کد خبر : 12107
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۵۵

برای پول نگرفته مالیات بر ارزش افزوده می‎دهیم!/ایران فقط تهران نیست

برای پول نگرفته مالیات بر ارزش افزوده می‎دهیم!/ایران فقط تهران نیست

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی گفت: برای پول نگرفته مالیات بر ارزش افزوده و کش می‎دهیم در حالی که بنگاه‌های ما از دولت طلبکار هستند! به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، سیدباقر شریف‌زاده عصر امروز در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: شرایط موجود اقتصادی

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی گفت: برای پول نگرفته مالیات بر ارزش افزوده و کش می‎دهیم در حالی که بنگاه‌های ما از دولت طلبکار هستند!

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، سیدباقر شریف‌زاده عصر امروز در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: شرایط موجود اقتصادی بعد از جنگ دوم جهانی یکی از سخت‌ترین شرایط حاکم  بر کشور به شمار می‌رود و فعالان اقتصادی مشکلات عدیده‎ای دارند که این شرایط زبان تشکر ما را قاصر و زبان گلایه ما را دراز کرده است.

وی متذکر شد: ما تلاش‎ها را می‌بینیم اما تا سال ۱۴۰۰ چیزی باقی نمانده و چشم انداز ۱۴۰۴ را تعریف کرده‎ایم؛ فعالان اقتصادی با این حجم از مسائل و مشکلات از قبیل نبود مواد اولیه، نرخ ارز، مسائل مالیاتی و … ایجاب می‎کند مثل شرایط جنگی به قضایا نگریسته شود.

شریف‎زاده اذعان داشت: کشورهایی مثل مالزی یک بازه مالیاتی ۲۰ ساله برای واحدهای تولیدی تعریف کرده‎اند که به مراقبت از واحدهای تولیدی می‎پردازند تا پس از سپری شدن این شرایط سخت برندهایی پا بگیرند و همچون چاه نفت درآمدزایی کنند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه باید برای تولید و صنعتگران سهل بگیریم ، افزود: ۵ درصد کاهش مالیاتی انگیزه‎ای برای تولید و حرکت بیشتر بنگاه‎های اقتصادی خواهد بود.

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: ایران فقط تهران نیست؛ در استان ما هم افراد قدردان و صالح وجود دارند؛ اختیارات را به استان‎ها تفویض کنید؛ مدیران ما فرصت رفت و آمدهای مکرر به تهران و رجوع به ماده ۲۵۱ را را ندارند.

وی تصریح کرد: یک سری برون‌سپاری‌هایی در سیاست‌های دولت وجود دارد اما ما تقاضا داریم اختیار بخشودگی جرائم به استان تفویض شود.

شریف‎زاده توضیح داد: صادرات معاف از مالیات است که منوط به ارائه اظهارنامه صادراتی شده و ما معتقدیم بهتر است به استناد دفاتر قانونی معافیت‌های مالیاتی اعمال شود؛ از طرف دیگر استرداد مالیات بر ارزش افزوده بسیار طولانی بوده و باید این موارد مد نظر باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود گفت: ۳۰ درصد از ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای شهرک‎های صنعتی است که برای خودگردانی پولی ندارد؛ پس لازم است این ۳ درصد هر چه زودتر به آنها تعلق گیرد و انتظار داریم شرکت‎های خدماتی شهرک‎های صنعتی نیز از معافیت مالیاتی برخوردار باشند چرا که کاملا غیرانتفاعی محسوب می‎شوند.

این فعال اقتصادی افزایش نرخ مالیاتی را برای نیمه شفاف تولید و صنعت بسیار خطرناک عنوان کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 15 =