کد خبر : 19227
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

توجه به سلایق گروه خاص توسط صدا و سیما به معنویت مردم لطمه وارد می کند/ متاسفانه صدا و سیما غافل شده است

توجه به سلایق گروه خاص توسط صدا و سیما به معنویت مردم لطمه وارد می کند/ متاسفانه صدا و سیما غافل شده است

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه به سلایق گروه خاص توسط صدا و سیما به معنویت مردم لطمه وارد می کند، اظهار کرد: صدا و سیما نبایستی در طول سال خصوصا در مناسبت‌ها که مردم حال و هوا و معنویت خاصی دارند فقط سلیقه گروه خاصی را در نظر بگیرد. محمد اسماعیل سعیدی

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه به سلایق گروه خاص توسط صدا و سیما به معنویت مردم لطمه وارد می کند، اظهار کرد: صدا و سیما نبایستی در طول سال خصوصا در مناسبت‌ها که مردم حال و هوا و معنویت خاصی دارند فقط سلیقه گروه خاصی را در نظر بگیرد.

محمد اسماعیل سعیدی در یک گفت و گو با تاکید بر لزوم استفاده از روحانیون و مداحان متنوع در برنامه‌های مذهبی گفت: صدا و سیما رسانه ملی است و مخاطبین آن از گرایش‌های مختلف ملت و جامعه هستند لذا بایستی در برنامه‌ها و موضوعات مختلف حتی فیلم ها و سریال‌ها و مداحی ها، ذائقه و دیدگاه‌های مخاطبین به عنوان اصل مورد توجه قرار بگیرد.

او ادامه داد: از سوی دیگر ایام خاصی را در طول سال داریم مثل دهه محرم، اربعین، ماه صفر و یا مناسبت‌هایی مثل شب‌های قدر که طبیعتا در اینگونه ایام بایستی از افراد و شخصیت‌هایی استفاده شود که هم شخصیت‌های ملی هستند و هم اکثریت مردم و مخاطبین از آنها استقبال می‌کنند.

صدا و سیما از شخصیت هایی دعوت کند که هم ملی هستند و هم اکثریت مردم از آنها استقبال می‌کنند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صدا و سیما نبایستی در طول سال خصوصا در مناسبت‌ها که مردم حال و هوا و معنویت خاصی دارند فقط سلیقه گروه خاصی را در نظر بگیرد بلکه بایستی طوری مدیریت شود که ضمن اینکه از سخنران ها و شخصیت‌های ملی استفاده می شود مدیریت شود که به سمت یک موضوعات خاصی پیش نرود که به فضای معنوی خاصی که در این ایام وجود دارد لطمه وارد شود.‌

توجه به سلایق گروه خاص توسط صدا و سیما به معنویت مردم لطمه وارد می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدا و سیما از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کند، اظهار کرد: ما در سطح کشور شخصیت‌های زیادی از نظر تسلط بر مسایل علمی و تاریخی و تبحر در سخنرانی داریم. کشور ما شخصیت های خوبی را پرورش داده و ما شاهد حضور صدها نفر در این زمینه هستیم که نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح بین الملل تاثیرگذار هستند؛ بنابراین صدا و سیما بایستی روندی را در پیش بگیرد که از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود؛ ظرفیت‌های مختلفی که هم نیازها و انتظارات مردم را برآورده کنند و هم در معرفی استعدادها و شخصیت‌های کشور گامی برداشته شود.

سعیدی تصریح کرد: من معتقد هستم که در مقابل هجمه سنگینی که از نظر فرهنگی توسط رسانه‌های نظام سلطه اتفاق می افتد صدا و سیما نتوانسته است آنچنان که شایسته و بایسته است برنامه سازی و مقابله خوبی انجام دهد؛ البته اقداماتی شکل گرفته و برنامه‌هایی را ساخته‌اند اما در مقابل آن هجمه‌های سنگین قطعا انتظارات خیلی بیشتر از این است؛ خصوصا در چندسال گذشته سریال‌ها و برنامه‌های فاخری که بتواند در مقابل این هجمه‌های سنگین فرهنگی موثر باشد را نداشتیم.

صدا و سیما در مقابل هجمه‌های فرهنگی نظام سلطه نتوانسته اقدامات شایسته ای انجام دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: فرهنگ و گذشته ما فراوان از تاریخ و ادبیات داستانی مثل شاهنامه و سمک عیار است که مضامین بسیار عالی دارند اما صدا و سیما به جای اینکه سریال‌های این داستان‌ها را بسازد سریال‌های کره‌ای را می‌خرد و پخش می‌کند درحالی که این سریال‌ها اصلا هویت ندارند و تخیلات است که در قالب داستان آورده‌اند.

داستان های تاریخی و ادبیات داستانی منبع خوبی برای ساخت سریال است

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما داستان هایی را داریم که تخیل نیست بلکه واقعیت است که می‌تواند منبع خوبی برای ساخت سریال باشد که متاسفانه صدا و سیما از آنها غافل شده است و باید توجه کنیم که اگر بخواهیم فرهنگ، هویت و گذشته خود را حفظ کنیم با این منابع امکان پذیر است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 9 =