کد خبر : 7073
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

برنامه های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مردم محور باشد

برنامه های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مردم محور باشد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هرچند فعالیت دستگاه های اجرایی برای ارایه عملکردهای خود از اهمیت بالایی برخوردار است، اما تمامی برنامه های مربوط به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید مردم محور باشد. به گزارش نگاه، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در اولین نشست ستاد چهلمین سالگرد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هرچند فعالیت دستگاه های اجرایی برای ارایه عملکردهای خود از اهمیت بالایی برخوردار است، اما تمامی برنامه های مربوط به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید مردم محور باشد.

به گزارش نگاه، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در اولین نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب که از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه ها و دسیسه ها را علیه نظام اسلامی تدارک دیدند و هرگز دست از دشمنی با مردم ایران نکشیدند، در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب این توطئه ها و فتنه های خود را چند برابر خواهند کرد.
وی اظهار کرد: به همین دلیل باید تمامی تلاش ها معطوف به مردمی شدن جشن ها و برنامه های مختلف باشد که در این زمینه می توان از طریق مساجد و تشکل های مردم نهاد وارد عرصه شد و نقش اصلی را همچون سال های نخستین انقلاب به آنها داد.
آل هاشم، خروج آمریکا از برجام را نمونه ای آشکار از مقابله دشمنان انقلاب و نظام در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب برشمرد و با اشاره به دستاوردهای بسیار گران سنگ و مهم انقلاب در طول این سال ها، خواستار برنامه ریزی مدون دستگاه های اجرایی برای تبیین و تشریح این دستارودها در قالب برگزاری نمایشگاه های عملکرد دایمی و جشنواره های مختلف شد.
وی پیشنهاد کرد، هر یک از دستگاه ها و سازمان های اجرایی ۴۰ برنامه برجسته برای خود تعریف کرده و در طول سال نسبت به برگزاری باشکوه آنها اهتمام داشته باشند، چون برخلاف سال های گذشته دهه فجر امسال تنها منحصر به ۱۰ روز نخواهد شد.
آل هاشم با اشاره به دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی در بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فناوری، تولید و صنعت، بیان دقیق و ارایه هنرمندانه این دستاوردها را بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: نهادهای فرهنگی باید از طریق رسانه ها و حوزه های مختلف هنری این دستاوردها را با بیان شیوا و شفاف به اطلاع عموم مردم برسانند.
وی، هدف اصلی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نشان دادن خدمات این سال ها اعلام و اظهار کرد: کارگروه های فعال در این ستاد همچون موتور محرکه ستاد هستند که باید از هم اکنون با تعیین مسئولان مربوطه نسبت به برنامه ریزی و تدارک مقدمات کار، فعالانه وارد عرصه شوند.

امام جمعه تبریز بر حرکت حساب شده و برنامه محور ستاد و کارگروه های تعیین شده تاکید کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این نشست با تشریح اهداف، ارکان و وظایف ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هدف کلی این مجموعه ارایه کارنامه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی در اصول بنیانی، شعارها، ارزش ها و عملکردهاست.

حجت الاسلام حسین تقی زاده، تعداد اعضای ستاد مزبور را ۲۰ نفر به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، امور زنان استانداری، جهاد کشاورزی، حوزه علمیه، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری تبریز، فرمانده نیروی انتظامی و سپاه عاشورا و رییسان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعضای این ستاد را تشکیل می دهند.

وی از ایجاد تعداد ۱۲ کارگروه در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد که کارگروه های فرهنگی و هنری، اقتصادی، علم و فناوری، رسانه و فضای مجازی، روستا و محرومیت زدایی، ورزش و جوانان، زنان، تشکل های مردم نهاد، حوزه و روحانیت، ایثار و شهادت، دفاعی و بسیج مردمی، بهداشت و درمان را شامل می شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =