کد خبر : 24665
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

تولید نانو کامپوزیت‌های پلی‌اورتان در تبریز

تولید نانو کامپوزیت‌های پلی‌اورتان در تبریز

تولید نانو کامپوزیت‌های پلی‌اورتان در تبریز

یک شرکت دانش‌بنیان در تبریز توانسته است برای نخستین بار در کشور، با تولید نانوکامپوزیت‌های پلی‌اورتان، از خروج سالیانه ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری کند و گام مهمی در تولید محصولات نانوباکتریایی بردارد.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، مدیران این شرکت دانش بنیان در تبریز، روز جمعه در یک گفت و گوی خبری اعلام کردند با توجه به استعداد و ظرفیت های بالای علمی و فناورانه همکاران شرکت، تولید نانو کامپوزیت های پلی اوررتان با کاربری آنتی ویروسی به ویژه  در مبارزه با ویروس کرونا کلید زده شد.
به گفته آنان محصولات این شرکت به طور کامل به صورت تمام خودکار تولید می شود.
مهندسان جوان این شرکت دانش بنیان توانسته اند ابتدا از طریق الکترو شیمیایی به ذرات نانویی در اندازه های ۳۰ تا ۴۰ نانو متر دست پیدا کرده و در مراحل بعدی از طریق اولتراسونیک به اندازه های هشت تا ۱۰ نانومتری دست یابند.
نانو کامپوزیت های پلی اورتان تولیدی این شرکت دانش بنیان علاوه بر کفش در تولید مواد ضدعفونی و دستگاه های برودتی و خودرویی کاربرد دارد.
مدیران این شرکت دانش بنیان اعلام کردند چون آذربایجان شرقی قطب تولید کفش و لوازم منزل کشور است، تولید نانو کامپوزیت های پلی اورتان صرفه جویی ارزی ۱۵ میلیون دلاری را در سال به دنبال دارد.
این شرکت تولیدی دانش بنیان همچنین راکتوری را بومی سازده کرده که به گفته مدیرانش، فناوری آن در اختیار کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و چین است.
این شرکت دانش بنیان مستقر در تبریز هر سال ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن مواد پلیمری را دارد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − سه =