کد خبر : 23630
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

تکمیل مراحل تجهیز و آماده‌سازی موزه شعر و ادب آذربایجان

تکمیل مراحل تجهیز و آماده‌سازی موزه شعر و ادب آذربایجان

موزه شعر و ادب آذربایجان

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از نظارت مستمر این اداره‌کل بر روند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب آذربایجان خبر داد.

به گزارش نگاه، احمد حمزه‌زاده امروز به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از روند آماده‌سازی و تجهیز موزه شعر و ادب آذربایجان واقع در مقبره الشعرا تبریز بازدید کرد.
وی در این بازدید با تاکید به لزوم تسریع تجهیز و آماده‌سازی موزه شعر و ادب آذربایجان، گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی آذربایجان، پیشینه غنی آن در حوزه شعر و ادبیات است که نقش آن را شاعران و ادیبان بزرگی در کتیبه روزگار آذربایجان و ایران ماندگار ساخته‌اند.
حمزه‌زاده با اشاره به اینکه مقبره الشعرا از مهم‌ترین اماکن فرهنگی استان به شمار می‌آید که نقش ادبیات کهن تا معاصر را می‌توان در آن یافت، ادامه داد: این مکان مقدس ادبی شاعران و ادیبان بزرگی را در دل خود جای داده است که همه ساله بسیاری از شیفتگان شعر و ادب ایران و آذربایجان را گردهم می‌آورد، از این‌رو در راستای تجهیز شایسته این مکان و تبدیل آن به موزه‌ای تخصصی، مجوز فعالیت موزه شعر و ادب آذربایجان صادر شده و تحت پوشش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی استان به موزه‌ای فعال در این حوزه تبدیل خواهد شد.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان به‌طور مستمر بر نحوه مرمت بنا و همچنین تهیه محتوای با ارزش و تخصصی این موزه نظارت خواهد داشت و اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد.
محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه تجهیز موزه شعر و ادب آذربایجان به سرعت در حال پیگیری است، ادامه داد: با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان، روند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب آذربایجان تسریع یافته و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه موزه شعر و ادب آذربایجان از اهمیت بسیاری برخوردار است، از این‌رو با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی نظیر اداره‌کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین شهرداری تبریز در تلاشیم تا در اسرع وقت محتوای موزه شعر و ادب آذربایجان را تهیه و این مکان را آماده بازدید علاقمندان کنیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =