کد خبر : 36168
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

پیش‌بینی کاهش دما و بارش برف در آذربایجان‌شرقی

پیش‌بینی کاهش دما و بارش برف در آذربایجان‌شرقی
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای از اواخر امروز (شنبه) با عبور امواج تراز میانی جو، سامانه بارشی به استان نفوذ کرده و موجب بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و کاهش محسوس دما از فردا می‌شود.

امیدفر، با بیان اینکه در این مدت جوی ناپایدار در استان حاکم می شود، افزود: این وضعیت موجب بارش متناوب باران، وزش باد و مه و گرفتگی هوا در اغلب نقاط استان می شود.

وی اظهار داشت: به دنبال بارش باران و در نقاط سردسیر و مرتفع برف، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اختلال در تردد، لغزندگی معابر و کاهش دید در جاده های مواصلاتی استان وجود دارد.

امیدفر، با اشاره به اینکه این وضعیت تا اواخر هفته در استان حاکم خواهد بود، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان و هوراند با دمای صفر درجه و بندرشرفخانه عجبشیر با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در سردترین زمان به ۶ درجه و در گرمترین زمان به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =