بازی «خواننده مدعی ارزش مداری» در پازل مسیح علینژاد/ نگاهی به دو بار حضور زمانی در تبریز
باب هر گونه طلبکاری و زیادهخواهی حامد زمانی بسته است و ادامه پافشاری بر اشتباه و خطای صورت گرفته و تلاش برای «مظلومنمایی» جز زایل شدن همان تصویر خوب و خوشایند او، عایدی دیگری نخواهد داشت. به گزارش سهند، همه ماجرا از روز ۶ مرداد شروع شد که حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی و رسانهها
باب هر گونه طلبکاری و زیادهخواهی حامد زمانی بسته است و ادامه پافشاری بر اشتباه و خطای صورت گرفته و تلاش برای «مظلومنمایی» جز زایل شدن همان تصویر خوب و خوشایند او، عایدی دیگری نخواهد داشت.
به گزارش سهند، همه ماجرا از روز ۶ مرداد شروع شد که حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی و رسانهها شروع به انتشار اخباری ضد و نقیض از دستگیری فردی به نام«حامد زمانی»، یکی از خوانندگان کشور در فرودگاه مهرآباد کردند. با گذشت ساعاتی از انتشار اخبار اولیه، یکی از مسوولان ناجا در توضیحاتی، جزییات ماجرا را برای رسانهها شرح داد.
سردار حسن مهری، رییس پلیس فرودگاههای کشور، با اشاره به حواشی منتشر شده پیرامون دستگیری خوانندهای به نام حامد زمانی، گفت:ساعت ۷:۴۵ روز پنجشنبه سوم مردادماه، فردی به نام حامد زمانی به همراه فرد دیگری برای پرواز به مقصد کرمان، وارد فرودگاه مهرآباد شدند که ماموران گیت ورود پس از بازرسی کیف فرد همراه این خواننده متوجه وجود ادوات ممنوعه شده و آن را متوقف کردند.
وی با بیان این که در این حین این خواننده به علت توجیه نبودن، ضمن حمایت بیمورد از فرد مجرم، در انجام وظایف پلیس نیز دخالت کرد، افزود: این خواننده حتی اقدام به فیلمبرداری غیر قانونی از اقدامات پلیس فرودگاه کرد که ماموران پلیس که متوجه این موضوع شده و گوشی تلفن همراه وی را ضبط کردند.
رییس پلیس فرودگاههای کشور انجام هر گونه درگیری بین زمانی و پلیس را اکیدا تکذیب و اعلام کرد که کلیه شواهد و مدارک نزد پلیس وجود دارد. سردار مهری در انتها به درستی تاکید کرد:هر کس در هر مقامی که باشد اگر مرتکب تخلفی شود، پلیس موظف است که طبق قانون با وی برخورد کند و در این پرونده نیز همین رفتار انجام شد.
اما یک روز بعد ( دوشنبه ۷ مرداد)، یک تلویزیون اینترنتی موسوم به «تی وی پلاس»، که عمدتا به پوشش اخبار درباره سلبریتیها میپردازد، فیلمی از مصاحبه خود با «حامد زمانی» منتشر کرد که به نوعی مظلومسازی و مظلومنمایی از این فرد در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی بود.
این فرد با چهره و هیاتی جدید، با موهای بلند و از پشت بافته که هیچ سنخیتی با تصویری که از او به عنوان یک خواننده «انقلابی» در اذهان است، نداشت، در روایتی یکطرفه و سوزناک، ماجرای فرودگاه را چنان جلوه داد که گویی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، عامدانه و با یک برنامهریزی قبلی قصد پروندهسازی و تخریب او را داشته و در زمان بازداشت، او را به خاطر کارهای «انقلابی» که اجرا کرده، به سخره گرفته است.
البته بغض و گریه و واکنشهای احساسی، و البته تحریک مجری برنامه مصاحبه را به سمت و سویی برد که تصویری «ظالم» و «مظلومکش» از نیروی انتظامی خدوم و زحمتکش جمهوری اسلامی در ذهن مخاطب نقش ببندد.
حامد زمانی در این کلیپ مدعی شده که پلیس برخورد زشت و تحقیرآمیزی با او کرده و علاوه بر ضرب و شتم و استفاده از شوکر (که از سوی منابع مطلع و ناجا تکذیب شده است)، او را به واسطه خواندن آثار ارزشی، تحقیر و تمسخر کرده است.
این خواننده با افتخار بارها تاکید میکند که از نیروهای انتظامی فرودگاه حین انجام وظایف قانونی خود، تصویربرداری کرده و آن را بصورت زنده در اینستاگرام خود به نمایش درمیآورده که نیروهای پلیس تلاش کردند این اقدام خلاف قانون وی را متوقف کنند (که منجر به درگیری میان وی با ماموران شده است).
نباید فراموش کنیم که یکی از توصیههای عناصر ضدانقلاب برای شکستن اقتدار پلیس و ایجاد جو روانی علیه نیروهای حافظ امنیت کشور، همین شعار «دوربین سلاح ماست» بوده است و متاسفانه این خواننده منتسب به جریان انقلابی در همین دام افتاده و دوربین و صفحه اینستاگرامش را چون سلاحی، در برابر ماموران گرفته است.
در زمانهای که «اقتدارشکنی» و «مشروعیتزدایی» از نهادهای حافظ امنیت و ثبات و آرامش مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران، یکی از سرفصلهای اصلی عملیات رسانهای-تبلیغاتی نظام سلطه است، و عوامل رسانهای سرویسهای اطلاعاتی غرب از قبیل مصی علینژاد، با پول سرویس اطلاعاتی سعودی و هدایت و راهبری سرویسهای اطلاعاتی غربی و صهیونیستی، مساله ایجاد تقابل و «دوقطبی» اجتماعی را با نقشههای طراحی شده در اتاق فکر سرویسها هدف گرفته اند، متاسفانه یک رسانه اینترنتی، با سوء استفاده از رویدادی بسیار طبیعی (انجام کاری خلاف قانون و برخورد پلیس) و تحریک و هدایت یک خواننده معروف منسوب به نیروهای انقلابی، در آتش این «اقتدارشکنی» از پلیس و تشویق به تمرد از قانون و «قهرمانسازی» از قانونشکن میدمد.
باب هر گونه طلبکاری بسته است
حقیقت آن است که حامد زمانی یک «خواننده» و «آهنگساز» است که به قول خود (در همین مصاحبه) آهنگهای مختلفی خوانده که چندتایی از آنها با مضامین اعتقادی و ارزش بوده است. بدیهی است که عقلا و منطقا از یک خواننده (یا هر هنرمند یا چهره مشهور هنری دیگری) انتظار نیست که عینا «عالم عامل» و الگوی اخلاقی و ملکه تقوا باشد، حتی اگر شهرت او به واسطه آثار اعتقادی و ارزشی باشد. مساله در اینجا، مساله اصلی این انتظار و توقع بیجا از سوی حامد زمانی است که به واسطه شهرت خود و حتی حمایتی که نهادهای انقلابی به طور طبیعی از تولید برخی آثار او کردند (چون وظیفه ذاتی نهادهای فرهنگی انقلابی حمایت از استعدادهای هنری در زمینه خلق آثار ارزشی است)، مصونیت و امتیاز ویژهای در مواجهه با عوامل اجرای قانون داشته باشد.
از آنجا که این فرد، با کوچکترین تلنگری که به واسطه ماجرای فرودگاه برای او ایجاد شد، در «شوی» تی وی پلاس در قالب یک چهره «مخالفخوان» ظاهر شده و حتی سعی کرده تصویر خود را به عنوان خواننده «انقلابی» زیر سوال ببرد و صدا و سیما و نهادهای فرهنگی انقلابی را تلویحا به «سانسور» خود و ارایه تصویر «یک بعدی» از خود متهم کند.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست: یا حامد زمانی کارهای ارزشی خود را از روی «اعتقاد» و «ایمان درونی» خوانده است، که از این بابت تنها به اعتقاد خود ادای دین کرده و منتی بر سر هیچکس ندارد. یا به واسطه منافع و محسّناتی این کارها را خوانده است، که باز هم این حالت، او را در خیل هزاران و دهها هزار جوان دیگر علاقمند به موسیقی قرار می دهد که می خوانند و آهنگ میسازند و به صورت سفارشی آثاری را اجرا میکنند و از قضا باید قدردان رسانه ملی و نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی باشد که به او امکان دیده شدن در بین خیل بزرگ علاقهمندان به فعالیت موسیقایی داده است و شانس و فرصتی چون او نداشتهاند.
در هر دو صورت، باب هر گونه طلبکاری و زیادهخواهی حامد زمانی بسته است و ادامه پافشاری بر اشتباه و خطای صورت گرفته و تلاش برای «مظلومنمایی» و «مخالفخوانی»، جز زایل شدن همان تصویر خوب و خوشایندی که از آثار خاطرهانگیز او با محتوای ارزشی در ذهن جوانان انقلابی باقی مانده، عایدی دیگری نخواهد داشت.
گفتنی است این خواننده در سال ۹۳ برای حضور در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در د انشگاه آزاد اسلامی تبریز اجرای پلی بک داشته و سال بعد از آن نیز مسئولین فرهنگی دانشگاه تبریز قصد دعوت از وی برای اجرای پلی بک در این دانشگاه داشتند که بر اساس شنیده ها بدلیل پیشنهاد رقم بالا، این امر محقق نشد.
برچسب ها :عمار داره
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0