کد خبر : 17
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۷:۲۴

به دنبال احیای توریسم سلامت در تبریز هستیم/کاهش محسوس گردشگران سلامت در سایه تصمیم های نادرست

به دنبال احیای توریسم سلامت در تبریز هستیم/کاهش محسوس گردشگران سلامت در سایه تصمیم های نادرست

رئیس بیمارستان بین الملی تبریزاز دارا بودن ظرفیت مناسب آذربایجان شر قی در زمینه جذب گردشگران سلامت ورونق اقتصادی تبریز خبر داد. به گزارش نگاه آذربايجان بنقل از نصر، گردشگری سلامت را یک صنعت پردرآمد قلمداد کرد و گفت: با برنامه ریزی همه جانبه از این فرصت می توانیم در رونق اقتصادی گام های موثری

رئیس بیمارستان بین الملی تبریزاز دارا بودن ظرفیت مناسب آذربایجان شر قی در زمینه جذب گردشگران سلامت ورونق اقتصادی تبریز خبر داد.

به گزارش نگاه آذربايجان بنقل از نصر، گردشگری سلامت را یک صنعت پردرآمد قلمداد کرد و گفت: با برنامه ریزی همه جانبه از این فرصت می توانیم در رونق اقتصادی گام های موثری در استان برداریم و تبریز را به قطب صنعت گردشگری سلامت تبدیل کنیم .

وی گفت: آذربایجان شرقی از نظر موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق، جمهوری نخجوان و ترکیه از یک سو و تبحر نظام پزشکی ایران نسبت به کشورهای همسایه، همچنین کم هزینه بودن درمان بیماران نسبت به کشورخودشان و تشخیص و درمان زود هنگام از جمله عوامل موثر بر جذب گردشگران سلامت  استان در سال های گذشته  محسوب می شد.

دبیری افزود: باتوجه به ظرفیت بالای استان در جذب گردشگران سلامت اما در طی دو سال گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه بودیم که از جمله عوامل موثر بر کاهش توریست را می توان کاهش اعتماد به مردم و برخی پزشکان عنوان کرد .

وی اذعان داشت: سواستفاده برخی از افراد واسطه گر و سودجو ، نبودا قامتگاه مناسب با سطح درجه بندی مختلف وحق انتحاب گردشگران، مشکلات ایجاد شده در زمینه حمل ونقل، ازجمله مشکلات متعدد گردشگران سلامت در اینن استان به  شمار می رود.

وی گفت: با توجه به شناخت نیاز گردشگران سلامت در زمینه های مختلف با برنامه ریزی با کادرو پرسنل پزشکی و همکاران موفق شدیم گامی فراتر درزمینه تاسیس بیمارستان بین الملی با آخرین تکنولوژی روز دنیا با طراحی اتاق های تخصصی بیماران و همراهان که در قدم اول تامین هدفمان ایجاد آرامش و آسایش روحی را برای آنها فراهم آوریم،  در قدم بعدی اعتماد ازدست رفته گردشگران سلامت را با بسترسازی مناسب فراهم کنیم ازجمله تعرفه یکسان بیمارستان برای بیماران داخلی وخارجی، ایجادسیستم انجام سریع امور پذیرش و درمان وخدمات توریست های سلامت ، ایجادموقعیت بستری باحفظ حریم شخصی، به روز بودن تجهیزات و دستگاهای پیشرفته با تکنولوژی کشورهای اروپا، طراحی خاص اتاق های بستری از جمله آنها است.

رئیس بیمارستان بین الملی تبریز افزود: در زمینه توریست درمانی بخش خصوصی عملکرد بسیارخوبی را نسبت به بخش دولتی درزمینه خدمات پزشکی باکیفیت عالی ارایه داده است.

وی یکی از راهای موفقیت در زمینه صنعت سلامت و جذب گردشگران را ایجاد اعتماد پویایی و به روز بودن خدمات و پیشرفت های پزشکی و بالندگی در مجموعه عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برخلاف اذهان عمومی نرخ بیمارستان بین الملی با دیگر مراکز یکسان است و ارتقای ارائه خدمات نسبت به سایر بیمارستان ها خصوصی بهتر و با کیفیت انجام می گیرد، تلاش مان این است که تمام اقشار مردم از این امکانات بهره مند شوند  در این زمینه رقابت دربخش خصوصی به نفع مردم است و معتقدیم مردم تبریز لایق بهترین امکانات هستند و تمام تلاشمان بر این است که بهترین امکانات را فراهم کنیم.

وی افزود: باتوجه به رشد سریع آمار سرطان در استان یکی از مشکلات اصلی  کمبود دستگاه های رادیوتراپی هم در بخش دولتی وهم در بخش خصوصی از نظر کمیت وکیفیت دستگاهها است، باتوجه به  درخواست خرید بیمارستان مجوزی صادر نشده است بورکراسی اداری در ایران یکی از مشکلات بزرگ در حوزه توسعه فعالیت های بخش خصوصی است .

وی یکی از مشکلات اصلی بیمارستان های خصوصی را پرداخت نکردن به موقع حق بیمه ها دانست وگفت: تاخیردر پرداختن حق بیمه ها مشکلات بسیاری را در چرخه سیستم ایجاد می کند که ازجمله می توان به پایین آمدن کیفیت خدمات و نپرداختن  به موقع حقوق کارکنان اشاره کرد.

دبیری گفت:بیمارستان بین الملی تبریز با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا و قابل رقابت با بیمارستان های اروپایی با ۵۰۰ نفر پرسنل و ۱۰۰ نفر پزشک متخصص در زمینه های مختلف به مردم ارایه خدمات می دهند که تنها ۲۰ درصد از عملیات عمرانی بخش های دیگر باقی مانده است و هر دوماه یک بار بخش های مختلف بیمارستانی افتتاح می گردد از جمله افتتاح مرکز اختلالات خواب در روزهای گذشته بود که هدف از راه اندازی این بخش تشخیص اختلال در خواب و درمان زود هنگام و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی گامی مهم تلقی می گردد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − چهار =