کد خبر : 12691
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۴۶

تبریز میزبان همایش اسکودا/ وکلای کشور در تبریز دور هم جمع شدند

تبریز میزبان همایش اسکودا/ وکلای کشور در تبریز دور هم جمع شدند

سی و یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری تبریز در مرکز همایش های بین المللی تبریز آغاز به کار کرد.     به گزارش آوای سهند، حسن عظیم زاده؛ رئیس کانون وکلای دادگستری آذربايجان شرقی در ابتدای این همایش گفت: مشکلات کانون وکلا را دوستان بهتر می‌دانند نیاز

سی و یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری تبریز در مرکز همایش های بین المللی تبریز آغاز به کار کرد.

 

 

به گزارش آوای سهند، حسن عظیم زاده؛ رئیس کانون وکلای دادگستری آذربايجان شرقی در ابتدای این همایش گفت: مشکلات کانون وکلا را دوستان بهتر می‌دانند نیاز به تکرار نیست همیشه کانون‌ها مورد حمله بودند ولی توانستند با اتحاد و همکاری نمایندگان مجلس و اعضای قوه قضائیه بر آنها فائق شوند.

وی ادامه داد: ما توانسته‌ایم با نظرات مثبت مقامات مشکلات را تا حدی مرتفع کنیم.

 

وی تاکید کرد: تبریز شهر اولین ها است اما این شهر در طول تاریخ زخم های زیادی خورده است تزار روس و شاه عثمانی به خاک این شهر تاختند اما آزادی زنده ماند.

 

باید کاری کنیم عدالت در جامعه حاکم شود

گزارش نصر می افزاید، در ادامه این همایش مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باور بر این است عدالت در جامعه جاری و ساری شود خدا می‌گوید بر هر امتی پیامبر فرستادیم تا عدالت را برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم امام زمان خواهد آمد و طبق روایات زمین را از عدالت پر می‌کند ما منتظر آمدن او هستیم تا بر اساس عدالت حکم کند.

پزشکیان تصریح کرد: حضرت علی در نامه به مالک در مورد انتخاب قاضی می‌گوید آدمی را قاضی کن که در ذهن تو برترین است‌ حضرت می‌فرماید کسی را انتخاب کن که بزرگی کار برای او سخت نباشد آدمی را انتخاب کن اگر اشتباه کرد راحت برگردد نترسد بگوید حکم اشتباهی دادم. وقتی شبهه‌ای دارد کاری نکند و این کار بهتر است از این که حکم اشتباه دهد.

وی ادامه داد: قاضی باید صبر کند تا دلایل مشخص شود تا حکم صادر کند. ما مشکلات زیادی در این زمینه حس می کنیم و می‌بینیم اتفاقاتی می‌افتند که نباید بیافتد‌.

پزشکیان تاکید کرد: باید کاری کنیم عدالت در جامعه حاکم شود شما وکلای عزیز مسئولیت سنگینی دارید قضات مسئولیت سنگینی دارند بنا بر فرمایش حضرت علی قضات باید بر اساس یقین تصمیم بگیرند نه ظن.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم این جلسات باعث شود بستر عدالت در جامعه مهیا شود. نور چشم جامعه عدالت است و عدالت می‌تواند جامعه را حفظ کند و از گزندها در امان بدارد.

گزارش نصر می افزاید محمد حسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز اسکو آذرشهر نیز در این همایش گفت: جایگاه وکیل در محکمه شایسته و بایسته نیست با قانون گذاری می شود این مساله را حل کرد.

وی ادامه داد: ما از پیشنهادات قانونی در این زمینه استقبال می کنیم.

 

تامین عدالت دشوارترین کار است

گزارش نصر می افزاید، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزنیز در این همایش گفت: وکلا و قضات هر دو در مسیر عدالت و احقاق حقوق و برای گسترش عدالت تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری با اشاره به سختی استقرار عدالت فرموده اند عدالت خواهی به زبان آسان است اما در عمل با موانع مواجه می‌شود که تامین عدالت دشوارترین کار است.

حجت اسلام آل هاشم افزود: امروز انتظارات مردم از وکلا و قضات زیاد است فرایند دادرسی باید تسهیل و تسریع شود و کرامت مراجعان به مراکز قضایی باید حفظ شود.

وی ادامه داد: لازم است افراد ضمن تکریم در خصوص نحوه رسیدگی ارشاد شوند. باید به اصحاب دعوا یکسان نگاه شود قاضی باید نگاهش را عادلانه بین طرفین تقسیم کند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: همین بس است که خداوند خود را وکیل معرفی کرده. وکیل در کنار قاضی تحقق بخش عدالت است. برای تحقق عدالت وجود وکیل اساس است.

وی تاکید کرد: کانونهای وکلا مستقل هستند یعنی وکیل بدون واهمه بتواند در مقام دفاع حرف بزند.

در ادامه نیز حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت:دستگاه قضایی مصر است استقلال وکلا حفظ شود. قاضی توصیه پذیر به درد جامعه اسلامی نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: باید به این فکر باشیم که تمام هم و غم وکیل احقاق حق باشد.

نظرات منصفانه کانون های وکلا مشکل گشاست

گزارش نصر می افزاید، اللهیار ملک شاهی،  رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه همه ما از جمله وکلا نقش مهمی در فرهنگ سازی داریم، اضافه کرد: اگر ما فرهنگ جامعه را به جایی برسانیم که خواهان عدل بشوند مسئولین هم به آنجا می‌رسند.

وی ادامه داد: کانونهای وکلا می‌تواند با نهادهایی مثل مجلس ارتباط بگیرند و اگر نظرات منصفانه‌ای داشته باشند مشکل گشا خواهد بود.

ملک شاهی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم اگر بنا شد اصلاحی شود با کمک شما باشد. قوانین فعلی وکلا احتیاج به اصلاح جزئی دارد نه شخم زدن چون تجربه ثابت کرده هر وقت بنیان سابق را بهم زدیم وضعی بهتر نساختیم.

قاطبه وکلا ما انقلابی متعهد و ارزشی هستند

این گزارش می افزاید،  محمد علی پور مختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت:قاطبه وکلا ما انقلابی متعهد و ارزشی هستند امیدوارم روز به روز شاهد بالندگی وکالت باشیم اعتقاد راسخ دارم، دفاع از نهاد وکالت دفاع از حق و عدالت است و همانطور که باید از استقلال قوه قضائیه حمایت شود به همان دلیل باید از استقلال نهاد وکالت دفاع کرد. امیدوارم جایگاه واقعی نهاد وکالت برگردد.

وی ادامه داد: من به کسانی که کمیپن راه انداختند گفتم رشته حقوق آنقدر ذلیل شده که فوق لیسانس حقوق بدون آزمون می‌گیرند چه کسی گفته فارغ التحصیل حقوق باید حتما وکیل شوند؟ معارضان دلشان به حال دانش آموختگان حقوق نیست اجازه نمی‌دهیم به اهداف خود برسند.

پورمختار اذعان داشت: به زودی قوانین وکالت اصلاح می شود و ما به شما اطمینان می دهیم که استقلال کانون ها حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 1 =