کد خبر : 16786
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

بازگشت به خانه‌ی شکنجه پس از یک‌سال/ بهزیستی: نگرانیم و در اعتراض به تصمیم قضائی ناتوان!

بازگشت به خانه‌ی شکنجه پس از یک‌سال/ بهزیستی: نگرانیم و در اعتراض به تصمیم قضائی ناتوان!

 نازنین زهرای دو و نیم ساله که سال گذشته توسط پدرش مورد شکنجه قرار گرفته بود، با رضایت مادر و تصمیم دستگاه قضایی دوباره نزد پدر بازگشت.برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید به گزارش سهند به نقل ازآناج؛ خبر کوتاه بود؛ یکی از مردها نامردی کرد!

 نازنین زهرای دو و نیم ساله که سال گذشته توسط پدرش مورد شکنجه قرار گرفته بود، با رضایت مادر و تصمیم دستگاه قضایی دوباره نزد پدر بازگشت.برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سهند به نقل ازآناج؛ خبر کوتاه بود؛ یکی از مردها نامردی کرد! این انتهای احساس پدری بود که بی محابا و بی رحمانه بر تن نازنین دختر خردسالش می‌تازید و فیلمش را می گرفت؛ گفتند اختلاف خانواده است، گفتند معتاد است، گفتند میخواهد زنش برگردد سر خانه و زندگی، اینها همه گفته‌هایی بود که فقط سرپوش می کشید بر اوج بی رحمی یک مرد. انتهای نامردی مردی که اسمش را گذاشته بودند پدر.

ناپدری هم نبود که برخی‌ها در بوق و کورنا کنند که همه‌ی نا مادری‌ها و نا پدری‌ها اینگونه وحشیانه زندگی را به چشمان بچه‌های ناتنی تیره و تار کند.

انگار باب کرده اند که وقتی کودکشان را به خاطر انتقام های کثیف و عقده های پنهان‌شان جلوی دوربین می زنند و فیلمش را میگیرند و الحمد الله دیگر مانعی نیست این قبح شکنی‌ها را کریح بداند و جلو دارشان باشد.

یک سال از ایامی که فیلم شکنجه‌ی نازنین زهرای مرندی در فضای مجازی پخش شده بود میگذرد ولی خبر دوباره سر باز کرد، مرد کودک آزار مرندی با رضایت همسرش از زندان آزاد شد و دوباره مسئولیت نگه داری بچه را از دست دادگاه خانواده بر عهده گرفت. این آزاردهنده ترین خبری بود که از زبان مادر کودک منتشر شد.

این اتفاق در آن ایام واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت و باعث شد تحقیقات گسترده‌ای دراین‌باره انجام شود. در تحقیقات مشخص شد این فیلم از سوی پدری جوان در شهرستان مرند گرفته شده‌ است. مادر کودک پیش از انتشار فیلم به پلیس شکایت کرده و خبر ربوده‌شدن دخترش را به مأموران گزارش داده بود.

بازتاب انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی و واکنش افکار عمومی باعث شد تا دادستانی مرند با جدیت و سرعت بیشتری برای دستگیری متهم اقدام کنند و بلاخره دستگیر شد و کودک به بهزیستی آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

اکنون بعد از یک سال کلیپی در اینستاگرام منتشر می شود که از آزادی پدر خشن و گرفتن حضانت کودک سه ساله توسط او خبر می دهد. مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نازنین زهرا بیان داشت: نازنین زهرا با اصرارهای مادرش و با توجه به صلاح دید مراجع قضایی و با حضور مددکاران و رسیدگی بهزیستی در اواخر آبان ماه به مادرش تحویل داده شد.

وی در ادامه گفت: خبرها حاکی از این است که دستگاه قضایی برای این پدر شکنجه گر به خاطر عمومی بودن جرم، حکم زندان داده بودند ولیکن مادر این کودک معصوم رضایت داده و مرد مجرم از زندان آزاد شده است.

ارشد زاده همچنین خاطرنشان ساخت: دادگاه خانواده شهرستان مرند نیز با صلاحدید موضوع بر حسب طلاق توافقی، کودک را به پدر داده و با طلاق همسر وی موافقت کرده اند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رسیدگی دوباره‌ی بهزیستی و احتمال ارتکاب مجدد جرم متذکر شد: چون کودک با دستور قضایی و قطعا با توجه به صلاح دید این دستگاه به پدر تحویل داده شده، ما نمی توانیم به رای دادگاه اعتراضی داشته باشیم؛ بهزیستی فقط می تواند نظارت کند و در بیشتر مسائل حق دخالت ندارد.

ارشدزاده در پایان اظهار داشت: اگر این کودک نزد مادر و یا در بهزیستی بود قطعا امنیت او بیش از گذشته تامین می شد ولی اکنون که این کودک به دست یک پدر سابقه دار در امر کودک آزاری سپرده شده، ما به شدت نگرانیم.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =