کد خبر : 28470
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۱۳

انتقاد تند آذربایجان از مواضع آمریکا درباره قره‌باغ

انتقاد تند آذربایجان از مواضع آمریکا درباره قره‌باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در سخنانی گفت: قره‌باغ بخش جدایی‌ناپذیر جمهوری آذربایجان است و مواضع سفارت آمریکا در ارمنستان، مناقشه آمیز است و می‌تواند موجب افزایش تنش در منطقه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در سخنانی گفت: مواضع سفارت آمریکا در ارمنستان، مناقشه آمیز است و می‌تواند موجب افزایش تنش در منطقه شود.

لیلا عبدالله‌یوا در پاسخ به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان گفت: قره‌باغ بخش جدایی‌ناپذیر جمهوری آذربایجان است و از هیچ جایگاه حقوقی ویژه نمی‌توان درباره‌ آن صحبت کرد.

سفیر آمریکا در ارمنستان در خصوص مناقشه‌ قره‌باغ گفته است: موضوع جایگاه حقوقی قره‌باغ هنوز حل نشده است و این موضوع در دستور کارگروه مینسک قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در ارمنستان اظهار کرد: این سخنان سفیر آمریکا غیرقابل‌قبول است، مناقشه تمام شده است و جمهوری آذربایجان تمامیت ارضی خود را احیا کرده و مناطق اقتصادی زنگه‌زور شرقی و قره‌باغ هم ایجاد شده است.

او افزود: همه این مناطق بخش جدایی‌ناپذیر جمهوری آذربایجان بوده و نمی‌توان در خصوص ارائه جایگاه ویژه حقوقی این مناطق صحبت کرد.

عبدالله‌یوا با تأکید بر حفظ معاهده صلح سه‌جانبه گفت: در حالی که امضای بیانیه سه‌جانبه صلح در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، واقعیت جدید و ظرفیت جدیدی در زمینه عادی‌سازی روابط بر اساس حقوق بین‌الملل در منطقه به وجود آورده است، سخنان سفیر آمریکا تنها می‌تواند موجب افزایش تنش و ایجاد انتظارات بی‌جا در طرف مقابل کند.

او افزود: سخنان سفیر آمریکا به عنوان یکی از روسای گروه مینسک می‌تواند موجب خلل در فعالیت آینده این گروه شود.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − پنج =