کد خبر : 17473
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

برگزاری آیین بزرگداشت مشروطه در تبریز

برگزاری آیین بزرگداشت مشروطه در تبریز

آیین بزرگداشت سالروز نهضت مشروطه فردا دوشنبه  همزمان با ۱۴ مرداد از سوی خانه توسعه آذربایجان و اداره کل میراث فرهنگی ،‌گردشگری و صنایع دستی در تبریز برگزارمی شود. به گزارش سهند ،‌این مراسم با حضور شخصیت ها و گروه های علاقمند به جریان تاریخ مشروطه از ساعت ۱۸ عصر دوشنبه در محل خانه مشروطه

آیین بزرگداشت سالروز نهضت مشروطه فردا دوشنبه  همزمان با ۱۴ مرداد از سوی خانه توسعه آذربایجان و اداره کل میراث فرهنگی ،‌گردشگری و صنایع دستی در تبریز برگزارمی شود.

به گزارش سهند ،‌این مراسم با حضور شخصیت ها و گروه های علاقمند به جریان تاریخ مشروطه از ساعت ۱۸ عصر دوشنبه در محل خانه مشروطه برگزار خواهد شد.

خانه توسعه آذربایجان یک تشکل مردم نهاد است و همه ساله با برگزاری سالروز مشروطه یاد و خاطره مبارزان و شهیدان این رویداد تاریخی را گرامی می دارد.

در مراسم امسال علاوه بر برنامه های فرهنگی و هنری دکتر غلامرضا ظریفیان و دکتر قدیمی قیداری در باره ضرورت زنده نگهداشتن نهضت مشروطه به عنوان نخستین تجربه دمکراسی خواهی در ایران و درس های آن سخنرانی خواهند کرد و در پایان بیانیه خانه توسعه آذربایجان به همین مناسبت قرائت خواهد شد.

خانه توسعه آذربایجان از عموم مردم به ویژه قشرهای دانشگاهی و علاقمندان به تاریخ و سرزمین ایران برای حضور در این مراسم دعوت کرده است.

انقلاب مشروطه یکی ازنقاط عطف و با اهمیت در تاریخ سیاسی کشورمان است که با وقوع آن قدرت مطلقه پادشاه در هم ریخت و فرایند دمکراسی خواهی ، آزادی و قانونمداری در ایران آغاز گشت .

این نهضت در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۲۸۵ هجری شمسی در تبریز علیه استبداد پادشاهی شکل گرفت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − نه =