کد خبر : 5985
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

تصویب آیین نامه داخلی شورا شاید وقتی دیگر!/ بابایی اقدم: ۷۶ درصد از درآمد شهرداری صرف هزینه جاری می شود/ بدنه سنگین شهرداری بحث برانگیز شد؟!

تصویب آیین نامه داخلی شورا شاید وقتی دیگر!/ بابایی اقدم: ۷۶ درصد از درآمد شهرداری صرف هزینه جاری می شود/ بدنه سنگین شهرداری بحث برانگیز شد؟!

جلسه امروز شورای شهر با غیبت مجدد نائب رئیس شورا و بحث بر سر بالا بودن تعداد پرسنل شهرداری تبریز برگزار شد.      به گزارش نگاه جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر و بدون حضور سونیا اندیش نائب رئیس شورا آغاز به کار کرد. همچنین محرم محمدزاده، دبیری و صادقزاده با تاخیر وارد جلسه شدند.

جلسه امروز شورای شهر با غیبت مجدد نائب رئیس شورا و بحث بر سر بالا بودن تعداد پرسنل شهرداری تبریز برگزار شد.

تصویب آیین نامه داخلی شورا شاید وقتی دیگر!/ بابایی اقدم:  76 درصد از درآمد شهرداری صرف هزینه جاری می شود/ بدنه سنگین شهرداری بحث برانگیز شد؟!
    

به گزارش نگاه جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر و بدون حضور سونیا اندیش نائب رئیس شورا آغاز به کار کرد. همچنین محرم محمدزاده، دبیری و صادقزاده با تاخیر وارد جلسه شدند.

شکور اکبرنژاد در ابتدا ضمن اظهار تاسف از درگذشت پیام احمدی، کارشناس برنامه ریزی منطقه ۶ و کارشناس کمیسیون شهرسازی و معماری در گذشت وی را تسلیت گفت.

وی همچنین با گرامیداشت روز دانش آموز اظهار داشت: امیدواریم با حرکت عقلانی کشورهای منطقه و مقابله با استکبار جهانی، بجای هزینه برای تولید و ساخت سلاح های کشتار جمعی، این هزینه ها صرف کارهای خیرخواهانه شود

رئیس شورای شهر تبریز همچنین  به اجتماع بزرگ  اربعین حسینی اشاره کرد و ضرورت توجه به این حرکت بزرگ معنوی را خواستار شد.

در ادامه مقرر شد از هفته آینده، نطق های میان دستور به همراه سه تذکر اعضای شورا مدنظر قرار گیرد.

علی آجودان زاده دستور کار جلسه امروز را  بررسی و تصویب آیین نامه داخلی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و به رای گذاشتن مصوبات کمیته تدوین آیین نامه ها، ارائه گزارش وضعیت پرسنلی و اموالی شهرداری، بررسی و تصویب اساسنامه مرکز پژوهش های شهرداری، گزارش از عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی توسط بهشتی و ارائه گزارش عملکرد کمیسیون فرهنگی توسط محمد فرج قلیزاده اعلام کرد.

تقی پور در ادامه پیشنهاد کرد کلیات این آیین نامه تصویب شود و تا عملکرد شورا بر اساس این آیین نامه اعمال شود و چندین ماه بصورت آزمایشی اجرا شود، در ماه های آتی اصلاحات روی آن صورت گیرد.

مسعودی ریحان ضمن تایید سخنان تقی پور گفت:  بعد از بررسی بیشتر نسبت به تصویب این آیین نامه اقدام شود.

دبیری نیر اظهار داشت:  برخی موارد نیازمند اصلاح است بنابراین یا باید این موارد را در این جلسه بررسی کنیم و یا برای جلسه آتی نگه داریم و بعد از اعمال نظرات اصلاحی نسبت به تصویب آن اقدام کنیم.
در نهایت با رای گیری اعضا مقرر شد تصویب این آیین نامه به جلسه آتی و اعمال نظرات اصلاحی موکول شود و اعضا با این پیشنهاد موافقت کردند.

پس از دستور کار بررسی آیین نامه داخلی شورا، گزارش شهرداری از وضعیت اموالی و پرسنلی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

پورخردمند در این خصوص اظهار داشت: تعداد افرادی که به هر طریقی از شهرداری در ارتباط هستند و حقوق دریافت می کنند به این قرار است: ۴۴۲۴ نفر پرسنل رسمی شهرداری هستند، ۸۱۸۵ نفر غیر مستقیم و قرادادی اعم از مربی مشاور، تامین نیرو، حجمی، حجمی سازمانی، کارگاران فصلی فضای سبز، رانندگان استیجاری سورای و رانندگان استیجاری خدمات شهری هستند.

وی افزود: بر اساس چارت سازمانی جدید، پست های سازمانی مصوب در مناطق و مرکز شهرداری، باید در سال ۱۴۰۰، ۳۸۳۸ نفر باشد.

پس از قرائت گزارش شهرداری، فرج محمد قلیزاده گفت: کارگران فصلی اگه به این آمار ارائه شده اضافه شود تعداد پرسنل شهرداری بیش از پانزده هزار نفر هستنددر ورود حتی یک نفر از این افراد قانون و مقررات رعایت نشده در حالی که باید این افراد طبق آزمون صورت گیردجذب ها اکثرا خانوادگی و از افراد ستادهای انتخاباتی اعضا هستندوجود نام های مشترک در شهرداری تبریز که با رابطه و بدون آزمون وارد این مجموعه شده اند بسیار است.در حالی که خیلی عظیمی از جوانان تحصیل کرده شهر بیکار هستند و افرادی که با رابطه در شهرداری کار می کنند هیچ تخصصی ندارند

وی تاکید کرد: رسانه ها موذن جامعه هستند و اگر این افراد خواب بروند جامعه دچار مشکل خواهد شد بسیاری از رسانه های استان نسبت به این موضوع بی تفاوت شده اند

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: ۲۸۸۱ نفر تعداد نیروهای تامین نیرو هستند که بدون طی مراحل استخدامی در پست های کارمندی مشغول فعالیت هستندقرار بود شهرداری ما چابک شود در خالی که چند هزار نفر از روی رابطه در شهرداری ملیله دوزی می کنندجالب اینکه علی رغم وارد کردن این همه نیرو، کارهای خود را برون سپاری می کنیم و از بیرون نیرو وارد می کنیم

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریزضمن ابراز تاسف از درگذشت پیام احمدی گفت:  به میزان بدهی های شهرداری تبریز توجه شود ، گزارش ارائه شده خیلی تکان دهنده است و بنده با سخنان همکرام موافق هستم.  ۷۶ درصد از درآمد شهرداری صرف هزینه جاری می شود نیز ناشی از همین تورم نیروی انسانی است مصداق واقعی کار نکنی و بخوری همان شهرداری تبریز است و به همین دلیل همه علاقمند به جذب شدن در این مجموعه هستند.تبعیض دریافتی ها، گاها دریافتی بالای ۲۰ میلیون تومانی و ارقام نجومی توسط برخی مدیران گزارش می شود که باید شفاف سازی شود.

مسعودی ریحان نیز ابراز داشت:  این اتفاق افتاده است و نیروها به شهرداری آمده است و از اسرائیل نیامده اند، شورای شهر فعلی باید بر این بیندیشد که چه باید کرد؟تا زمانی که جذب و پرداخت و قراردادهای پروژه ای ما شفاف نشود، این اتفاق تداوم خواهد یافت و رسانه ها در این میان به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در شفاف سازی دارند و نباید اینگونه باشد که اگر رسانه ای بر علیه شهرداری حرف بزند، آن را حذف کنیم.مبادی ورودی نیرو مشخص نیست؛ شرکت همشهری کیست؟ آیا وجهه قانونی دارد؟ شورای شهر باید روی این مسئله فکر کند و تصمیم بگیرد. در زمینه بهره وری نیروی انسانی نخواهیم توانست این میزان پرسنل را تعدیل کنیم و باید فکری به این وضعیت بکنیم.
صادق زاده با اشاره به تعداد زیاد پرسنل در شهرداری، خاطرنشان کرد: همه ما با برنامه مدون وارد شورای شهر شده ایم اما متاسفانه برنامه ها را کنار گذاشتیم. براساس کدام قانون و مصوبه ۹۰۱ نفر از کارگران در حوزه خدمات شهری، پاکبانان و … علی رغم اشتغال در شهرداری، از حق بیمه محروم بوده اند که این مسئله جای سوال دارد.

اشرف نیا نیز با تاکید بر اینکه برای سازمان دهی پرسنل موجود در شهرداری برنامه ای تدوین شود، گفت: تحقق ۲۴ درصدی بودجه عمرانی بوده و پروژه های عمرانی شهری تقریبا نیمه تعطیل است و در مقابل ۷۴ درصد به بودجه جاری هزینه کرده ایم. شهرداری دستورالعملی برای چاره اندیشی درخصوص حجم بالای پرسنل شهرداری تدوین کند.

اسحقی در پاسخ درباره میزان تحقق بودجه عمرانی ابراز داشت: صورت وضعیت های عمرانی شهرداری به این دلیل که در سه ماهه سوم و چهارم تدوین می شود، آمار تحقق بودجه عمرانی افزایش می یابد و از سوی دیگر تحقق بودجه کم به علت لزوم تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی نیز باز می گردد.

تقی پور گفت:  باید پسرفتی در این مقطع کاری انجام دهیم و قانون امانی را در شهرداری با توجه به مدیریت مالی احیا کنیم. کارمندان نظارتی با کمترین حقوق بازنشسته می شود که دیده شده است این کارکنان با کمترین پایان کار بازنشسته می شوند که پیشنهاد میکنم در این باره تدبیری اندیشیده شود.

بابایی اقدم نیز در تذکری گفت که فردی را در جهت پیگیری تذکرات هر هفته اعضای شورای شهر مشخص کنید؛ بنده هفته گذشته چندین تذکر از جمله درباره تخریب باکس های مسیر آجی چای و بوی بد و زننده ناشی از آن در مسیر فرودگاه را گفتم که تاکنون درباره حل این تذکر و سایر تذکرات اقدامی انجام نشده است.اکنون به بنده پیامک رسیده که تا این لحظه حقوق نگهبانان شهرداری منطقه ۴ پرداخت نشده است و امیدوارم اینگونه باشد که مسائل مطروحه در هر هفته، تذکرات اعضای شورای شهر در هر جلسه پیگیری شود.

در ادامه جلسه لایحه دوفوریتی شورای شهر تبریز درباره ۲۰۰ میلیون تومانی برای کمک به ستاد اربعین مطرح شد که فرج قلیزاده با این پرسش که آیا می توان از پول شهرداری برای این سفر هزینه کرد، نسبت به این لایحه اظهار تردید کرد.

مسعودی ریحان هم پیشنهاد داد که این پول از طرف شهرداری تبریز داده نشود و مدیران شهرداری و شورا این میزان را جیب خود پرداخت شود.

اکبرنژاد نیز به شوخی گفت که این پول از جیب آقای اسحقی پرداخت شود که فرج قلیزاده نیز یادآور شد بنده حاضرم یک ماه از حقوق خودم را پرداخت کنم.

با عدم طرح دوفوریت این لایحه، قرار شد این لایحه در کمیسیون مربوطه مطرح شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =