کد خبر : 1378
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۷:۵۰

برگزاری نمایشگاه “۱۰۰ پوستر برای همزیستی مسالمت آمیز” همزمان با ۲۰ شهر دنیا در تبریز

برگزاری نمایشگاه “۱۰۰ پوستر برای همزیستی مسالمت آمیز” همزمان با ۲۰ شهر دنیا در تبریز

نمایشگاه “۱۰۰ پوستر برای همزیستی مسالمت آمیز” همزمان با ۲۰ شهر دنیا در حال برگزاری در تبریز است. به گزارش نگاه، “سارا نخعی” گرافیست و طراح تبریزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ۱۰۰ پوستر با موضوع همزیستی مسالمت آمیز در تبریز گفت: جشنواره پوستر “فور تومارو” امسال با محوریت همزیستی مسالمت آمیز، همزمان با ۲۰

نمایشگاه “۱۰۰ پوستر برای همزیستی مسالمت آمیز” همزمان با ۲۰ شهر دنیا در حال برگزاری در تبریز است.

به گزارش نگاه، “سارا نخعی” گرافیست و طراح تبریزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ۱۰۰ پوستر با موضوع همزیستی مسالمت آمیز در تبریز گفت: جشنواره پوستر “فور تومارو” امسال با محوریت همزیستی مسالمت آمیز، همزمان با ۲۰ شهر دنیا در تبریز نیز آغاز به کار کرد.

وی گفت: در این رقابت حدود ۵۳۰۰ اثر از طراحان اقصا نقاط جهان شرکت داشتند که تعداد ۴۰۰ اثر به عنوان لیست اولیه و ۱۰۰ اثر به عنوان پوسترهای تاپ جشنواره برای برگزاری نمایشگاه در نقاط مختلف جهان انتخاب شدند.

وی افزود: داوری این رویداد بزرگ هنری در بخش ابتدایی به صورت آنلاین  و در مرحله نهایی به صورت حضوری انجام شد، که هنرمندان بزرگی از جمله نوما بار و نیکولاس تروکسلر را میتوان از چهره های شاخص داوری  این دوره نام برد.
این گرافیست تبریزی خاطرنشان کرد: در بین صد اثر برتر نام چند ایرانی نیز به چشم می خورد و فرهنگسرای کیاوش با همکاری آقایان داریوش اللهیاری و یاشار مشیرفر به عنوان هماهنگ کننده با دبیرخانه جشنواره در پاریس، برای دومین سال پیاپی این آثار را دراین مکان به نمایش درآوردند.

نخعی ادامه داد: این پوسترها عموما برای مخاطب عام و عموم مردم طراحی شده اند و دلیل مناسبی برای حضور  تمام اقشار در نمایشگاه و بازدید آنها از این آثار می باشد.

وی مهمترین اهداف اصلی فرهنگسرای هنری کیاوش را توسعه و ارتقای دانش هنرهای تجسمی و اثر آن بر فرهنگ و مردم، فراهم ساختن زمینه رسیدن به هنر تجسمی متعالی، فراهم ساختن زمینه‌های همکاری و مشارکت در فعالیت‌های هنری اصلی گالری برای هنرمندان و نمایندگی هنری بین ایران و دیگر کشورها دانست و گفت: اطمینان از انجام تمام فعالیت‌های هنری در چارچوب قوانین و مقررات کشور مربوطه، کشف استعدادها و ارائه آثار هنرمندان و تلاش در راستای رونق هنر و بیان هنری آزاد و خلاقانه، معرفی و عرضه دستاوردهای هنرهای تجسمی داخل و خارج از کشور به علاقمنذان در راستای حمایت از هنرمندان و بازگشایی دریچه ای نو به فعالیت هنرمندان از جمله اهداف فعالیت این فرهنگسرا است.

نخعی در پایان گفت: این نمایشگاه در چهارراه منصور، کوچه سیدزاده، پلاک ۱۳، از ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر و تا ۲۵ آذر برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 7 =