کد خبر : 2082
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۷:۵۲

انتقاد آیت الله شبستری از واگذاری واحدهای بزرگ صنعتی به افراد نا اهل/ سیاست های اصل ۴۴ درست اجرا نشده است

انتقاد آیت الله شبستری از واگذاری واحدهای بزرگ صنعتی به افراد نا اهل/ سیاست های اصل ۴۴ درست اجرا نشده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از نحوه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در استان انتقاد کرد. به گزارش نگاه ، “آیت‌الله محسن مجتهد شبستری” ظهر امروز در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران در تبریز، با انتقاد از نحوه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: سیاست های اصل

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از نحوه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در استان انتقاد کرد.

به گزارش نگاه ، “آیت‌الله محسن مجتهد شبستری” ظهر امروز در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران در تبریز، با انتقاد از نحوه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: سیاست های اصل ۴۴ قانونی اساسی و خصوصی سازی های انجام نشده و مشکل دار است.

وی به مشکلات واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی نا اهل اشاره کرد و گفت: واگذاری واحدهای بزرگ صنعتی استان به افراد نااهل موجب ایجاد بحران در این صنایع و مانعی است برای رشد صادرات شده است.

آیت الله شبستری گفت: اگر اصل ۴۴ قانون اساسی درست اجرا می شد، قسمتی مهمی از مشکلات اقتصادی کنونی حل می شد.

وی یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی را توسعه صادرات دانست و افزود: دولت می‌تواند ناظر خوبی باشد ولی نمی‌تواند تاجر خوبی بوده و مستقیما وارد تولید و صادرات شود، لذا اعطای مشوق‌های صادراتی باید از طریق دولت و مجلس مورد توجه قرار گرفته و تسهیلات، معافیت‌های عوارضی و مالیاتی در دستور کار باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: مناطق آزاد تجاری برای رونق بخش تولید و صادرات هدف‌گذاری شده‌اند، نه برای ایجاد مرکزی برای واردات اجناس خارجی مصرفی؛ اگر وارداتی هم صورت می‌گیرد باید مواد اولیه برای صادرات باشد.

آیت الله شبستری از واردات بی‌رویه خودروهای لوکس خارجی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: چه لزومی دارد که با وجود تولیدکنندگان داخلی خودروهای لوکس آمریکایی را وارد کشور کنیم که این واردات بی‌رویه واقعا نگران‌کننده و غیرقابل تحمل است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: لازم است در ساختار مناطق آزاد تحول اساسی صورت پذیرد.

آیت الله شبستری در ادامه با بیان اینکه یکسان‌سازی نرخ ارز یک مسئله ضروری است، افزود: هر روز شاهد افزایش فاصله بین نرخ ارز آزاد و دولتی هستیم و نوساناتی به وجود می‌آید که تولیدکنندگان و صادرکنندگان را دچار سردرگمی می‌کند؛ البته نوسانات نرخ ارز را می‌شود کنترل کرد و لازم است تدابیری اتخاذ شود که نرخ ارز ثبات یابد.

وی در پایان بر لزوم همکاری سفارت‌خانه‌ها برای بازاریابی صادرکنندگان، جلوگیری از واردات بی‌رویه مخصوصا کالاهای تجملی و کم کردن بهره‌های بانکی تسهیلات تولیدکنندگان تاکید کرد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =