کد خبر : 16149
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

باید الگوهای مناسب حجاب معرفی شود

باید الگوهای مناسب حجاب معرفی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضعف در معرفی الگوهای مناسب فرهنگی گفت: تلاش کنیم در حفظ حجاب به وظیفه دینی خود عمل کنیم. به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز پنج شنبه در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب تبریز اظهار داشت: پیام

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضعف در معرفی الگوهای مناسب فرهنگی گفت: تلاش کنیم در حفظ حجاب به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

به گزارش آوای سهند به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز پنج شنبه در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب تبریز اظهار داشت: پیام این تجمع برای دشمنان است که هر چه به عقاید ما هجمه وارد کنند ما از ارزش ها دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: تلاش کنیم در حفظ حجاب به وظیفه دینی خود عمل کنیم حفظ حجاب، اطاعت خداوند است و اطاعت از او تکلیف هر مسلمانی است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی به موضوع حجاب توجه زیادی شده و کارهای فرهنگی زیادی صورت گرفته است ولی اخیراً بی توجهی ها صورت گرفته است که بد حجابی در جامعه ترویج شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ تساهل و تسامح از طریق رسانه های غربی و در کشور تبلیغ شده است، ادامه داد: ضعف در معرفی الگوهای مناسب توسط دستگاه های فرهنگی دیده می شود.

آل هاشم افزود: جنگ گسترده دشمن جهت هجمه گسترده به بنیان های خانواده است.

وی گفت: اقدام رئیس قوه قضاییه در دستور به نپوشاندن اجباری چادر به متهمان زن قابل تقدیر است، حجاب زنان نباید زیر سوال برود.

وی ادامه داد: بازیگرانی که پوشش مناسبی در زندگی خود ندارند را نباید در نقش زنان چادری استفاده کرد چرا که این بار روانی منفی بر زنان چادری دارد و توهین به ساحت حجاب است.

وی با تشریح عوامل کم توجهی به حجاب در جامعه، ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام، نبود برنامه ریزی جامع و هماهنگ، ترویج فرهنگ تساهل و تسامح، ضعف در معرفی الگوهای مناسب در زمینه حجاب و جنگ نرم گسترده دشمن را از مهمترین این عوامل ذکر کرد.

وی افزود: بانوان با حفظ حجاب می توانند اطاعت از پروردگار را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند.

آل هاشم تاکید کرد: حجاب امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: این واجب الهی حقی است که بر بندگان نهاده شده و حکمت حجاب سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان خداست.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − هشت =