کد خبر : 16176
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

بازگشایی مسیر جدید خروجی وادی رحمت تا پایان امسال

بازگشایی مسیر جدید خروجی وادی رحمت تا پایان امسال

 مدیرعامل سازمان آرامستان ها و وادی رحمت شهرداری تبریز در خصوص سازماندهی ترافیک جاده وادی رحمت در ایام مناسبتی گفت: با توجه به ضرورت مسئله ترافیک در ایام مناسبتی تا آخر سال جاری مسیر جاده نفت را فقط در زمان های پیک ترافیک بازگشایی می شود. به گزارش نصر، احد فلاحی مدیرعامل سازمان آرامستان های

 مدیرعامل سازمان آرامستان ها و وادی رحمت شهرداری تبریز در خصوص سازماندهی ترافیک جاده وادی رحمت در ایام مناسبتی گفت: با توجه به ضرورت مسئله ترافیک در ایام مناسبتی تا آخر سال جاری مسیر جاده نفت را فقط در زمان های پیک ترافیک بازگشایی می شود.

به گزارش نصر، احد فلاحی مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در جلسه مشترک با مدیرکل بنیاد شهید و در جمع خبرنگاران به طرح یکسان سازی قبور مطهر شهدا اشاره کرد و گفت: برخی در بحث یکسان سازی قبور شهدا سازمان آرمستان های شهرداری را مسئول می دانند که باید گفت این سازمان درخصوص یکسان سازی گلزار شهدا مسئولیتی ندارد و این کار در حیطه وظایف بنیاد شهید می باشد.
فلاحی اذعان داشت: ساماندهی قبور شهدا در سال ۸۳ با تصویب هیات دولت وقت صورت گرفت که در سال ۸۶ هم در بهشت زهرای تهران اجرایی شد.
وی ادامه داد: بنیاد شهید در اینباره حساسیت بالایی دارد چرا که هم رضایت خانواده محترم شهدا مهم است و هم به دنبال طرحی هستند که برای عموم مردم قابل قبول بوده و همچنین جنبه های فرهنگ سازی و انتقال شیوه زندگانی و سیره شهدا نیز در آن گنجاده باشد.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در خصوص ضرورت مسقف سازی بلوک شهدا گفت: بحث استحکام و مسقف سازی بلوک شهدا ضرورت بالایی در حفاظت قبور از سیل و حوادث طبیعی داشت.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های خانواده محترم شهدا حفاظت از یادگاری ها و قبور مطهر شهدا بود که پروژه مسقف سازی بلوک شهدا کمک بسزایی در این امر خواهد داشت.
فلاحی درخصوص مسقف سازی فاز یک بلوک شهدا گفت: پروژه مسقف سازی و ساماندهی فاز یک گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با یک هزار و ۲۸۷ نفر شهید پیشتر اجرا شده بود و هم اکنون در حال اتمام مسقف سازی فاز دوم می باشیم.
فلاحی اذعان داشت: طرح مسقف سازی بلوک شهدا بخاطر اختلاف ارتفاع در فاز ۲ ما را مجاب به استفاده از سازه های سنگین کرد تا از خطر های احتمالی چون زلزله جلوگیری کنیم.
وی همچنین اذعان داشت: ۸۰ درصد طرح مسقف سازی قبور انجام شده که انتظار می رود این طرح تا ۲ ماه آینده به طور کامل پایان یابد.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز درخصوص تعداد کل شهدای وادی رحمت یادآور شد: در فاز دوم بلوک شهدای وادی رحمت با هزار و ۱۶۰ شهید و در کل ۲ هزار و ۵۳۹ شهید مدافع حرم و دفاع مقدس در وادی رحمت تبریز مدفون هستند.
وی تاکید کرد: ۵۲ قبر شهید به صورت تک مزار بوده و به صورت متفرقه در بلوک های سطح وادی رحمت تبریز دفن شده اند.
فلاحی در انتها به آینده آرامستان ستارخان اشاره کرد و گفت: این آرامستان با حفظ و ساماندهی قبور شهدا، به پارک محلی تبدیل می شود و سایر قبور با خاک پوشانده می شوند.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز درخصوص ترافیک بالا جاده وادی رحمت در ایام مناسبتی گفت: با توجه به ضرورت مسئله ترافیک در ایام مناسبتی تا آخر سال جاری مسیر جاده نفت را فقط در زمان های پیک ترافیک بازگشایی می شود.
وی ادامه داد: این جاده فقط ایام مناسبتی و یا زمان هایی که ترافیک بالا صورت گرفته باشد برای تردد اجاره داده خواهد شد.
فلاحی ادامه داد: اگر مسیر دیگر برای تردد ساکنین منطقه اندیشه ترتیب داده شود هم اهالی این منطقه شاهد ترافیک وادی رحمت نخواهند شد و هم می توانیم وادی رحمت را چون بهشت زهرا محصور کنیم که این مسئله امنیت وادی رحمت را بالا می برد.

از گلزارهای شهدا باید رنگ و بوی ایثار به مشام برسد
عباس پورحسن مدیر کل بنیاد شهید آذربایجان شرقی در ادامه این جلسه با بیان اینکه نگهداری آثار شهدا و انتقال آن به نسل های بعدی دغدغه همه ما است، گفت: گلزارهای شهدا نماد ایثار هستند و باید رنگ و بوی ایثار از آنها آید.
وی ادامه داد: کارگروه گلزار شهدای به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد و بعد از اخذ نظرات کارشناسی فعالین فرهنگی، اقدامات لازم انجام می شود.
پورحسن در خصوص سرنوشت حجله و سنگ قبرهای قبورشهدا در فاز اول وادی رحمت گفت: در زمان شروع به کار ساماندهی به خانواده های شهدا اطلاع دادیم تا آثار داخل معجرها را جمع کنند، برخی جمع کردند و آنها که جمع نشد به موزه شهدای تهران و تبریز انتقال یافت.
وی همچنین در این جلسه به تعداد شهدای استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۲۶ هزار و ۷۰۶ نفر شهید، ۵۸۳ هزار و ۸۴۵ نفر جانباز و ۴۳ هزار و ۳۱۸ نفر آزاده از مناطق و استانهای مختلف کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده که حدود ۳٫۵ درصد از آمار کشور متعلق به آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =