کد خبر : 17620
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۰۵

بانک مسکن امسال ۶ هزار نفر را در آذربایجان شرقی مالک مسکن کرد/ امسال پرونده مسکن مهر در استان بسته می شود

بانک مسکن امسال ۶ هزار نفر را در آذربایجان شرقی مالک مسکن کرد/ امسال پرونده مسکن مهر در استان بسته می شود

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: بانک مسکن در آذربایجان شرقی با پرداخت انواع تسهیلات بیش از ۶ هزار نفر را مالک مسکن کرده است. به گزارش سهند، امیر رنجبریان در آستانه روز خبرنگار با برگزاری نشستی خبری ضمن تقدیر از فعالیت های خبرنگاران اظهار داشت: مطالبه گری خبرنگاران عامل رشد و پیشرفت در

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: بانک مسکن در آذربایجان شرقی با پرداخت انواع تسهیلات بیش از ۶ هزار نفر را مالک مسکن کرده است.

به گزارش سهند، امیر رنجبریان در آستانه روز خبرنگار با برگزاری نشستی خبری ضمن تقدیر از فعالیت های خبرنگاران اظهار داشت: مطالبه گری خبرنگاران عامل رشد و پیشرفت در جوامع است.

وی حقیقت طلبی رسانه ها و صیانت از افکار عمومی را از ویژگی های خبرنگاران مستقل خواند و افزود: کشورهای پیشرفته خبرنگاران حرفه ای دارند و می توان گفت هر قدر خبرنگاران حرفه ای تر باشند امید پیشرفت در آن کشور بیش از پیش خواهد بود.

رنجبریان در ادامه با اشاره به فعالیت های این بانک در استان اظهار داشت: بانک مسکن با توجه به رسالت اصلی خود که کمک به تامین و تعمیر مسکن اقشار مختلف مردم است همواره تلاش دارد تا زمینه های حمایتی بیش از پیش از متقاضیان مسکن را فراهم آورد.

وی در خصوص تداوم اجرای طرح بخشودگی سود تسهیلات پرداختی قبل از سال ۱۳۹۵ نیز اظهار داشت: این طرح که از سال گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد و بر اساس آن در جهت مساعدت شهروندان و در راستای اجرای بند ل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ ( تنفیذ ماده ۲ تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵) بانک مسکن طرح بخشودگی سود تسهیلات پرداختی قبل از سال ۱۳۹۵ را در دستور کار دارد و مقرر شده است هموطنانی که از تسهیلات مسکن استفاده نموده اند در صورت داشتن شرایط لازم از بخشودگی سود معوق و جرایم دیر بهره مند شوند.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی در خصوص شرایط لازم برای این بخشودگی گفت: اصل تسهیلات پرداختی به آنان کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال باشد، سررسید اولیه در عقود مشارکتی متعدد مجموع اصل تسهیلات در شبکه بانکی با رعایت بندهای الف و ب از یک میلیارد ریال کمتر باشد همچنین قبل از تاریخ چهاردهم مرداد ماه سال ۱۳۹۷ اقدام حقوقی مانند ارسال اخطار، صدور اجرائیه و اقدام از طریق مرجع قضایی در خصوص پرونده تسهیلاتی آنها انجام شده باشد.

این گزارش می افزاید، وی در ادامه بانک مسکن را بزرگترین بانک تسهیلات ده کشور و استان خواند و ادامه داد: بانک مسکن جهت آماده سازی عرصه مساکن مهر مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال و در بخش احداث مساکن مهر در قالب طرح ملی مسکن مهر برای تعداد ۹۱ هزر واحد مسکونی  22 هزار میلیارد ریال، در بخش بافت فرسوده برای تعداد ۱۴ هزار واحد مسکونی مبلغ چهار هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش انبوه سازی و بهسازی مسکن روستایی برای تعداد ۳۴ هزار واحد مسکونی مبلغ سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ، در بخش بازسازی واحد مسکونی – تجاری شهری و روستایی خسارت دیده از زلزله ارسباران برای تعداد ۴۱ هزار واحد مبلغ چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و در مجموع علاوه بر تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک به منظور احداث ، خرید و تعمیر واحد مسکونی مبلغی بالغ بر ۳۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی ، صرفا در بخشی های مذکور پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: در ضمن در سال جاری نیز برای احداث ، خرید و تعمیر واحد مسکونی مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک تسهیلات پرداخت شده است.

رنجبریان در ادامه با بیان اینکه ۱۰ هزار مورد تسهیلات مسکن مهر در آذربایجان شرقی باقی مانده است افزود: امسال با پرداخت تسهیلات فروش اقساطی به متقاضیان مسکن مهر پرونده این نوع طرح در کل استان بسته می شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + بیست =