کد خبر : 22704
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

به جای بیننده، منتقد فیلم شویم!/ احیای بازی‌های قدیمی و فکری

به جای بیننده، منتقد فیلم شویم!/ احیای بازی‌های قدیمی و فکری

در روزهای کرونایی چگونه در خانه باشیم؟

ایجاد سرگرمی در روزهایی که مردم برای مبارزه با ویروس کرونا در خانه می‌مانند، نیازی جدی است که با کمترین هزینه فراهم می‌شود.

 این روزها مسئولین مدام به مردم توصیه می‌کنند که در خانه بمانند و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند. این توصیه‌ها به این دلیل است که کرونا ویروس تنها با قرنطینه خانگی و قطع زنجیره انتقال قابل مهار است و در صورت عدم رعایت می‌تواند در روزهای آتی حتی فاجعه نیز به بار آورد. بسیاری از مردم توصیه‌های مسئولین کشور را گوش داده‌اند و بیشتر از یک هفته است که سعی می‌کنند جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند. اما برای روزهای قرنطینه چه برنامه‌ای داشته باشیم تا اهل خانه و به ویژه کودکان سرگرم شوند؟ در کنار گوشی‌های اندروید و بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای می‌توان بازی‌های قدیمی را هم در خانه احیا کرد تا ضمن رعایت قرنطینه خانگی روزهای شادی در کنار خانواده داشته باشیم.

به کتابخانه‌تان سر بزنید

همه ما در خانه‌هایمان کتابخانه کوچکی داریم که سالهای سال است کتاب‌های زیادی به قفسه‌شان اضافه کرده‌ایم بدون آنکه برخی از این کتاب‌ها را بخوانیم. حالا بهترین زمان برای آغاز مطالعه‌ای است که سالهاست در زندگی ما کمرنگ شده است. خواندن کتاب در این روزها توفیق اجباری است که هم باعث سرگرمی خانواده می‌شود و هم سطح مطالعه خانواده را افزایش می‌دهد.

لازم نیست که حتما دست در جیبمان کنیم و برای کتاب جدید هزینه کنیم، می‌توانیم به سراغ کتابخانه‌های کوچک خانه‌مان برویم و کتاب‌های خوانده نشده و یا حتی خوانده شده قدیمی را دوباره مرور کنیم. قطعا این پیشنهاد می‌تواند یکی از بهترین و فرهنگی‌ترین سرگرمی‌ها در روزهایی باشد که برای سلامت خود و خانواده‌مان در خانه مانده‌ایم.

فیلم ببینیم و فیلم نقد کنیم!

سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی همواره یکی از سرگرمی‌هایی است که می‌تواند ساعت‌های زیادی اوقات فراغت شما را پر کند. دیدن فیلم و سریال این روزها سخت نیست؛ می‌توانید به سراغ حلقه فیلم‌های سینمایی که تا همین شش یا هفت سال قبل در خانه‌هایمان به وفور یافت می‌شد، بروید و به همراه خانواده آنها را تماشا کنید و یا اگر از مشترکین اینترنت‌های خانگی هستید با استفاده از اینترنت رایگانی که اختصاص داده شده به تماشای فیلم‌های جدید و آنلاین بنشینید.

در روزهای کرونایی چگونه در خانه باشیم؟

این بهترین فرصت است که از یک بیننده معمولی فیلم تبدیل به یک منتقد فیلم شوید! تماشای فیلم در کنار اعضای خانواده می‌تواند بهترین فرصتی برای نقد فیلم‌هایی باشد که تماشا می‌کنید تا هم سرگرم شوید و هم درباره فیلم‌هایی که می‌بینید، نظراتتان را بیان کنید.

احیای بازی‌های قدیمی در خانه

در کنار بازی‌های کامپیوتری و موبایلی در روزهای آینده می‌توانید در کنار خانواده بازی‌های قدیمی اما ساده را احیا کنید و مانند ۱۰ یا ۱۵ سال قبل که هنوز موبایل سرگرمی اصلی ما نشده بود، خود را سرگرم کنید. بازی‌هایی مانند دوز، اسم و فامیل و یا منچ از جمله این بازی‌هاست که به جز کاغذ و قلم نیاز به ابزار دیگری ندارند و بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند ساعت‌ها خانواده شما را سرگرم کند.

این بازی‌ها نه تنها به عنوان سرگرمی برای استفاده اعضای خانواده مفید است بلکه می‌تواند باعث شود، ساعت‌ها از گوشی‌های موبایلی که در دستمان است دور شویم.

کودکان را از اخبار بد دور کنیم

الهام پارام، روانشناس خانواده در گفت‌وگو با آناج در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی کرونا در خانواده عنوان کرد: این روزها خبر ویروس کرونا مانند بمبی است که همه صدای آن را شنیده‌اند و نمی‌توان آن را حتی برای کودکان کتمان کرد اما می‌توان با مدیریت صحیح در خانواده التهاب را به جمع خانواده راه نداد و این مساله را تبدیل به دغدغه کودکان نکرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این روزها حتی کودکان هم درباره کرونا حرف می‌زنند، گفت: اثرات تخریبی که استرس و اضطراب این خبرها بر روح و روان کودکان خواهد گذاشت در آینده جبران‌ناپذیر است. والدین به ویژه مادران این روزها وظیفه مهمی دارند، مادران سعی کنند ضمن رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه خانگی کودکان را از اخبار بد دور نگه دارند و برای آنها سرگرمی‌های مفرحی در خانه ایجاد کنند.

اثر تخریبی شایعه بدتر از ویروس کرونا

این روانشناس خانواده با اشاره به اثر تخریبی شایعات و اخبار بد ابراز داشت: شما فکر کنید که اعضای خانواده مدام در معرض شایعات و اخبار بد باشند، این اخبار خانواده‌ها را دچار حساسیت و بحران می‌کند و با هر اتفاقی ممکن است تصور کنند که به این بیماری مبتلا شده‌اند و همین موضوع آرامش روانی را از خانه خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اگر در خانه بمانیم چطور ممکن است که بیمار شویم، یاد آور شد: این روزها بسیاری از مادران در حالی که در خانه مانده‌اند، مدام سوال می‌کنند ممکن است که مبتلا شوم؟ وقتی در قرنطینه خانگی باشیم ممکن نیست که به این ویروس مبتلا شویم. اگر پدر خانواده نیز مجبور است که به سرکار برود هنگام برگشت به خانه حتما مسائل بهداشتی را رعایت کنند و استراحت و تغذیه مناسب داشته باشد.

پارام در پایان خاطرنشان کرد: در صورت رعایت قرنطینه خانگی هم آرامش روانی بر خانواده حاکم خواهد شد زیرا هیچ راه ارتباطی برای انتقال ویروس وجود ندارد و هم در هفته‌های آینده می‌توان به از بین رفتن این ویروس امیدوار بود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دو =