کد خبر : 18798
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۵

«تاج» فوتبال ایران در حال ریزش است!

«تاج» فوتبال ایران در حال ریزش است!

رئیس فدراسیون فوتبال با این جانبداری آشکار، عملا امپراطوری خود در فدراسیون فوتبال را زیر سوال می برد و کوپن هایی که برای این تیم خرج می کند، در حال تمام شدن است. این تاج ریاست بر فوتبال کشور، انگار زیادی گشاد شده است.  حرکت زشت و به دور از اخلاق ورزشی علیرضا بیرانوند در

رئیس فدراسیون فوتبال با این جانبداری آشکار، عملا امپراطوری خود در فدراسیون فوتبال را زیر سوال می برد و کوپن هایی که برای این تیم خرج می کند، در حال تمام شدن است. این تاج ریاست بر فوتبال کشور، انگار زیادی گشاد شده است.

 حرکت زشت و به دور از اخلاق ورزشی علیرضا بیرانوند در استادیوم یادگار امام تبریز، فضای هواداری فوتبال در کشور را بار دیگر متشنج کرده است. حرکتی که اکثر کارشناسان ورزشی کشور آن را تقبیح کردند و باشگاه تراکتور نیز طی لایحه ای از این بازیکن شکایت کرده است.

علیرضا بیرانوند یک محکومیت تعلیقی ۳ جلسه ای به واسطه توهین به نیروی خدوم انتظامی را در پرونده خود دارد و چنانچه کمیته انضباطی استقلال خود در این جریان را حفظ نمایند، محرومیت تعلیقی این بازیکن قطعی خواهد شد. البته او بازی اول لیگ نوزدهم را به خاطر تخلفاتش در فصل گذشته، محروم بوده است.

اما نکته قابل توجه در این باره اظهارنظر رئیس فدراسیون فوتبال کشور است که در رسانه ملی ابراز داشته: چون علیرضا بیرانوند عذرخواهی کرده و باشگاه پیروزی تهران نیز بیانیه ای داده است، نباید سخت بگیریم و همین عذرخواهی بهتر از تنبیه و محرومیت است.

اینکه مهدی تاج در این باره ورود نابجایی داشته است، شاید به واسطه دولتی بودن فوتبال ایران و سفارشات وزارت ورزش، قابل هضم باشد، ولی دور زدن قانون و بخشش تلویحی این بازیکن و گرای بی مورد به کمیته انضباطی و زیر سوال بردن استقلال آن کمیته، عملی غیرقانونی و مستوجب سلب صلاحیت از وی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال می شود.

قانون در این گونه موارد نص صریح خود را دارد و با توجه به پیشینه این بازیکن در بی احترامی و تخلفات مکرر، هرگونه مماشات در این باره، اجحاف در حق تیم های لیگ برتری است. نگاه مالکانه و دردانه پروری فدراسیون به این تیم یعنی انحطاط و سقوط امپراطوری تاج در فدراسیون فوتبال که به طور حتم علاوه بر تراکتوری ها، صدای رقبای دیگر را نیز در خواهد آورد.

طبق بند ۱ ماده ۶۰ (تحریک عمومی) مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال (سال ۹۷) که به امضای شخص تاج رسیده و ابلاغ شده است، هر کس که مبادرت به تحریک جمعیت در جریان برگزاری مسابقه نماید، حداقل دو مسابقه محروم و حداقل یکصد میلیون ریال جریمه نقدی خواهد شد.

حال بر اساس این نص صریح قانون و مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال کشور، دروازه بان تیم پرسپولیس خاطی بوده و با توجه به پیشینه این بازیکن در توهین به نیروی انتظامی، انتظار می رود اصل بی طرفی توسط فدراسیون و کمیته انضباطی رعایت شده و علاوه بر اجرایی شدن محکومیت تعلیقی در قبال تخلف فصل گذشته، مجازات تخلف وی در جریان توهین به تماشاگران تراکتوری نیز اعمال شود.

نسخه ای که تاج پیچیده است، از نظر قانونی عملی نیست و اگر قصد جانبداری و گرا دادن به کمیته انضباطی را دارد، مسئله دیگری است. نمی شود که با هر عذرخواهی، مجرم و هتاکی بخشیده شود که اگر اینگونه بود، سنگ روی سنگ بند نمی شد. علیرضا بیرانوند تحت تأثیر هر عاملی که باشد (اعم از شکست، از دست دادن رکورد کلین شیت و…) حق توهین به هواداران هیچ تیمی را ندارد و مستوجب مجازات می باشد.

البته نباید در این بین از خویشتنداری هواداران تراکتور نیز غافل شویم، پرشورهای تبریزی با خویشتنداری اجازه ندادند تا پروژه تخریب تراکتوری ها به واسطه حرکت شنیع بیرانوند شکل بگیرد که خدای ناکرده اگر چنین بود، تبعات سنگینی برای این بازیکن به همراه داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال با این جانبداری آشکار از دردانه وزارت ورزش، عملا امپراطوری خود در فدراسیون فوتبال را زیر سوال می برد و کوپن هایی که برای این تیم خرج می کند، در حال تمام شدن است. این تاج ریاست بر فوتبال کشور، انگار زیادی گشاد شده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 13 =