کد خبر : 24056
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۷

امام جمعه تبریز: جمع‌آوری زکات هدفمند باشد

امام جمعه تبریز: جمع‌آوری زکات هدفمند باشد

آل هاشم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه زکات در آموزه‌های دینی، از آن به عنوان بستر توزیع ثروت در جامعه نام برد و گفت: باید جمع آوری زکات هدفمند باشد.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در اولین جلسه شورای زکات استان در سال ۹۹ ترویج فرهنگ پرداخت زکات را بهترین راه برای دستگیری از محرومان دانست و افزود: شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با محوریت زکات فطره و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل و شورای موجود هم تقویت شود.
وی با بیان این‌که در بخش زکات کارهای خوبی انجام شده است، اظهار کرد: جذب حداکثری زکات‌های واجب و مستحبی در استان بسیار ضروی است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر تشکیل ستاد فرعی ساماندهی زکات فطره در فرمانداری‌ها از اعضای شورای زکات خواست تا سهمیه صندوق‌ها و پایگاه‌ها جهت جمع آوری زکات بررسی شود و همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، صندوق‌ها در جاهای مشخص جانمایی شود.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: فراهم سازی اقدامات قانونی جهت تامین امنیت عاملان صندوق‌ها، محور قرار دادن مصلی‌ها برای جمع آوری زکات، ارائه بیلان کار زکات فطره سال ۹۸ از جمله اقداماتی است که اعضای شورای زکات در استان باید به آن اهتمام داشته باشند.
وی با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها در فرهنگ سازی و ترویج احکام مربوط به زکات افزود: بر این اساس فقر در جامعه ریشه کن و به یقین با جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی متعددی که ریشه در فقر دارد، سلامت جامعه تضمین می‌شود.
در این جلسه دبیر شورای زکات استان، دبیر کمیته تبلیغات و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان از اقدامات خود در راستای ترویج فریضه زکات گزارش ارائه دادند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 18 =