کد خبر : 35596
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

استفاده از توان علمی دانشگاه تبریز برای بهبود کیفیت فضای سبز شهری

استفاده از توان علمی دانشگاه تبریز برای بهبود کیفیت فضای سبز شهری
در نشست مشترک مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، راهکارهای استفاده از ظرفیت و توان علمی این دانشگاه برای رفع نارسایی‌ها و کمبودها و نیز کیفی سازی هر چه بیشتر وضعیت فضاهای سبز شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش نگاه، اکبر امجدی مدیرعامل این سازمان در ابتدای نشست با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر به همشهریان عزیز مرزبندی اداری و سیستمی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای رفع نارسایی‌ها و کمبودها و نیز افزایش سطح کیفی و کمی فضاهای سبز شهری دست‌ یاری و همکاری به سوی اساتید و کارشناسان این حوزه دراز می‌کنیم تا با استفاده از پتانسیل و ظرفیت علمی دانشگاهیان به اهداف عالی سازمانی در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری نائل شویم.

وی در این زمینه لزوم تهیه اطلس خاک تبریز را مورد تاکید قرار داد و افزود: تغذیه علمی و مناسب گیاهی از بخش‌های مغفول مانده حوزه فضای سبز شهری است که در این زمینه لازم است با همیاری و مساعدت همدیگر مطالعات جامع خاک در مناطق مختلف سطح شهر را به عمل آوریم.

امجدی همچنین لزوم تغییر الگوی کشت در تبریز را نیز متذکر و تهیه تیم‌های کارشناسی مشترک در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز از احداث باغ گل‌های تبریز خبر داد و در این زمینه خواستار مشارکت و همیاری گروه طراحی و فضای سبز دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز شد.

در ادامه این نشست جلیل شفق رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به وجود توان علمی خوب این دانشکده و عضویت ۱۲۰ نفر در هئیت علمی آن، آمادگی خود و گروه طراحی و فضای سبز این دانشکده را برای همکاری بیشتر فیمابین و حل دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده توسط اکبر امجدی، اعلام کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − نوزده =