کد خبر : 25548
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب، احساس مسئولیت بیشتری در نمایندگان ایجاد شد

بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب، احساس مسئولیت بیشتری در نمایندگان ایجاد شد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: من در طول این سال‌ها ندیده بودم که مجلس در حین سخنرانی یک مقام مسئول این‌گونه از نظر دقت و یادداشت مطالب و پیگیری موضوع، منظم و متمرکز باشد و بعد از سخنرانی رهبر انقلاب، احساس مسئولیت بیشتری در نمایندگان ایجاد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: من در طول این سال‌ها ندیده بودم که مجلس در حین سخنرانی یک مقام مسئول این‌گونه از نظر دقت و یادداشت مطالب و پیگیری موضوع، منظم و متمرکز باشد و بعد از سخنرانی رهبر انقلاب، احساس مسئولیت بیشتری در نمایندگان ایجاد شد.

به گزارش نگاه، محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: جلسه سخنرانی رهبر انقلاب برای نمایندگان مجلس، از نظر شکل و محتوا جلسه متفاوتی بود، بطوریکه از نظر شکلی به خاطر شرایط کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد و با وجود این‌که به‌صورت مجازی برگزار شد، تمامی برنامه های جلسه دقیق و منظم انجام شد.
وی ادامه داد: صحبت‌ها هم بسیار منسجم بود به‌طوری‌که هم رئیس مجلس در جمع‌بندی مباحث، مطالبی را ارائه داد و هم رهبر معظم انقلاب کاملاً مشخص بود که به صورت امیدوارانه و هدایت‌مندانه مجلس را تعقیب می‌کنند و مسائل را در نظر دارند و در خصوص حال‌وهوای مجلس نیز من در طول این سال‌ها ندیده بودم که مجلس در حین سخنرانی یک مقام مسئول این‌گونه از نظر دقت و یادداشت مطالب و پیگیری موضوع، منظم و متمرکز باشد و بعد از سخنرانی رهبر انقلاب،  احساس مسئولیت بیشتری در نمایندگان ایجاد شد.
وی در رابطه با اقدامات مجلس در خصوص معیشت مردم و اقتصاد کشور گفت: طراحی‌های مختلفی وجود دارد، اولین قدم نیز روز گذشته برداشته شد و طرح دوفوریت مسکن‌های خالی به تصویب رسید که با اخذ مالیات سنگین برای خانه‌های خالی باعث می‌شود تا مقدار عرضه منازلی که اکنون نیز موجود هستند با سرعت زیاد افزایش بیابد و قطعاً بر سطح عمومی اجاره‌ها نیز تأثیر می‌گذارد، چرا که افزایش عرضه تاثیر مثبتی در قیمت مسکن دارد و در بحث اجاره رقابت ایجاد شده و عرضه به تقاضا نزدیک می شود و طبیعتاً طبق ضوابط و معیارهای اقتصادی بر روی قیمت‌ها نیز اثر می‌گذارد چون که قیمت تابعی از عرضه و تقاضا است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع بعدی بحث کالاهای اساسی است که این موضوع را نیز تعقیب می‌کنیم و گام دیگر بحث تولید مسکن است که برای رفع ایرادات مسکن مهر و  برای افرادی که فاقد مسکن هستند طرح هایی در پیش داریم و همین طور گام به گام در موضوعات مختلف و مهم قرار است که کمیسیون ها قدم‌های جدی بردارند، در بحث تولید هم که با معیشت، اقتصاد، رونق و سایر مسائل مرتبط است، کمیسیون‌های صنایع و کشاورزی ایده‌های خوبی دارند که همه این موضوعات منوط بر مدیریت خوب و مناسب کمیسیون‌ها است.
 وی در خصوص توصیه رهبر انقلاب برای رعایت اخلاق در سوال و یا استیضاح نیز گفت: باید در مجلس یک‌نوع منطق حاکم باشد من همیشه جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را که در ساختمان مجلس نصب شده است، در همه جا استفاده می‌کنم و آن عبارت است از این‌که «مجلس جای گفت‌وگوهای حکیمانه و خردمندانه است» تمامی این مطالب در این یک جمله خلاصه شده است بطوریکه جدیت و قاطعیت هیچ منافاتی با ادب و نزاکت و قانون ندارد.
وی ادامه داد: متاسفانه در افکار عمومی حرکت و رفتار عده‌ای معدود به منزله حرکت و رفتار کل مجلس تلقی می شود در حالیکه اینطور نیست اما افکار عموم این رفتار و حرکت یک نفر را به  کلیت مجلس تعمیم می‌دهند در حالیکه نباید  این‌چنین باشد و خروجی مجلس در نتیجه آرای نمایندگان مشخص می شود.
فرهنگی ادامه داد: به طور مثال دیروز  تصمیم مجلس درباره مساکن خالی، یک تصمیم جمعی بود ولی هر کس می‌تواند در این مورد قضاوت کند اما اگر یک نفر از مجلس صحبتی نسنجیده و ناشایست انجام دهد و یا رفتاری مانند جلسه اخیر حضور وزیر امور خارجه انجام دهد، این رفتارها به معنی رفتار کل مجلس نیست.
وی ادامه داد: مجلس مثل پادگان نیست که یک نفر به‌عنوان فرمانده مسئولیت تمامی اتفاقات و صحبت‌های همه را به‌عهده بگیرد، بلکه آحاد مختلف نمایندگان طبق اصول مختلف قانون اساسی در اظهارنظر و رفتارهایشان تقریباً مستقل هستند. اگر بخواهیم این موضوعات را آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم که چطور اصلاح شود، باید به این توصیه‌های رهبر انقلاب توجه کرد .
این نماینده مجلس گفت: گزارش رییس مجلس به رهبر انقلاب تقریباً برآیند کارهایی است که این روزها در مجلس درحال انجام است و در حال حاضر در مجلس یک تکاپو و تلاشی وجود دارد تا یکی پس از دیگری اتفاقات مثبتی بیفتد،
فرهنگی در پایان تاکید کرد: بحث سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و… جای خود محفوظ است و رهبری نیز از این‌ها به‌عنوان ابزار قانونی مجلس یاد کردند اما این‌که کدام یک از این‌ها مصلحت است و کدام مصلحت نیست بحث دیگری است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =