کد خبر : 42647
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

تداوم اجرای محله به محله طرح “نگهداشت شهری” در منطقه ۱ تبریز

تداوم اجرای محله به محله طرح “نگهداشت شهری” در منطقه ۱ تبریز
شهردار منطقه ۱ از تداوم اجرای طرح "نگهداشت شهری" خبر داد و گفت: هر روز ۵ محله در دستور کار ناحیه قرار دارد.

به گزارش نگاه، حمید شاهوردی اعلام کرد: طرح مذکور دارای ابعاد گسترده ای است که با تلاش نیروهای خدوم خدماتی و عمرانی ناحیه به صورت برنامه ریزی و روزانه در چندین محله اجرا می شود.

وی گفت: با این هدف پاکسازی، لایروبی، رفع سد معبر، شستشوی جداول  کانیووها، تابلوها، اصلاح جوبها، امحای دیوار نوشته، رفع خطرو… از جمله اقداماتی است که در این طرح اجرا شده و روزانه در ۵ محله به ویژه کم برخوردار تداوم دارد.

شاهوردی افزود: پاکسازی مهران رود از سمت خیابان شیخ کمال، اصلاح و ساماندهی دریچه های آبفای مسیر خیابان عباسی، کوی شهیدان ابراهیمی، پاکسازی خیابان شهید بهشتی و کوچه های مشرف به آن از جمله اقداماتی است که طی چند روز اخیر اجرائی شده است.

اجرای ۲۲ هزار متر خط کشی محوری و منقطع در خیابان های سطح منطقه ۱

حمید شاهوردی گفت: این معاونت به منظور ایجاد ایمنی و رعایت اصول راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و عابرین و هدایت صحیح آن ها در معابر اصلی و فرعی اقدام به اجرای طرح خط کشی محوری و منقطع کرده که در سطح منطقه تداوم دارد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس ۲۲ هزار متر از مسیرهای خیابان شهید شفیع زاده، فروغی، نظامی، محور میدان اطلس، میدان همافر تا مجتمع اطلس توسط اکیپ های ترافیکی منطقه خط کشی محوری و منقطع شده که هم اکنون به اتمام رسیده است.

اجرای عملیات احداث دیوار سنگی به منظور ایجاد ایمنی در مسیر خیابان بعثت فرهنگیان

شاهوردی اعلام کرد: با توجه به اجرای طرح ساماندهی مسیر خیابان بعثت فرهنگیان، این معاونت با هدف ایمن سازی مسیر اقدام به احداث دیوار سنگی در این محدوده کرده است.

شهردار منطقه یک تبریز همچنین تصریح کرد: این اقدام باعث ایجاد ایمنی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی در دیواره مشرف به خیابان و نشت آب به مسیر تردد عابرین می شود که نقش مهمی در ساماندهی مسیر خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون اکیپ های عمرانی این منطقه در حال تداوم این دیوارکشی هستند که طی روزهای آتی به اتمام می رسد.

فضاسازی سطح ناحیه ۲ با هدف بهره مندی شهروندان از برنامه بهروب

به گفته شاهوردی: این ناحیه با هدف ایجاد بسترهای مناسب جهت استفاده شهروندان از برنامه کاربردی و مهم بهروب که نقش بسیار مهمی در ایجاد راهکار برای کمک به بازیافت و حفظ محیط زیست دارد اقدام به اطلاع رسانی عضویت در این برنامه را توسط نصب بنر در سطح ناحیه کرده است.

وی عنوان کرد: بهروب یک اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک از مبدا است که با همکاری شهروندان که زباله های خشک و تر را در منزل از هم جدا می کنند و با ثبت درخواست در این برنامه آن ها را به مامور بهروب تحویل و در ازای آن پول و امتیاز دریافت می کنند انجام می یابد.

شاهوردی افزود: با هدف اطلاع رسانی و تسریع در اجرای این برنامه مهم در چند مسیر پرتردد سطح ناحیه اقدام به نصب بنر و اطلاع رسانی این موضوع کرده ایم.

تعمیر و ساماندهی ۱۰۰ باکس و زیرباکس مسیر خیابان عباسی، یوسف آباد و ایده لو

وی عنوان کرد: این ناحیه با هدف رسیدگی به محلات و رفع مشکلات موجود در قالب طرح “نگهداشت شهری” اقدامات ویژه این طرح را به ترتیب اولویت و در کمترین زمان ممکن اجرائی می کند.

او گفت: یکی از این اقدامات رسیدگی به وضعیت باکس ها و زیرباکس های زباله در سطح ناحیه است که پس از بررسی اقدامات لازم جهت تعمیر و ساماندهی آن ها انجام می یابد.

شاهوردی افزود: بر همین اساس، باکس ها و زیرباکس های موجود در مسیر خیابان های عباسی، یوسف آباد و ایده لو در دستور کار قرار گرفته و ساماندهی شد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − پنج =