کد خبر : 12133
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۰۶

تولیدکنندگان داخلی در شرایط بسیار سختی فعالیت می کنند/ استاندارد همیشه باید در تحول و بروزرسانی باشد

تولیدکنندگان داخلی در شرایط بسیار سختی فعالیت می کنند/ استاندارد همیشه باید در تحول و بروزرسانی باشد

نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر میخواهیم محصولی استاندارد داشته باشد، باید کمک کنیم تولید کننده دستگاه و تکنولوژی های خود را به روز کند تا بتواند به سطح استاندارد مورد قبول سازمان ملی استاندارد برسد. به گزارش آوای سهند، “معصومه آقاپور” درهمایش روزجهانی استاندارد اظهار کرد: باید در این جنگ اقتصادی، رسانه ای

نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر میخواهیم محصولی استاندارد داشته باشد، باید کمک کنیم تولید کننده دستگاه و تکنولوژی های خود را به روز کند تا بتواند به سطح استاندارد مورد قبول سازمان ملی استاندارد برسد.

معصومه آقاپور

به گزارش آوای سهند، “معصومه آقاپور” درهمایش روزجهانی استاندارد اظهار کرد: باید در این جنگ اقتصادی، رسانه ای و تبلیغاتی، تشکر خاص و ویژه ای از بخش خصوصی داشته باشیم چرا که این تولید کنندگان و بنگاه های اقتصادی متوسط و کوچک، با وجود تمام ناملایمات ها و بروکراسی های اداری و متاسفانه در برخی موارد سوء مدیریت و تحریم هایی که خارج از کشور بر کشور ما تحمیل می شود، محکم پشت این ملت و نظام ایستاده اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی در تونل شکنجه اقتصادی فعالیت می کنند، اذعان کرد:  من دست بوس صنعتگرانی هستم که در این شرایط سخت اقتصادی، چرخ صنعت و تولید و اشتغال را در کشور را می گردانند.

نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس دهم برای سازمان استاندارد ملی در رابطه با تسهیل قوانین و مواردی که بابت نظارت و اختیاراتشان لازم بود، سنگ تمام گذاشتیم.

آقاپور ادامه داد: با توافقنامه هایی که در مجمع بین المللی اتحادیه تبریز به جهت برخی صلاحیت های استاندارد تصحیح می شود که در این راستا یک سند تصحیح شده و سند دوم نیز در جریان است. اگر سند دوم هم تصحیح شود، استاندارد ایران با هفتاد کشور در جهان همسان سازی خواهد کرد؛ ما می خواهیم آذربایجان شرقی جزو اولین ها در ثبت این مجمع قرار گیرد.

وی گفت: یکی از مزیت های رقابتی آذربایجان شرقی، صنایع غذایی استان است و بعد از آن قسمت مصالح ساختمانی که متاسفانه عمده ترین مشکلات ما در بخش صنایع غذایی است.

وی افزود: هدف ما تسهیل رفع موانع و مشکلات در صنعت غذایی است و نمیخواهیم برای رفع آن مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم. ما باید به دنبال راهکار باشیم.

آقاپور تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهم تعیین استاندارد در کشور، لواشک است که قطب آن آذربایجان شرقی به خصوص شهرستان شبستر است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما مشکل تضاد تعیین استانداردها را داریم، اذعان کرد: چطور ممکن است رنگ غذایی که مورد تائید استاندارد است در شکلات و صنایع قنادی استفاده می شود ولی وقتی به لواشک می رسد، آزمون می طلبد؟! اگر این رنگ غذایی مضر باشد پس نباید درهیچ اقلامی کاربرد داشته باشد؛ ولی اگر نیست چرا نباید اجازه بدهیم لواشک همانند سایر اقلام منجر به ایجاد مزیت رقابتی برای مشتریان باشد؟

نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است مدیران کنترل کیفی استاندارد، همراه با بنگاه های اقتصادی باشند:؛ اگر استاندارد یا نظارت را تعیین می کنید بنابراین باید تسهیلات مربوطه را هم محقق کنید.  اگر میخواهیم محصولی استاندارد داشته باشد، باید کمک کنیم تولید کننده دستگاه و تکنولوژی های خود را به روز کند تا بتواند به سطح استاندارد مورد قبول سازمان ملی استاندارد برسد؛ خدا و خرما که نمی تواند باهم باشند.

آقاپور افزود: ما تسهیلات را فراهم نمی کنیم و یا موانع را از سر راه برنمیداریم اما اجبار تولید محصولی با کیفیت را بر همیشه بر سر تولید کننده میکوبیم.

وی با بیان اینکه باتوجه به تکنولوژی های جدید، استاندارد همیشه باید در تحول و به روزرسانی باشد، تاکید کرد: لازم است قوانین استاندارد، هر شش ماه یکبار در شورای عالی استاندارد تجدید نظر شوند.

نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: لازم‌است استاندارد های منابع انسانی، استانداردهای سلامت و استانداردهایی در رابطه با پزشکی، روانی و اخلاقی برای ما تعریف شود چراکه اگر این استاندارد ها برای ما تعریف شود شاخص انتخابی استاندارد ما به بهترین وجه خواهر رسید.

آقاپور در پایان افزود: آذربایجان شرقی همیشه جزو اولین ها بوده است و لازم است سرلوحه کارمان پدر شهید صنعت استان، مقیمی اصل باید باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =