کد خبر : 13024
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۵۷

تعهد مدیرعامل سازمان فضای سبز برای احیای درختان بلوار ۲۹ بهمن/ با تغییر کاربری فضای سبز مخالفیم/ ما بسیار مظلوم واقع شدیم!

تعهد مدیرعامل سازمان فضای سبز برای احیای درختان بلوار ۲۹ بهمن/ با تغییر کاربری فضای سبز مخالفیم/ ما بسیار مظلوم واقع شدیم!

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز تعهد داد درختان قطع شده بلوار ۲۹ بهمن در اسفند ماه سال جاری احیا شوند. به گزارش آوای سهند، “علی مدبر” به دنبال قلع و قمع صدها درخت باغی واقع در بلوار ۲۹ بهمن تبریز،  به میان خبرنگاران آمد و درباره این موضوع توضیح داد. وی در

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز تعهد داد درختان قطع شده بلوار ۲۹ بهمن در اسفند ماه سال جاری احیا شوند.

به گزارش آوای سهند، “علی مدبر” به دنبال قلع و قمع صدها درخت باغی واقع در بلوار ۲۹ بهمن تبریز،  به میان خبرنگاران آمد و درباره این موضوع توضیح داد.

وی در ابتدا گفت ما با تغییر کاربری فضای سبز مخالفیم و در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز این وظیفه را پیگیری می کنیم.

این مقام مسئول گفت: ما در فصل کاری سال جاری ۱۲۰ هزار اصله درخت را واکاری کردیم و عمده واکاری ها در مرکز شهر بوده است و در این رابطه به مراکز اموزشی، پادگان ها و دانشگاه ها نهال تحویل داده ایم.

مدبر ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت کشور موظف به توقف گسترش فضای سبز در کلان شهرها شده ایم و برداشت آب از منابع تامین آب را باید کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه در بحث موارد قطع درختان شهرداری تبریز مظلوم واقع شده است، گفت: در بحث قطع درختان زعفرانیه و اصلاح هندسی ورودی زعفرانیه و فلکه خیام ما بسیار مظلوم واقع شدیم و هجمه های زیادی به سازمان فضای سبز وارد شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ما در چند مورد از جمله آفت زدگی، اصلاح هندسی، اجرای طرح های عمرانی اقدام به قطع و جابجایی درختان سطح شهر می کنیم.

 

مدبر گفت: موارد اصلاح هندسی و عمرانی در کمیسیون ماده ۵ تصویب می شود و این موارد مصوبات بالادستی است و باید از آن ها تبعیت کنیم.

وی به بحث قلع و قمع صدها درخت بلوار ۲۹ بهمن اشاره کرد و ادامه داد: بعضی افراد و رسانه ها بدون توجه به مسائل کارشناسی آتش بیار معرکه شده اند و با مسائل غیر تخصصی برخورد می کنند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز مدعی شد درختان بلوار ۲۹ بهمن آفت زده بوده و عمر خود را کرده بودند و اگر در این فصل این درختان قطع نمی شد، آفت آن ها به سایر درختان سرایت می کرد!

مدبر گفت: کسانی که از مسائل اطلاعات ناقص داشتند مسائلی را مطرح کردند که درست نبود و عملکرد ما را در سازمان زیر سوال بردند.

وی ادامه داد: ۷۶۰ باغ در تبریز به ثبت رسیده اند و بازدیدهای دوره ای از آن ها انجام می شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بر اساس قانون افراد صاحب باغ می توانند ۱۰ تا ۱۵ درصد عرصه باغات را به کاربری های دیگری با تصویب کمیسیون ماده ۵ تخصیص دهند.

مدبر در ادامه گسترش شهر تبریز را سبب خشک شدن قنات و چشمه ها دانست و گفت: مشکل کم آبی باغات باقی مانده تبریز را تهدید می کند.

وی در خصوص تغییر کاربری محل درختان قلع و قمع شده بلوار ۲۹ بهمن به تجاری و قصد ایجاد رستوران در این محل، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نیست و من این مسئله را تایید نمی کنم. چنین مواردی در کمیسیون تایید نمی شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز در ادامه با بیان اینکه ما درختان آفت زده و خشک شده را قطع می کنیم و به جای آن نهال های جدید خواهیم کاشت، تعهد داد: اگر ما در همین محل تا اسفند ماه درختکاری نکردیم، آن وقت از ما سوال و انتقاد کنید.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + دو =