کد خبر : 4998
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۱۱

انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان استان برتر امنیتی، حاصل کار گروهی است

انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان استان برتر امنیتی، حاصل کار گروهی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب این استان به عنوان استان برتر کشور از نظر امنیتی، گفت: کسب این موفقیت، ماحصل زحمات تمامی دست اندرکاران حوزه سیاسی و امنیتی استان است. به گزارش نگاه سعید شبستری خیابانی در جمع کارشناسان دفتر امنیتی و انتظامی استانداری، موفقیت‌های استان در زمینه‌های مختلف را حاصل

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب این استان به عنوان استان برتر کشور از نظر امنیتی، گفت: کسب این موفقیت، ماحصل زحمات تمامی دست اندرکاران حوزه سیاسی و امنیتی استان است.

انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان استان برتر امنیتی، حاصل کار گروهی است

به گزارش نگاه سعید شبستری خیابانی در جمع کارشناسان دفتر امنیتی و انتظامی استانداری، موفقیت‌های استان در زمینه‌های مختلف را حاصل کار گروهی دانست و تصریح کرد: وضعیت امنیتی و سیاسی استان باید به صورت مستمر رصد شده و گزارش‌های مستند و مقایسه‌ای به صورت ماهانه تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه امنیتی، سرقت و اکثر جرایم در استان با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

وی با اشاره به مدیریت موفق حادثه قطار تبریز- مشهد در سال ۹۵، اظهار کرد: عده‌ای در داخل و خارج کشور قصد داشتند که از خون قربانیان این حادثه، سوءاستفاده کرده و منافع و مقاصد سیاسی خود را به پیش ببرند.

شبستری با اشاره به حادثه اصابت سه راکت به بخشی از خاک جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی استان در جریان مناقشات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال گذشته، گفت: مراتب اعتراض خود را از طریق وزارت امور خارجه به کشورهای مزبور اعلام کرده و با تلاش‌های شبانه‌ر‌وزی نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان(عج) اجازه تعرض به خاک کشور را به بیگانگان ندادیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی به تبیین اهم اقدامات این دفتر در سال ۹۵ پرداخت که از آن میان می‌توان به تدوین بیش از ۱۰ جلد طرح امنیتی در شورای تامین استان، تامین امنیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدیریت حادثه قطار مسافربری تبریز- مشهد با برگزاری جلسات متعدد شورای تامین و برگزاری مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه، اتصال دوربین‌های نظارتی مرکز استان، تأمین امنیت سفر شخصیت‌های داخلی و خارجی، مدیریت حواشی مسابقات تیم‌های فوتبال استان، ارتقای سیستم و تجهیز اتاق مانیتورینگ دوربین‌های کنترل ترافیک و … اشاره کرد.

جهانگیر اسکندرزاده از برگزاری ۲۹ جلسه شورای تامین استان با ۳۳۱ مصوبه در سال ۹۵ خبر داد و عنوان کرد: کمیسیون امنیتی استان نیز با برگزاری ۱۶ جلسه در سال ۹۵، بیش از ۱۷۹ مصوبه داشت.

به گفته وی، ۶۴۰ تبعه خارجی غیرمجاز شامل ۵۶۰ نفر مرد و ۸۰ نفر زن، در سال گذشته دستگیر و به کشورهای متبوع خود بازگردانده شدند.

کشف ۶۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز در استان، پیگیری خلع سلاح افراد دارنده سلاح غیرمجاز، آگاه‌سازی افکار عمومی در مورد زمینه‌های وقوع جعل و راهکار مقابله و پیشگیری از آن، از دیگر مواردی بود که اسکندرزاده در این جلسه به آنها اشاره کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − شش =