کد خبر : 11346
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۰

تقیسمات جدید کشوری حتماً به توسعه مناطق منجر نخواهد شد

تقیسمات جدید کشوری حتماً به توسعه مناطق منجر نخواهد شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: : تقیسمات جدید کشوری حتما به توسعه مناطق منجر نخواهد شد و بعد از تشکیل استان اردبیل هم شاهد هستیم که هنوز این استان به طور کامل نتوانسته است پا بگیرد. به گزارش آوای سهند، “سلمان خدادادی” در واکنش به مطرح شدن طرحی برای تشکیل استان آذربایجان شمالی، گفت: از

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: : تقیسمات جدید کشوری حتما به توسعه مناطق منجر نخواهد شد و بعد از تشکیل استان اردبیل هم شاهد هستیم که هنوز این استان به طور کامل نتوانسته است پا بگیرد.

به گزارش آوای سهند، “سلمان خدادادی” در واکنش به مطرح شدن طرحی برای تشکیل استان آذربایجان شمالی، گفت: از پنج سال گذشته انجام تقسیمات کشوری توسط دولت ممنوع بوده است و مطرح شدن چنین بحث هایی به انسجام ملی ضربه می زند و موجب اختلاف بین مردم استان می شود.

وی افزود: بعد از دولت یازدهم حتی تبدیل بخش به شهرستان هم ممنوع بوده است، اما دو هفته پیش رئیس جمهور در نامه ای گفته است دولت پیشنهادهای ارتقاء بخش ها و انجام تقسیمات جدید کشوری را بررسی می کند و بعد از آن این صحبت ها مطرح شد.

خدادادی ادامه داد: چنین بحث هایی در همه استان ها کم و بیش مطرح است و تنها به آذربایجان اختصاص ندارد.

وی گفت: اقای ملکی از نمایندگان خوب آذربایجان در مجلس است و این طرح این موضوع از سوی ایشان به برخی مسائلی بر می گردد که بین مشکین شهر و اردبیل وجود دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: تقیسمات جدید کشوری حتما به توسعه مناطق منجر نخواهد شد و بعد از تشکیل استان اردبیل هم شاهد هستیم که هنوز این استان به طور کامل نتوانسته است پا بگیرد.

خدادادی گفت: اجرای چنین طرحی عملاً غیر ممکن است و اگر قرار باید استان جدیدی شکل بگیرد، از آذربایجان شرقی باید به چندین استان کوچک و ضعیف تقسیم شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =