کد خبر : 16899
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۳۲

تذکر آخر را به کانال های سخیف طنز می دهم / در کشف جرایم سایبری رتبه سوم کشوری را داریم

تذکر آخر را به کانال های سخیف طنز می دهم / در کشف جرایم سایبری رتبه سوم کشوری را داریم

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: به کانال های معلوم الحال که در قالب محتوای طنز و سخیف آلودگی محتوایی ایجاد میکنند، تذکر داده ایم. این تذکر دوم بنده به این کانال ها است مطمئن باشند تذکر سومی وجود نخواهد داشت. به گزارش سهند، سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی صبح

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: به کانال های معلوم الحال که در قالب محتوای طنز و سخیف آلودگی محتوایی ایجاد میکنند، تذکر داده ایم. این تذکر دوم بنده به این کانال ها است مطمئن باشند تذکر سومی وجود نخواهد داشت.

تذکر آخر را به کانال های سخیف طنز می دهم / در کشف جرایم سایبری رتبه سوم کشوری را داریم

به گزارش سهند، سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پلیس فتای استان یکی از پلیس های موفق در حوزه سایبری است، این تعارف نیست بلکه همه ارزیابی ها به این موضوع اشاره دارد.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم امنیت سایبری را برای کاربران ایجاد کنیم، افزود:  بندهای ۱۲ گانه ابلاغی رهبر انقلاب و توصیه های هفتگانه ایشان در گام دوم انقلاب، دکترین ما در این حوزه است.

رئیس پلیس فتای استان خاطر نشان کرد: هر روز یک میلیون نفر به کاربران آنلاین اضافه می شود و ۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون نفر به اینترنت وصل هستند.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد ، در کشورهای در حال توسعه ۴۵ درصد، در کشورهای کمتر توسعه یافته ، ۲۰ درصد است. این آمار در استان ما ۵۷ درصد است که نشان دهنده رفتن ما به سمت توسعه یافتگی است که با همکاری مسئولین استانی، امنیتی، کشوری و لشکری است و ما شاهد امنیت خوبی در حوزه سایبری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی تیم واکنش سریع در پلیس فتا یکی از اقدامات ما در حوزه سایبری است، گفت: از این تیم ها در کنار تبریز دو واحد نیز در مرند و مراغه داریم و در اهر، میانه و جلفا نیز به زودی افتتاح خواهیم کرد.

سرهنگ محمودی در خصوص آمار جرائم سایبری نیز گفت: وقوع پرونده ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ، ۵۳ درصد رشد داشته است که ۹۹ درصد جرائم کشف شده است. اگر در کل کشور جرائم در ۳۷ روز کشف می شود،در استان ما در ۱۰ روز کشف می شود.

به عاملان اختلال امنیت مردم هشدار می دهم

وی ادامه داد: به کسانی که تصور میکنند می توانند امنیت مردم را مختل کنند، هشدار می دهم که پنجه های قوی پلیس فتا، گلوی آنها را خواهد درید.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: از اول سال ۹۸ تاکنون، ۸۶ درصد افزایش جرائم سایبری داشته ایم که ۹۹ درصد جرائم را کشف کردیم و از این حیث بعد از تهران و اصفهان در کشف جرم، در رتبه سوم هستیم.

استفاده از ظرفیت بسیج در کشف جرایم سایبری

وی با بیان آمار دیگری از جرائم  سایبری گفت:  برداشت اینترنتی با ۳۰۰ درصد افزایش مواجه شده است.از همشهریان خواهش میکنم به توصیه های پلیس فتا دقت کنند. کلاهبرداری های اینترنتی ۵۴ درصد در تلگرام، اینستاگرام، سایت ها و… افزایش داشته است اما در حوزه های حیثیت، اخاذی و مزاحمت ۲۵ درصد کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس فتای استان خاطر نشان کرد: در مقابله با جرایم سایبری از ظرفیت های بسیج استفاده کردیم و از سپاه عاشورا تشکر می کنیم.

وی به رتبه اول پلیس فتای استان در حوزه آموزش اشاره کرده و گفت: جوانانی که درپلیس فتای استان کار می کنند، سرمایه های پلیس هستند.

مردم محتوای نامناسب فضای مجازی را گزارش دهند

سرهنگ محمودی در ادامه  به فعالیت کانال های سخیف اشاره کرده و افزود: به کانال های معلوم الحال که در قالب محتوای طنز و سخیف آلودگی محتوایی ایجاد میکنند، تذکر داده ایم. مردم آذربایجان اخلاق مدار و ولایتمدار هستند و هر محتوایی را نمی پذیرند. این تذکر دوم بنده به این کانال ها است مطمئن باشند تذکر سومی وجود نخواهد داشت و در روزهای آتی شاهد دستبند عدالت پلیس خواهند بود.

وی افزود: از امت حزب الله و خبرنگاران می خواهیم هرگونه محتوای نا مناسب دیدند، به ما اطلاع دهند تا توسط گروه واکنش سریع پلبس فتا استان (رعد) جلوی این کانال ها و صفحات گرفته شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان متخصص و متعهد گفت: درِ پلیس فتا به روی جوانان با استعداد باز است و فقط در تبریز ۲۵ نفر از این جوانان به پلیس فتا استخدام شدند.


سرهنگ محمودی ضمن توصیه به مردم در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی گفت: مردم هوشیار باشند و به بهانه دادن وام و شارژ و… اطلاعات خود را در اختیار افراد سود جو قرار ندهند. در سایت cyberpolice.ir هر گونه محتوای آموزشی وجود دارد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − پنج =