کد خبر : 17518
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵

«اقتصاد دیجیتال» جایگزین «اقتصاد نفتی» می‌شود/ برنامه‌ریزی برای تولید گوشی‌های هوشمند داخلی

«اقتصاد دیجیتال» جایگزین «اقتصاد نفتی» می‌شود/ برنامه‌ریزی برای تولید گوشی‌های هوشمند داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در آینده ما شاهد اقتصاد دیجیتال به جای اقتصاد نفتی می‌شویم و فضای مجازی تاثیرگذارترین فضا می‌شود، اضافه کرد: وجود ارتباطات امروز یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه بشری است.برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید به گزارش سهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در آینده ما شاهد اقتصاد دیجیتال به جای اقتصاد نفتی می‌شویم و فضای مجازی تاثیرگذارترین فضا می‌شود، اضافه کرد: وجود ارتباطات امروز یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه بشری است.برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سهند ، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری این شهرستان که در فرمانداری تربت حیدریه برگزاری شد، با بیان اینکه ارتباطات مردم تغییر کرده است، اظهار داشت: توسعه اقتصاد جهان از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر شده است.

وی با اشاره به ورود تکنولوژی‌های جدید برای بهره‌گیری بهتر از فضای مجازی در دنیای امروز، یادآور شد: برای ورود این تکنولوژی‌ها در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه وجود ارتباطات ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باید همراه با توسعه فرهنگی باشد، بیان کرد: با ورود تکنولوژی‌های مرتبط برای دریافت اینترنت آسان و راحت در کشور حدود ۷۰۰ مگابایت برق مصرف می‌شود که مقدار زیادی است.

آذری جهرمی با بیان اینکه سیاست دولت بر حمایت از مجموعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: تاکنون بیش از از یک‌هزار مجموعه استارت‌آپی در کشور ثبت‌نام کرده‌اند و فرایند اجرایی شدن آنها در حال اجراست.

وی تاکید کرد: مردم‌ نیاز به بهره‌گیری از امکانات دارند؛ بنابراین، برنامه جدی در وزارتخانه کمک به مردم برای تهیه گوشی هوشمند و تولید داخلی است، از این رو ‌نیازمند همکاری هستیم و از تولید حمایت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سمانه زنجیره حمایت از کسب ‌و کارهای نوپا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ‌گفت: با رونمایی از این سامانه به ۱۳ کیلومتر فیبر نوری برای تثبیت ارتباطات نیاز داریم؛ همچنین، پوشش جاده‌ای تربت حیدریه به مشهد اینترنت نسل ۲ بوده، بنابراین، ارتقای سیستم ارتباطاتی این محور از نسل دوم به سوم، همچنین کلنگ اداره پست زاوه طی هفته‌ آینده توسط مدیرکل پست خراسان رضوی از جمله برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تربت حیدریه است.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه در آینده ما شاهد اقتصاد دیجیتال به جای اقتصاد نفتی می‌شویم و فضای مجازی تاثیرگذارترین فضا می‌شود، اضافه کرد: وجود ارتباطات امروز یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه بشری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: امروز مردم علاوه بر داشتن زیرساخت‌های ارتباطاتی، نیاز به ابزار استفاده از این زیرساخت‌ها هم دارند، بنابراین برنامه ما در وزارتخانه حمایت از تولید ملی و عرضه گوشی‌های داخلی و ارزان قیمت و باکیفیت به مردم است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =