کد خبر : 13398
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۸:۵۶

با انحلال شهرداری بلاتکلیف مانده‌ایم/ دوچرخه‌سواری تبریز در معرض نابودی است/ نمی‌دانم منظور مسئولان از بومی‌گرایی چیست؟

با انحلال شهرداری بلاتکلیف مانده‌ایم/ دوچرخه‌سواری تبریز در معرض نابودی است/ نمی‌دانم منظور مسئولان از بومی‌گرایی چیست؟

قهرمان سی و دومین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان گفت: اصلا وضعیت تیم‌داری دوچرخه‌ در تبریز خوب نیست و آینده خوبی را برای این رشته نمی‌بینم. میرصمد پورسیدی در یک گفت‌وگو  درخصوص آخرین وضعیت خود اظهار داشت: باتوجه به عدم ثبت‌نام تیم شهرداری تبریز در UCI و تیم‌داری در رشته دوچرخه‌سواری نه تنها من

قهرمان سی و دومین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان گفت: اصلا وضعیت تیم‌داری دوچرخه‌ در تبریز خوب نیست و آینده خوبی را برای این رشته نمی‌بینم.

میرصمد پورسیدی در یک گفت‌وگو  درخصوص آخرین وضعیت خود اظهار داشت: باتوجه به عدم ثبت‌نام تیم شهرداری تبریز در UCI و تیم‌داری در رشته دوچرخه‌سواری نه تنها من بلکه خیلی افراد دیگر بلاتکلیف مانده‌اند و نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. اصلا وضعیت تیم‌داری دوچرخه‌ در تبریز خوب نیست و آینده خوبی را برای این رشته نمی‌بینم. در حال حاضر نیز من از تیم‌های خارج از کشور چند پیشنهاد دارم که صحبت‌هایی هم شده ولی چیزی قطعی نیست.

وی که سابقه حضور در المپیک و قهرمانی در تورهای مختلف آسیایی از جمله تور ایران – آذربایجان را در کارنامه دارد، درباره اینکه چرا امسال در این تور شرکت نکرد، گفت: واقعیت این است در دو سه سال اخیر وضعیت قراردادهای دوچرخه‌سواران در باشگاه شهرداری خوب نبوده و از نظر مالی مشکلاتی وجود داشت. من هم به خاطر اعتراض به شرایط موجود از این تور کناره‌گیری کردم تا مسئولین به این وضع رسیدگی کنند. به هر حال ما خانواده داریم و شان‌مان باید رعایت می‌شد.

درحالی که مسئولان باشگاه شهرداری تبریز اعلام کرده‌اند از تیم‌های بومی خود حمایت می‌کنند اما تیم دوچرخه‌سواری این باشگاه در چنین شرایطی منحل شد، این رکابزن ملی‌پوش تبریزی در واکنش به این اتفاق اذعان کرد: در تیم‌ملی ۴ نفر به بازی‌های المپیک اعزام شدند که ۲ نفرشان از تبریز بودند. در سال‌های گذشته هم در مسابقات مختلف نفرات تشکیل شده در تیم‌ملی از شهر ما بوده‌اند. نصف تیم‌ملی متشکل از دوچرخه‌سواران تبریزی است و تیم شهرداری هم نفر غیربومی نداشته و ندارد و من نمی‌دانم منظورشان از بومی بودن چیست؟

پورسیدی با ابراز گلایه از شرایط موجود، نسبت به آینده این رشته ورزشی در تبریز هشدار داده و تأکید کرد: متاسفانه در تبریز حمایتی از رشته دوچرخه‌سواری نمی‌شود و همیشه ما مظلوم هستیم. بازهم می‌گویم اگر وضع به همین منوال پیش برود در آینده‌ای نه چندان دور اثری از دوچرخه‌سواری در تبریز باقی نخواهد ماند.

قهرمان سی و دومین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان به مشکلات تیم‌ملی دوچرخه‌سواری هم اشاره کرد و بیان داشت: تیم‌ملی وضعیت بهتری نسبت به باشگاه‌ها دارد و سالی یکبار هم در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کند. به همین بهانه دوچرخه‌سوارانی هم که تیم ندارند در اردوهای این تیم شرکت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: با این همه نتایج تیم‌ملی هم نسبت به گذشته دیگر درخشان نیست و این نشان‌دهنده آن است که دوچرخه‌سواران انگیزه کافی را ندارند و مسئولین مربوطه باید به وضعیت این افراد و دوچرخه‌سواری بیشتر توجه کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 20 =