کد خبر : 11419
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۳۴

اولویت خدمت در هر جامعه ای بهداشت و درمان است

اولویت خدمت در هر جامعه ای بهداشت و درمان است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کنار امنیت در هر جامعه ای، توجه به حوزه بهداشت، درمان و سلامت از ضرورت های آن جامعه به شمار می رود، افزود: اولویت خدمت در هر جامعه و حکومتی، خدمات رسانی در این حوزه است. به گزارش آوای سهند به نقل از ایرنا، حسن قاضی‌

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کنار امنیت در هر جامعه ای، توجه به حوزه بهداشت، درمان و سلامت از ضرورت های آن جامعه به شمار می رود، افزود: اولویت خدمت در هر جامعه و حکومتی، خدمات رسانی در این حوزه است.

به گزارش آوای سهند به نقل از ایرنا، حسن قاضی‌ زاده هاشمی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از ۶ طرح بهداشتی و درمانی در مراغه به دستاوردهای حوزه بهداشت، درمان و سلامت در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید خدمات و کارهای انجام گرفته در این حوزه در طول این مدت اطلاع رسانی و منعکس شود.

قاضی ‌زاده هاشمی اضافه کرد: افتتاح بیمارستان سینا در شهرستان مراغه و بسیاری دیگر از طرح های حوزه بهداشت و درمان در راستای گسترش عدالت اجتماعی در جامعه از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این سال هاست.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جذب هیات علمی در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی همچنین بر استقلال مالی و اداری دانشکده علوم پزشکی مراغه تاکید کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی مراغه مستقل و زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.
وی افزود: این دانشکده از مراکزی است که پرداخت کارانه کارکنان و کادر آن به عقب افتاده که امیدواریم بزودی این مشکل حل و بخشی از مطالبات معوقه پرداخت شود.
** علم طب علم احیای انسان هاست
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین افزود: علم طب، علم احیای انسان هاست و قشری که در این زمینه تلاش می کنند مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار می گیرند.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: حضور وزیر بهداشت در مراغه و بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی از اهمیت ویژه ای در معرفی این شهرستان به عنوان یکی از قطب های درمانی کشور برخوردار است.
وی اضافه کرد: اولویت در کشور آموزش و توجه به بهداشت و درمان است که باید مسئولان و نمایندگان به این دو موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
** وزارت بهداشت وزارت نخبگان است
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: وزارت بهداشت وزارت نخبگان است و انتظار می رود که این وزارتخانه به وضعیت مطلوب سوق پیدا کند.
علی جلیلی افزود: اگر نخبگان در حوزه های مختلف کشور بر سرکار باشند بسیاری از مشکلات در آن ها حل می شود.
وی اضافه کرد: با جهت دهی نخبگان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، می توان در ارائه خدمات به مردم موفق عمل کرد.
وی با اشاره به اینکه در جوامع پیشرفته به حوزه درمان و نخبگان نگاه ویژه ای می شود، گفت: در کشور ما بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که نخبگان آن ها در وزارت بهداشت فعالیت می کنند.
** توجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان خواسته مردم است
فرماندار مراغه نیز در این مراسم گفت: خواسته مردم مراغه و مسئولان این شهرستان، توجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان و حل مشکلات موجود در این حوزه است.
حمید شکری افزود: ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه علوم پزشکی، تکمیل دستگاه های بخش قلب بیمارستان امیرالمومنین، تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا و پرداخت معوقه کارانه کادر بیمارستان های مراغه از دیگر خواسته ها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان از وزارت بهداشت است.
وی اضافه کرد: زمین ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه نیز آماده است و امیدواریم با تصویب وزارت بهداشت و درمان عملیات اجرایی آن آغاز شود.
** مراغه از کمبود نیروی متخصص در بخش درمان رنج می برد
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این مراسم گفت: شهرستان مراغه از کمبود نیروی متخصص در بخش درمان رنج می برد که امیدواریم اقدامات و برنامه ریزی های اساسی در این زمینه از سوی وزارت بهداشت انجام شود.
اصغر تنومند به طرح های افتتاح شده بهداشت و درمان شهرستان در جریان سفر وزیر اشاره کرد و افزود: اورژانس جدید بیمارستان امیرالمونین (ع)، توسعه بلوک های زایمانی، بخش آنژیوگرافی و اتاق های عمل قلب، مراقب های ویژه نوزادان و اطفال، مرکز جامع سلامت خداجو و نیز فاز اول مرکز آموزشی درمانی سینا ۶ طرح بهره برداری شده در شهرستان هستند.
وی با اشاره به تکمیل فاز اول بیمارستان سینای مراغه افزود: برای این مرکز آموزشی و درمانی با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع با ظرفیت ۱۰۰ تخت، ۴۲۰ میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ مترمربع و ظرفیت ۲۰ تخت و ۲۸ میلیارد ریال و نیز بخش آنژیوگرافی با ظرفیت ۲۰ تخت و پنج اتاق جراحی قلب با یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و در مجموع با ۳۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بلوک زایمانی با یک هزار متر مربع زیربنا و ظرفیت هشت تخت با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) و اطفال با زیربنای یک هزار مترمربع و ظرفیت ۴۸ کات با ۲۲ میلیارد ریال احداث شده است.
وی با اشا ه به اینکه امروز مرکز جامع سلامت خداجو با زیربنای یک هزار و ۳۵۰ مترمربع و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده و به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این طرح ها، ۱۵۳ تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی مراغه افزوده شد.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع بیش از ۴۲۰ تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + سیزده =