کد خبر : 22064
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

تفاهم نامه همکاری شهرداری های اصفهان و تبریز به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری شهرداری های اصفهان و تبریز به امضا رسید

شهرداری های اصفهان و تبریز

تفاهمنامه همکاری های فرهنگی بین شهرداری های اصفهان و تبریز، به امضای معاونین فرهنگی اجتماعی و روسای سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی دو شهر رسید.

به گزارش سهند، این تفام نامه که سندی برای افزایش همکاری های فی مابین خواهد بود، زمینه ساز گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی خواهد بود و گامی موثر در پیوند هر چه بیشتر و عمیق تر شهروندان دو شهر را منجر خواهد شد.
عیدی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: هیچ تفاوتی بین تبریز و اصفهان نیست و هر دو یک شهرند؛ شهرهایمان دو دیده بینای وطن هستند.
وی افزود: تبریز ورد هر روزه زبان ماست؛ به خاطر مقبره صائب تبریز، به خاطر خیابان تبریز، کوی تبریزی ها، و محله آذربایجانی های اصفهان که همگی از معابر اصلی و پرتردد شهر اصفهانند.
وی اظهار داشت: مایه مسرت ماست که در جهانشهر تبریز، میهمان بودیم و میزبانی دلگرم کننده‌ تبریزی ها، به منش و روش، شما دل بستیم.
دکتر عیدی ابراز امیدواری کرد: امید که شب فرهنگی اصفهان در تبریز، زمینه ساز گفتگویی میان شهرها و شهروندان باشد تا بدین وسیله بوستان وطن را معطر کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی؛ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز در همین آئین گفت: خوشحالیم که برگزاری نخستین شب اصفهان در کشور، با میزبانی تبریز همراه شد.
وی افزود: تبریز شهر سرداران شهید، ادبا، شعرا، رجال سرشناس و بسیاری دیگر است که به ایران عظمت بخشیده اند.
حجت الاسلام احمد حمیدی گفت: رخدادهای مشابه به همبستگی ملی کمک خواهد کرد و ایران با همه تنوع فرهنگی و اقلیمی اش، می‌تواند به بهترین شکل، میزبان چنین رخدادهایی باشد.
او از توسعه فرهنگی به عنوان عمده هدف برپایی این رویدادها نام برد و افزود: ایران کشوری با تنوع قومیت های بسیاری است که چنین رویدادهای می‌تواند وحدت و همبستگی ملی را افزایش دهد.
حجت الاسلام احمدحمیدی  با اعلام  اینکه شب فرهنگی تبریز دراصفهان نیز در مرداد ماه سال آتی برگزار خواهد شد افزود همبستگی و وحدت ملی،  معرفی وشناخت ظرفیت‌های هنری دو شهر تاریخی و فرهنگی تبریز واصفهان، تقویت تعاملات فرهنگی و اجتماعی و هنری و استفاده از تجربیات همدیگرو کشف وجذب علاقه مندان به نگارگری اسلامی و هنرهای تجسمی از مهمترین اهداف برگزاری شب فرهنگی است.
وی افزود: برگزاری شب های  فرهنگی در کنار شناسایی فرهنگ قومیت ها و تعامل هنرمندان خطه های مختلف با یکدیگر، عاملی مهم در جذب گردشگر و سودآوری های اقتصادی است که ضرورت توجه هر چه بیشتر به چگونگی برپایی چنین رویدادهایی را می طلبد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 10 =