کد خبر : 2839
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۳۲

ایران‌آهور: برای راه‌اندازی مترو روزشمار نصب کنید/ شیاری: تیم‌های ورزشی آذربایجان را سیاسی کرده‌اند/ لایحه اخذ عوارض سالیانه از واحدهای صنفی فعال در املاک مسکونی تصویب شد

ایران‌آهور: برای راه‌اندازی مترو روزشمار نصب کنید/ شیاری: تیم‌های ورزشی آذربایجان را سیاسی کرده‌اند/ لایحه اخذ عوارض سالیانه از واحدهای صنفی فعال در املاک مسکونی تصویب شد

در جلسه‌ی يكشنبه شورای شهر تبریز ۴ لایحه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و اعضاء درباره‌ی مشکلات شهری از جمله مسدود شدن خیابان‌ها درپی اجرای پروژه مترو تذکراتی را ارائه دادند. به گزارش نگاه، ایران آهور صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به وضعیت ناگوار خیابان محققی، اظهار داشت: یکی از

در جلسه‌ی يكشنبه شورای شهر تبریز ۴ لایحه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و اعضاء درباره‌ی مشکلات شهری از جمله مسدود شدن خیابان‌ها درپی اجرای پروژه مترو تذکراتی را ارائه دادند.

به گزارش نگاه، ایران آهور صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به وضعیت ناگوار خیابان محققی، اظهار داشت: یکی از ضروریات بررسی مشکلات تبریز، پیگیری و برنامه‌ریزی برای برطرف سازی اختلالات ناشی از ایجاد مترو در این خیابان است.

وی افزود: بسیار از اهالی و کسبه از وضع موجود در این خیابان ابراز نارضایتی کرده و خواهان نصب تابلو روزشمار برای راه‌اندازی مترو و برطرف شدن مشکلات این منطقه، هستند.

علی شیاری نیز بابیان اینکه اختلافات سیاسی در تیم‌های ورزشی یکی از محدودیت‌ها محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات دوره پنجم، عده‌ای تیم‌های استانی را درگیر مشکلات سیاسی کرده و باعث رونق یا رکود سایر تیم‌ها می‌شوند.

یکی دیگر از موضوعات مهم مطروحه در جلسه بررسی میزان ارزش معاملات اراضی ملکی و افزایش میزان ضریب آن در صحن علنی شورا بود که با ۱۰ رأی مثبت، تصویب شد.

در ادامه موضوع استفاده از اماکن عمومی در مجتمع‌های تجاری به‌غیر از محدوده بازار تبریز، عنوان شد که رسول درسخوان در مقام مخالف، لایحه‌ها را خام خواند و بیان کرد: بازار تبریز دارای قدمت تاریخی است و اکنون در این برهه زمانی ما نمی‌توانیم فرش‌ها را از کفِ بازاری مثل مظفریه جمع و طرح خود را پیاده سازیم.

در نهایت بعد از بحث و بررسی فراوان، این لایحه با ۶ رأی موافق و ۱۲ رأی مخالف، رد نشد.

لایحه سوم شهرداری تبریز، اخذ عوارض به‌صورت سالیانه از واحدهای صنفی که از اماکن مسکونی، استفاده غیرمسکونی دارند، بود که با ۱۲ رأی مثبت در صحن شورا به تصویب رسید.

در لایحه چهارم، با تأکید بر اهمیت دفع زباله‌ها، با توجه به افزایش میزان زباله‌های تولیدی در شهر، پیگیری میزان هزینه‌ی دفع زباله‌ها توسط پسماندهای شهری در دستور کار قرار گرفت که این لایحه نیز به تصویب اعضاء شورا درآمد.

گفتنی است؛ فرمانده آتش‌نشانی آذربایجان‌شرقی در این جلسه با حضور در جمع اعضاء شورا با اشاره به بالا بودن هزینه‌های تامین تجهیزات یک‌ آتش‌نشان، تصریح کرد: سالیانه آتش‌نشانی استان بسیاری از بودجه‌ خود را صرف مجهز کردن ایستگاه‌های آتش‌نشانی می‌کند که به همین سبب آتش‌نشانی آذربایجان‌شرقی یکی از مجهزترین ایستگاه‌های کشور است.

سعید محدث نیز با اشاره به حادثه پلاسکو در تهران، تأکید کرد: آتش‌نشانی تهران از وضعیت خوبی برخوردار بوده چراکه در صورت بروز حادثه‌ای استان‌های قدرتمندی اعم از کرج و قم در نزدیکی این شهر واقع‌اند.

وی افزود: باید در حد توان به میزان تجهیزات آتش‌نشانی آذربایجان شرقی اضافه کرد چراکه میزان دسترسی آذربایجان شرقی به استان‌های مجهز و قدرتمند بسیار محدود است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − سیزده =