کد خبر : 19073
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

تکمیل پروژه مرکز همایش ها باید اولویت اصلی شهرداری تبریز باشد

تکمیل پروژه مرکز همایش ها باید اولویت اصلی شهرداری تبریز باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تعیین تکلیف نهایی و تکمیل پروژه مرکز همایش ها را از جمله اولویت های شهرداری تبریز برشمرد. به گزارش سهند، شهرام دبیری صبح امروز پنج شنبه در حاشیه بازدید میدانی از پروژه های در حال اجرای منطقه ۹ شهرداری تبریز گفت: این مرکز با تلاش شبانه روزی و پیگیری های مستمر

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تعیین تکلیف نهایی و تکمیل پروژه مرکز همایش ها را از جمله اولویت های شهرداری تبریز برشمرد.

به گزارش سهند، شهرام دبیری صبح امروز پنج شنبه در حاشیه بازدید میدانی از پروژه های در حال اجرای منطقه ۹ شهرداری تبریز گفت: این مرکز با تلاش شبانه روزی و پیگیری های مستمر شهرداری تبریز  به یکی از شاخص‌های مهم  توسعه فرهنگی شهر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت این پروژه در راستای تامین زیرساخت های فرهنگی قابل توجه است گفت: رفع نواقصات و مشکلات موجود این پروژه  موجب کاهش بدبینی ها و دیدگاه های منفی در خصوص این مرکز خواهد شد.

 دبیری تاکید کرد: با برگزاری جلسات و پیگیری های مستمر تکمیل این پروژه باید در اسرع وقت صورت بپذیرد.

وی نگهداری و حفظ این مجموعه را دومین الویت اساسی شهرداری تبریز عنوان کرده و ادامه داد: نگهداری اصولی و توجه به کیفیت و اصول صحیح حفظ این مجموعه موضوعی اساسی بوده و موجب میشود چرخه ی حیات این مجموعه افزایش یابد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به دیگر پروژه های در حال اجرا در شهرداری منطقه ۹ تبریز گفت: پیشرفت فیزیکی و تحقق بودجه پروژه ها نشان از پویایی و فعالیت این مجموعه در ساخت و اجرای پروژه ها دارد.

وی تصریح کرد: این شهرک باید بصورت استاندارد و با توجه به اصول شهرسازی ساخته شود.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی گفت: احداث این بیمارستان در قسمت شرقی تبریز نیازی مبرم و غیر قابل انکار است و باید تلاش شود سریعا این مجموعه در شهرک خاوران احداث شود.

وی ادامه داد: قطعا این بیمارستان در آینده پاسخگوی نیاز شهروندان ساکن در این بخش از شهر تبریز خواهد بود.

دبیری با اعلام اینکه خدمات بیمارستان های تامین اجتماعی برای اعضا این سازمان کاملا رایگان است خاطر نشان کرد: باید دست به دست هم دهیم تا برای رفاه حال شهروندان عزیز این بیمارستان بزرگ با همکاری شهرداری تبریز و سازمان تامین اجتماعی در شهرک خاوران احداث ‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان افزود: برای حل مشکلات و رفع موانع موجود طی روزهای آینده جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره کل تامین اجتماعی استان و استانداری آذربایجان شرقی برگزار خواهیم کرد.

مرکز همایش ها نیازمند صرف بودجه برای تکمیل نواقصات است

در ادامه شهردار منطقه ۹ تبریز با ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت پروژه مرکز همایش های شهرداری تبریز گفت: مرکز همایش ها  نیازمند صرف بودجه برای تکمیل نواقصات است.

بهرام نسیانی افزود: در برخی موارد، همچون دکوراتیو، دستگاه های مرتبط با گرمایش، سرمایش، تهویه، سیستم صوتی و تجهیز برخی سالن ها نیازمند تکمیل و اصلاح برخی نواقصات کلی و جزئی از این مرکز همایش ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه ی مورد نیاز برای تکمیل کامل این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است گفت: در سال جاری و در بودجه سال ۹۸ برای تکمیل این پروژه ۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

شهرک خاوران ویژگی های منحصر بفرد زیادی برای سکونت دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه گفت: شهرک خاوران ویژگی های منحصر بفرد زیادی برای سکونت و زندگی شهروندان دارد.

صادق زاده خاطر نشان کرد: موضوع احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی در این منطقه از شهر تبریز از ابتدای آغاز بکار شورای پنجم مطرح شد که با همکاری همکاران شورای شهر واگذاری زمین برای احداث این بیمارستان از طریق شهرداری تبریز به سازمان تامین اجتماعی توسط شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون و با گذشت بیش از دو سال از عمر شورای پنجم سند زمین مورد نظر تحویل تامین اجتماعی نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال جاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات این مجموعه در نظر گرفته شده است افزود: اگر عملیات احداث این بیمارستان در سال جاری آغاز نشود و بودجه در نظر گرفته شده هزینه نشود، قطعا سال آینده ریالی برای این احداث بیمارستان تخصیص داده نخواهد شد و این ضربه بزرگی برای شهر تبریز است.

تکمیل مرکز همایش ها در قالب لایحه

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه تاثیرگذاری شورا باید با بازدید از پروژه های مناطق مختلف شهر تبریز بیش از پیش نمود یابد گفت: ادامه ی بررسی عملکرد مناطق و سازمانها در حوزه های مختلف و ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته و توجه به درخواست های احتمالی باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

فریدون بابایی اقدم اضافه کرد: مرکز همایش های شهرداری تبریز مجموعه ای ارزشمند و از مهمترین زیرساخت فرهنگی شمالغرب کشور مطرح بشمار می رود.

وی ادامه داد: تکمیل نشدن این پروژه با توجه به رقم مورد نیاز برای رفع نواقصات موجود، قابل توجه است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این مجموعه جایگاه خود را در تبریز پیدا کرده و با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان باید شاهد تکمیل سریع این مجموعه باشیم.

فریدون بابایی اقدم گفت: بحث اصلاح بودجه در راستای تکمیل مرکز همایش ها در قالب لایحه ای در اولین فرصت وارد صحن شده و پس از بررسی از واجد شرایط ترین منطقه این بودجه تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد اجرای دیگر پروژه ها در مجموعه شهرداری منطقه ۹ اظهارداشت: این میزان از فعالیت که در هر ساعت از شبانه روز در فضاهای عمومی شاهد آن هستیم قابل تقدیر است.

بابایی اقدم اضافه کرد: موضوع قابل تامل دیگری که باید مد نظر قرار گیرد، تحقق جمعیت پذیری در این منطقه است که موجب کاهش جمعیت در برخی مناطق دیگر خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهرک خاوران شهرک خاصی است و کاربری های مختلف عمومی همچون پارکها در این شهرک ساخته شده است گفت: لزوم همکاری دیگر نهادها همچون آموزش و پرورش برای ساخت مدارس نیز موجب توجه شهروندان و افزایش جمعیت پذیری این شهرک می شود.

بیش از ۲۰۰ درصد تحقق بودجه داریم

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز نیز در ادامه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ درصد تحقق بودجه داریم که تا پایان سال بیش از خواهد بود گفت: با توجه به این تحقق بودجه، شهرداری در طی این چند سال و در راستای ساخت و ساز و پروژه های عمرانی مسیر صحیحی را در پیش گرفته است.

محمد اسحقی تاکید کرد: تکمیل پروژه مرکز همایش ها با توجه به درصد پیشرفت این پروژه با تحقق بودجه فعلی امکان پذیر است.

وی اشاره کرد: پیگیری پروژه های مختلف شهری در این شهرک باید بصورت جدی پیش گرفته شود.

محمد اسحقی تاکید کرد: تکمیل پروژه مرکز همایش ها با توجه به درصد پیشرفت این پروژه با تحقق بودجه فعلی امکان پذیر است.

وی اشاره کرد: پیگیری پروژه های مختلف شهری در این شهرک باید بصورت جدی پیش گرفته شود.

گفتنی است در این بازدید که با حضور شهرام دبیری رییس شورای اسلامی شهر تبریز و فریدون بابایی اقدم رییس کمیسیون معماری وشهرسازی، کریم صادقزاده سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز و همچنین معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز و شهردار منطقه ۹ شهرداری تبریز برگزار شد، عملکرد شهرداری منطقه ۹ تبریز در خصوص اجرای پروژه های عمرانی مورد بررسی قرار گرفت.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − پنج =