کد خبر : 2744
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۱۳

جایگاه و سهم بانوان در امر توسعه و آموزش ارتقاء می یابد

جایگاه و سهم بانوان در امر توسعه و آموزش ارتقاء می یابد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: جایگاه و سهم بانوان در امر توسعه و آموزش ارتقاء می یابد. به گزارش نگاه، یعقوب نماینده در نشستی که به منظور بررسی ، راهکارهای توانمندسازی و اشتغال بانوان با حضور نمایندگانی از دستگاههای مرتبط با این امر برگزار شد،افزود : با توجه به اینکه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: جایگاه و سهم بانوان در امر توسعه و آموزش ارتقاء می یابد.

به گزارش نگاه، یعقوب نماینده در نشستی که به منظور بررسی ، راهکارهای توانمندسازی و اشتغال بانوان با حضور نمایندگانی از دستگاههای مرتبط با این امر برگزار شد،افزود : با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه ما را تشکیل می دهند و یک نیروی بالقوه بسیار بالایی در جامعه هستند ولی متاسفانه از این توانمندی خوب استفاده نشده است .

نماینده ادامه داد : جوامع پیشرفته در حال حاضر به خصوص در چند دهه اخیر ، بالغ بر ۴۰ درصد از مناصب مدیریتی و تصمیم گیری را به بانوان سپرده اند و این یعنی رشد ۲۵۰ درصدی . و در کشور ما نیز با وقوع انقلاب اسلامی  ، حرکتهای اصولی در این راستا آغاز شده است .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی در بین سایر استانها به عنوان استان توسعه یافته مطرح شده است ، ولی متاسفانه بانوان این استان در جایگاههای مهم تصمیم گیری و مشارکت حضور ندارند .

مدیرکل ادامه داد : امیدواریم این جلسه نقطه عطفی باشد برای حرکتی دوباره ، تا در بخش آموزشهای فنی و حرفه ای که توانمندیهای بسیار بالقوه و امکانات بسیار بالایی دارد بتوانیم در ارائه خدمات آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان گامهای موثری برداریم و امیدواریم موجی ایجاد شود تا بتوانیم با کمک سایر دستگاههای متولی این امر ، تصمیمات مهمی در این حوزه بگیریم.

وی ادامه داد : ارایه آموزشهای فنی و حرفه ای برای این گروه از جامعه لازم و ضروریست و نگاهی که وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه زنان دارد نگاهی وسیع و توسعه ای میباشد،که با اجرای آن جمعیت زنان به قشر توانمندی از جامعه تبدیل شده و نقش خود را در امر توسعه و پیشرفت کشور نشان خواهد داد.

وی به نقش محوری زن در جامعه اشاره کرده و توانمندبودن زنان در خانواده را موجب توانمند شدن نهاد خانواده دانست که این موضوع موجب مقاومت در مقابل آسیب ها خواهد شد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =