کد خبر : 11488
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۰۵

توهین به اشخاص و ایراد ضرب و جرح و تهدید در آذربایجان شرقی

توهین به اشخاص و ایراد ضرب و جرح و تهدید در آذربایجان شرقی

معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری ازجرم دادگستری آذربایجان شرقی گفته است :جرم توهین در استان درمیان ده جرم اولویت دار در رتبه نخست و جرانم ایراد ضرب و جرح و تهدید به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.    به گزارش آوای سهند، محبوب بابک علیلو امروز چهارشنبه در جلسه پیشیگری از

معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری ازجرم دادگستری آذربایجان شرقی گفته است :جرم توهین در استان درمیان ده جرم اولویت دار در رتبه نخست و جرانم ایراد ضرب و جرح و تهدید به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

 دعوا

 به گزارش آوای سهند، محبوب بابک علیلو امروز چهارشنبه در جلسه پیشیگری از وقوع جرم استان  همچنین گفت : صدمات بدنی غیر عمدی ناشی ازحوادث  رانندگی در این استان چهارمین جایگاه را به خود اختصاص داده و جرائم تخریب، سرقت ،  کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق، در ردیف های  پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته وی در امور حقوقی هم خواسته های مطالبه وجه استاد عادی در رتبه اول  ، مطالبه وجه چک در ردیف دوم و مطالبه خسارات وارده در ردیف دهم هستند.

معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری ازجرم دادگستری آذربایجان شرقی خبر داد در سه ماهه نخست امسال از نظر آماری تعداد پرونده های کیفری ورودی به محاکم دادگستری استان درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ده درصد و پرونده های حقوقی شش درصد افزایش یافته است .

علیلو یاد آور شد : ۵۶ درصد از جرائم ارتکابی در استان مربوط به ده جرم ذکر شده است و جرائم مالی و اقتصادی  مانند اختلاس و فساد در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال بیش از ۳۳ درصد رشد داشته است که بخشی از آن می تواند ناشی از اثرات سوء اوضاع اقتصادی کشور باشد.

وی بیان کرد : در همین مدت آمار سرقت در استان ۲۰ درصد و قاچاق کالا ۳۷ درصد افزایش یافته و  تصادفات درون شهری به مقدار ۲۱ درصد پایین آمده است .

معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری ازجرم دادگستری آذربایجان شرقی آمار خود کشی ها در سه ماهه نخست امسال در استان را ۷۸ مورد اعلام کرد و گفت : این بزه در مقایسه با آمار سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است .

به گفته وی آمار خودکشی ها در سه ماهه اول سال گذشته ۶۲ مورد بوده است .

علیلو در باره وضعیت ازدواج و طلاق در استان یاد آور شد : در سال جاری از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده در حالی که این رقم در سال گذشته از ۳/۵ به یک بوده است .

وی در ادامه گزارش خود گفت : بیش از ۷۰درصد ورودی زندانیان استان را افراد متاهل تشکیل می دهند و افزون بر ده درصد جمعیت زندانی استان دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند.

معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری ازجرم دادگستری آذربایجان شرقی درباره افزایش برخی از آمار ها در جرائم ارتکابی تصریح کرد : در برخی موارد افزایش به این معنی نیست که جرانم افزایش یافته بلکه سایر ملاحظات فرهنگی ،‌انتظامی ، اجتماعی  و قضایی هم در آن ها دخیل هستند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + ده =