کد خبر : 28235
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

تشکل‌های مردم‌نهاد، نماد عینی مشارکت مردم در تمام ابعاد توسعه‌ی اجتماعی هستند

تشکل‌های مردم‌نهاد، نماد عینی مشارکت مردم در تمام ابعاد توسعه‌ی اجتماعی هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه به منظور دست یابی به توسعه‌ی پایدار گفت: هفته‌ی ملی «تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی» فرصتی مناسب برای بازخوانی گفتمان حکمرانی حلقه‌های میانی و تجلیل از اصل مردم سالاری دینی است.

به گزارش نگاه، بدر شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی  در آیین گرامیداشت هفته‌ی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شدگفت: تمام فعالان عرصه‌ی اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد کشور در دوران کرونا بیش از همیشه صادقانه در کنار ملت و دولت بوده و ایفاگر همدلانه‌ترین همیاری‌های اجتماعی بوده‌اند که تمام توان و همت خود را برای کمک به هموطنان بسیج کردند.

او با اشاره به سخنان رئیس جمهور در زمینه‌ی ایجاد دولت قوی و تحول آفرینی در کشور افزود: با توجه به رویکرد دولت جدید مبنی بر تحول آفرینی، این تحول بدون باور به نقش موثر تشکل‌های مردم نهاد امری محال است.

او خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم نهاد، نماد عینی مشارکت مردم در تمام ابعاد و لایه‌های توسعه‌ی اجتماعی بوده که تحول در نظام مدیریت اجتماعی نیازمند تحول در نظام سیاست گذاری اجتماعی با رویکرد مردم باوری و ایجاد بستر‌های مشارکت حداکثری مردم در امور است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بیان کرد: بیش از ۲۰ سال است که سمن‌ها علیرغم تمام تنگنا‌های حقوقی، تلاش خود را برای کمک به مسئولان و رشد و توسعه‌ی کشور به کار بسته‌اند و اکنون زمان آن رسیده است که لایحه‌ی جامع سازمان‌های مردم نهاد در مجلس و دولت تصویب شود.

بدرشکوهی افزود: تنها راهکارِ رفع تنگنا‌های موجود در این حوزه، تصویب قانون سازمان‌های مردم نهاد با رویکردی توسعه نگرانه مبتنی بر آسیب شناسی وضعیت موجود است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به انتظارات نظام و مردم از سمن‌ها اشاره کرد و گفت:عمل به تکالیف قانونی، ایجاد روحیه‌ی مطالبه گری در خود، پیگیری مطالبات و ارائه‌ی پیشنهادات و راهکار‌ها به ادارات تخصصی باید در سرلوحه‌ی فعالیت‌های سمن‌ها قرار داشته باشد.

در این مراسم همچنین از کتاب شناسنامه‌ی جامع سازمان‌های مردم نهاد استان که توسط معاونت تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چاپ شده است، رونمایی شد.

لازم به ذکر است که این کتاب حاوی اطلاعات سمن‌های دارای مجوز از استانداری، فرمانداری‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی ازجمله سال تاسیس، شماره‌ی ثبت، موضوع و محدوده فعالیت، نام مدیرعامل و آدرس و شماره تلفن آن‌ها است.

 در این مراسم که فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران کل عضو شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان در قالب ارتباط تصویری در آن حضور داشتند و تعدادی از فرمانداران، نمایندگان سمن‌ها و مدیران کل استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =