کد خبر : 6654
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۹:۴۹

انتقاد از عملکرد صداوسیما در اغتشاشات اخیر /معیشت فقط بخشی از مشکلات مردم است /تخریب اموال عمومی و رفتارهای خشونت آمیز باعث دوقطبی شدن جامعه می شود

انتقاد از عملکرد صداوسیما در اغتشاشات اخیر /معیشت فقط بخشی از مشکلات مردم است /تخریب اموال عمومی و رفتارهای خشونت آمیز باعث دوقطبی شدن جامعه می شود

محمدتقی فاضل میبدی در گفت و گو با نامه نیوز گفت: زلزله کرمانشاه و ارسال کمک های مردمی نشان داد که مردم به مسئولان امر اعتماد کافی ندارند اما متاسفانه همیشه دیر درمی یابیم که مملکت مشکل دارد. به هرحال خشونت و اعتراضات کف خیابانی نیز راه حل نیست و باید به مردم اطمینان کرد

محمدتقی فاضل میبدی در گفت و گو با نامه نیوز گفت: زلزله کرمانشاه و ارسال کمک های مردمی نشان داد که مردم به مسئولان امر اعتماد کافی ندارند اما متاسفانه همیشه دیر درمی یابیم که مملکت مشکل دارد. به هرحال خشونت و اعتراضات کف خیابانی نیز راه حل نیست و باید به مردم اطمینان کرد که مشکلاتشان رفع خواهد شد.
تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف که با خشونت و تخریب اموال عمومی نیز همراه بوده است، مورد انتقاد فعالان سیاسی از هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا است. چه آنان که اصرار دارند همه برای انتقاد از دولت و در اعتراض به گرانی به خیابان آمده اند و چه آنان که اعتقاد دارند عده ای بر موج اعتراضات مردمی سوار شده و قصد سوء استفاده دارند. همه با خشونت و درگیری های کف خیابانی مخالف هستند و تاکید دارند که باید هرچه سریعتر این وضعیت را کنترل کرد.
محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با نامه نیوز در مورد چرایی شکل گیری تجمعات اخیر، گفت: « روشن است که عوامل مختلف از گرانی و مشکلاتی معیشتی مردم تا سوءاستفاده های سیاسی و عوامل بیگانه دست به دست هم داده و این وضعیت را ایجاد کرده اند».
انتقاد از عملکرد صداوسیما در اغتشاشات اخیر /فاضل میبدی: هیچ مشکلی در کف خیابان حل نمی شود /رهبری یا رئیس جمهوری با صدور بیانیه، وحدت ملی ایجاد کنند /معیشت فقط بخشی از مشکلات مردم است /تخریب اموال عمومی و رفتارهای خشونت آمیز باعث دوقطبی شدن جامعه می شود
وی با تاکید بر اینکه « هیچ مشکلی در کف خیابان حل نمی شود» از رفتارهای توام با خشونت انتقاد کرد و گفت : « اعتراض و برگزاری تظاهرات در چارچوب قانون حق مردم است اما تخریب اموال عمومی و رفتارهای خشونت آمیز نتیجه ای غیر از دو قطبی شدن جامعه ندارد و مسائل را حل نمی کند و اتفاقا برعکس موجب می شود که طرف مقابل نیز دست به خشونت بزند و مساله پیچیده تر شود ».
این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از تجمعات روزهای اخیر گفت: « این فضایی که اکنون شاهدیم و رفتارهایی مثل پاره کرده عکس ها و شعار مرگ بر این و آن دادن اصلا درست نیست. متاسفانه صدا و سیما نیز به جای اینکه با حق دادن به مردم فضا را تعدیل کند، بدتر مردم را تحریک می کند. مثلا با پخش برنامه های مربوط به ۹ در فضای فعلی بیشتر فضا دو قطبی می شود. باید بپذیرند که تاریخ پرداختن به مساله فتنه و فتنه گری تمام شده است و باید در راستای تقویت وحدت ملی کوشید».
فاضل میبدی در پاسخ به اینکه بهترین شیوه برخود با تنش های اخیر چیست، گفت: « خوب است اگر مقام معظم رهبری یا رئیس جمهور با صدور بیانیه و پیامی وحدت مملی ایجاد کنند و مانع از این شوند که همچنان گروهی علیه گروه دیگر شعار دهند».
وی در پاسخ به این پرسش که بازنده اصلی در این شرایط کیست، گفت: « بازنده این ماجرا ملت و مملکت است. درست است که جرقه این ماجرا به خاطر مسایل معیشتی زده شد اما مشکلات اقتصادی تنها مساله مردم نیست و اگر حمایت های عده ای نبود به خاطر نه به گرانی تجمع نمی کردند. مردم غیر از معیشت نیز مشکلات دیگری دارند. نارضایتی از اداره و نهادهای مختلف در سطح جامعه مشاهده می شود. به عنوان نمونه مردم به شدت از قوه قضاییه ناراحت هستند و وقت آن رسیده تا رهبری در مورد آن تصمیم بگیرند».
وی افزود:« بودجه سال آینده و تخصیص مبالغ کلان به نهادهایی که ارتباط چندانی با مردم و زندگی آن ها ندارند موجی از نارضایتی را ایجادکرده است. مشکلاتی همچون بیکاری، معیشتی و … نیز وجود دارد. در حقیقت مجموعه ای از نارضایتی های مردم از مسئولان موجب به خیابان آمدن آن ها شده است».
فاضل میبدی همچنین گفت: «زلزله کرمانشاه و ارسال کمک های مردمی نشان داد که مردم به مسئولان امر اعتماد کافی ندارند اما متاسفانه همیشه دیر درمی یابیم که مملکت مشکل دارد. به هرحال خشونت و اعتراضات کف خیابانی نیز راه حل نیست و باید به مردم اطمینان کرد که مشکلاتشان رفع خواهد شد».
امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =