برای نوجوانان و جوانان دست نیافتنی می‌شوند.

وی ابراز عنوان کرد: اگر بتوانیم شهدا و آزادگان را به عنوان الگو معرفی کنیم، قطعا این الگو قابل تکرار خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهید محسن حججی که این روزها مردم ایران داغدار این شهید هستند از خیل همین جوانان و پرورش یافته‌ی مکتب جنگ و ولایت بوده است، اذعان داشت: راه شهادت بسته نیست و خیل جوانان ما امروز به دنبال آن هستند و فلاح رستگاری خود را در رسیدن به آن فوز عظیم می‌دانند.

جبارزاده با گرامیداشت یاد از حجت‌الاسلام ابوترابی یادآور شد‌: چهار سال در مجلس در محضر این بزرگوار هم کمیسیون بودیم عین آن چهار سال ایشان را می‌دیدیم که تمام هم و غم ایشان مسائل مربوط به آزادگان بود و هر روز همه‌ی سخنانش در صحن علنی و کمیسیون مربوط به آزادگان بود.

وی با بیان اینکه ما آذربایجانی‌ها شیفته‌ی آقا مهدی هستیم و در محفلی یاد و نام ایشان ذکر می‌گردد، افزود: تمام رفتار و منش آقا مهدی درس بود، ایشان طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که حتی زمانی ما بین رفت و آمدها که بین قرارگاه ها انجام می‌داد کارهایش را با فرماندهان قرارگاه در بین راه عنوان می کرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یک روز از قرارگاه لشکر تا اهواز من رانندگی ماشین را انجام می دادم و آقا مهدی باکری در کنار دست بنده نشسته بودند از همان لحظه‌‌ی آغاز حرکت شروع به طرح مسائل کردند، با توجه به جنگ باید تشکیلات به روزی برای بهداری فراهم نماییم.

جبارزاده با بیان اینکه آن زمان بنده در بهداری رزمی لشکر بودم، گفت: در طول دو  ساعت موارد را از من می‌پرسید و تشکیلات گردان را تعریف کردند و برای نام گذاری گردان بهداری نام امام رضا انتخاب کردند، به گروهان‌ها رسیدیم و یک گروهان “ش م ر” را ایجاد کردند گفتند ش م ر میشه شمر و نام قاتل شمر را می‌گذاریم برای نام گروهان که شد گروهان مختار هیچ فرقی بین قسمت‌های مختلف لشکر نمی‌گداشت؛ نه تنها فرق نمی کرد بلکه طوری برخورد می‌کرد که هر کدام از نیروها تصور می‌کرد واحد خود پیش اقا مهدی بهترین و مهم‌ترین واحد است.

وی در پایان اعلام کرد: برای آقا مهدی زیر دستان درجه یک و دو معنی نداشت و باید الگوی امروز ما قرار گیرد همچنان در مباحث مدیریت بهره‌وری و بهره‌مندی از زمان را نیز باید بتوانیم از سیره‌ی این شهدا استخراج نماییم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 1 =