کد خبر : 27666
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

تنها وزیر پیشنهادی دولت رئیسی از خطه آذربایجان

تنها وزیر پیشنهادی دولت رئیسی از خطه آذربایجان

وزیر پیشنهادی دولت رئیسی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خطه آذربایجان است.

به گزارش نگاه ، دکتر بهرام عین اللهی فوق تخصص چشم پزشکی و وزیر بهداشت دولت رئیسی متولد ۱۳۳۷ در سراب (آذربایجان‌شرقی) بوده و فارغ التحصیل فوق تخصص قرنیه چشم و بیماری «سگمان قدامی» از دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشد.
 
از سراب تا دیپلم در تهران

بهرام عین اللهی در سراب آذربایجان شرقی به دنیا آمد اما در تهران بزرگ شد و سال ۱۳۵۵ در ۱۷ سالگی با معدل ۱۹/۳ در رشته تجربی در منطقه ۱۰ تهران دیپلم گرفت.

پزشکی در اصفهان

در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی اصفهان پذیرفته شد و در تمام مدت تحصیلی علیرغم فعالیت های سیاسی همیشه جزو دانشجویان با نمرات بالای کلاس بود تا اینکه سال ۱۳۶۳ از دوره پزشکی عمومی هم فارغ التحصیل شد.

حضور در جبهه

بعد از اتمام دوره عمومی جزو ۱۰ درصد نمرات بالا بود و در امتحان دستیاری پذیرفته شد اما بخاطر نیاز ج.هبه ترجیح دادم در بهداشت و درمان جنگ فعالیت کند.

از تخصص تا فوق تخصص چشم

بعد از پایان دفاع مقدس سال ۱۳۶۷ در دستیاری رشته چشم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۰ هم دوره فوق تخصصی قرنیه و بیماری سگلمان قدامی را در دانشگاه بهشتی ادامه داده و همزمان بعنوان هیئت علمی دانشگاه مشغول شد.

دکتر عین اللهی در سال ۱۳۹۲ وقتی ۵۵ ساله بود از وزیر بهداشت وقت «سید حسن قاضی زاده هاشمی» حکم مشاور وزیر را گرفت.

او از آن زمان ریاست بخش چشم بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد را نیز برعهده گرفت.

او همچنین مسئول کمیته جذب دانشجویی ج.هاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی بوده و مدتی معاون درمان بهداری کل س.پ. اه را نیز برعهده داشت.

دکتر عین اللهی علاوه بر مسئولیت ها بعنوان عضو هیئت تحریریه در مجلات محتلفی از جمله «بینا» ، «طب و تزکیه» و «کوثر» در تهیه مقالات پزشکی تجربه حضور دارد.

دیگر سوابق

دکتر عین اللهی از سال ۱۳۷۳ عضو هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران ، از سال ۱۳۷۶ عضو شورایعالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی کشور 
از سال ۱۳۸۳ عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی ، از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ عضو شورایعالی استعداد های درخشان وزارت بهداشت و درمان
از سال ۱۳۸۶ ریاست انجمن آموزش علوم پزشکی ، از سال ۱۳۸۷ عضو مرکز تحقیقات لیزر پزشکی و از سال ۱۳۸۸  تا الان ریاست قطب چشم پزشکی می باشد


او در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، در حالی این سمت را برعهده می گیرد که کرونا بشدت وضعیت بحرانی در کشور بوجود آورده است.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 13 =