کد خبر : 904
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۴۶

انتقاد از عدم اجرای طرح ترافیک در تبریز/خطر تهدید دریاچه ارومیه به صفر برسد

انتقاد از عدم اجرای طرح ترافیک در تبریز/خطر تهدید دریاچه ارومیه به صفر برسد

صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تبریز در ساعت ۸:۴۰ امروز و برای هفتمین هفته متوالی در تالار شهردار عمارت ساعت برگزار گردید.  رییس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با گرامیداشت درگذشت کمال الدین هریسی نژاد مشاور حقوقی شورا و استاد دانشگاه های تبریز از تلاش مجموعه شهرداری درباره اقدامات مناسب مربوط

صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تبریز در ساعت ۸:۴۰ امروز و برای هفتمین هفته متوالی در تالار شهردار عمارت ساعت برگزار گردید.

 رییس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با گرامیداشت درگذشت کمال الدین هریسی نژاد مشاور حقوقی شورا و استاد دانشگاه های تبریز از تلاش مجموعه شهرداری درباره اقدامات مناسب مربوط به بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی این کلان شهر تقدیر نمود.

شهرام دبیری سپس موضوع روز جهانی معلولین را مطرح کرد و گفت:این عزیزان نیازمند کمک و مساعدت سایر شهروندان هستند در حالی که افرادی نابغه و مبتکر بوده و باید از استعدادهای آنها استفاده کرد به طوری که باید در بودجه سال آینده برای مناسب سازی فضاهای تردد معلولین تدابیر قابل قبولی اندیشیده شود.

وی در خاتمه به روند کند احیای دریاچه ارومیه پرداخت و افزود:قرار بود این امر در مدت زمان ۱۰ ساله به اتمام برسد اما متاسفانه از میزان اعطای بودجه ۳۸۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته برای سال های ۹۴ تا ۹۶ تنها ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، لذا امیدواریم وعده انتخاباتی دولت مورد توجه قرار گرفته و احتمال خطرات و عواقب مربوط به پدیده خشک شدن دریاچه که گریبانگیر مردم آذربایجان شرقی و غربی خواهد شد به صفر برسد.

تذکرات اعضای شورا به صورت کتبی تداوم دارد

در بخش تذکرات اعضای شورای شهر که با وجود اختلافات بسیار در نوع بیان آنها، فعلا به صورت کتبی نوشته شده و از سوی دبیر شورا مطرح می گردد محمدحسین جعفری از عدم پاسخگویی مسوولان در مورد صدور مجوز گودبرداری و احداث پارکینگ زیرزمینی جوار بنای ارک علیشاه تبریز انتقاد کرد.

محمدحسن اسوتچی نیز در تذکری کتبی که توسط رسول درسخوان قرائت گردید خواستار شفاف سازی موضوع بررسی سرمایه گذاری مربوطه در منطقه ۴ شد.

برای کربلا ویزا می خواهند اما برای ارمنستان نیاز نیست

علاء الدین نورمحمدزاده در نطق پیش از دستور جلسه این هفته شورای شهر با اشاره به سفر خود به همراه ۱۰۰ تن از شهروندان در قالب موکب تبریز به شهر سامرا گفت:این سفر بدون حق مأموریت و با هزینه های شخصی افراد صورت گرفت.

وی افزود:این موکب متشکل از علاقه مندان ائمه اطهار انجام گرفت و به قصد خدمت به حدود ۳ میلیون نفر از زایران سامرا عملیاتی گردید که در آن شهرداری تبریز مبلغ ۴۰ میلیون تومان مساعدت نموده بود و ۱۵ میلیون تومان آن صرف ویزای اعزام شدگان گردید.

نورمحمدزاده از عرضه ۳۷۵ هزار غذا و ۵۰۰ هزار چای برای زایران کربلا و سامرا خبر داد و اضافه کرد:متاسفانه ویزای کشور ارمنستان را حذف می کنند اما برای حضور در کربلا ویزا می خواهند که بسیار قابل تأمل می باشد!

این عضو شورا در بخش دیگری از اظهارات خود به فعالیت های شورا در ۶ ماه آینده پرداخت و تاکید کرد:شورا باید در این مدت رفتاری منطقی از خود نشان داده و حتی از حق خود به نفع شهر بگذرد به طوری که در بودجه سال آینده نیز امر زیباسازی باید در اولویت فعالیت ها قرار گیرد.

نورمحمدزاده که اخیرا به جمع اعضای شورای شهر تبریز ملحق شده است طرح های نیمه تمام گره گشا، تعمیر و نگهداری برخی از سازه های شهری، درآمدزایی پایدار، شفافیت لایحه بودجه، پیگیری بدهی های دولت، بازسازی اعتماد مردم نسبت به مجموعه های شهری، ارایه داشته های فرهنگی تبریز به جهان، دقت در جلسات شورا و حفظ جایگاه ریاست آن و انجام اقدامات بهینه در زمینه مبارزه با فساد را مورد توجه اعضای شورا و مسوولان شهرداری تبریز قرار داد .

خودروهای سنگین به راحتی تردد می کنند

بهروز خاماچی نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور، توجه همگان اعم از مسوولان شهری و استانی را به معضل ترافیک جلب نمود که گریبانگیر کلان شهر تبریز شده است و گفت:همه روزه خودروهای جدید بسیاری وارد خیابان ها می گردند کمااینکه حضور خودروهای قدیمی و فرسوده همچنان پابرجاست.

وی افزود:در شهرهایی مانند ارومیه، رشت، زنجان و غیره طرح ترافیک و زوج و فرد را اجرا نموده اند اما نمی دانم مشکل از کجاست که در شهر به این بزرگی راکد مانده است و باید همگی به دنبال یافتن علت آن باشیم، به طوری که روز به روز هم بر مشکلات ناشی از این پدیده افزوده می شود.

محقق و نویسنده شهیر تبریزی با انتقاد از موضوعاتی همچون تردد بی حساب و کتاب خودروهای سنگین در معابر شهری، نامناسب بودن گذرگاه ها جهت تردد معلولان، پیاده نمودن مسافر توسط تاکسی ها در وسط خیابان ها، پارک خودروها در پیاده روها و غیره خواستار انجام فرهنگ سازی بیشتر در بین شهروندان شد و اضافه کرد:تنها در محله چرنداب تعداد ۲۱ مورد تیرچراغ برق در وسط معابر به حال خود رها شده و هیچ کس پاسخگوی این آشفته بازار نیست.

خاماچی در پایان اظهارات خود نظر مسوولان شهری برای احداث یک کتابخانه بزرگ در تبریز و نیز کنترل آلودگی ها و خطرات ناشی از فعالیت پتروشیمی واحدهای صنعتی را جلب نمود و تاکید کرد که نباید برای مواردی که برای سلامتی شهروندان و بافت فضای سبز مناطق غربی تبریز مضر است بی تفاوت بود.

حرکت شهرداری ها و سازمان های تابعه به سوی چابک سازی

در جلسه این هفته شورای شهر تبریز، منتخبان مردم به بررسی لوایح و طرح های برگشتی از کمیسیون ها پرداختند که از آن جمله می توان به لایحه ای در مورد ساختار جدید شهرداری های کشور اشاره نمود که بر اساس آن چارت سازمانی این مجموعه ها در شهرهای بالای یک و نیم میلیون نفر چابک سازی شده و به غیر از ۴ معاونت، تعداد سازمان های وابسته شهرداری از ۱۸ دستگاه به ۱۲ دستگاه کاهش خواهد یافت و با درنظر گرفتن فعالیت ۴ ساله برای آنها، تعداد اعضای هیات مدیره نیز از ۷۶ نفر به ۴۰ نفر می رسد.

شایان ذکر است اعضای شورای شهر تبریز در ادامه جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون بررسی پرونده های شهروندان پرداختند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =