کد خبر : 20169
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

اقتدار مسی‌ها در راه هت‌تریک قهرمانی/ مدیریت ضعیف، تنها جای نگرانی

اقتدار مسی‌ها در راه هت‌تریک قهرمانی/ مدیریت ضعیف، تنها جای نگرانی

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال تا پایان نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها از عنوان خود دفاع کرده است.  مس سونگون ورزقان در دور رفت لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور توانست با کسب بیشترین امتیاز در صدر جدول مسابقات قرار گرفته و عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به خود اختصاص دهد. این تیم که در فصل جاری کارش

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال تا پایان نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها از عنوان خود دفاع کرده است.

 مس سونگون ورزقان در دور رفت لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور توانست با کسب بیشترین امتیاز در صدر جدول مسابقات قرار گرفته و عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به خود اختصاص دهد. این تیم که در فصل جاری کارش را با اسماعیل تقی‌پور آغاز کرده بود، پس از ناکامی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و جهان به همکاری با این مربی بومی خاتمه بخشیده و یکی دیگر از سرمربیان سابق خود را به عنوان جانشین وی انتخاب و معرفی کرد. در همین راستا، علیرضا افضل در بازگشت به تبریز هدایت نارنجی‌پوشان را بر عهده گرفت.

افضل شروع خوبی با مس داشت و با ۴ برد پیاپی توانست این تیم را به صدر جدول مسابقات برساند اما در ادامه شکست سنگین و دور از انتظار در خانه تیم آذرخش بندرعباس صدای منتقدان را درآورد که البته نوک پیکان این انتقادات به سمت مدیرعامل باشگاه نشانه رفت که با اظهارات نسنجیده خود زمینه را برای این شکست فراهم کرده بود. با این حال تیم افضل واکنش مناسبی به این باخت داشت و در آخرین بازی معوقه خود توانست میزبانش مقاومت البرز را با ۷ گل درهم کوبیده و عنوان قهرمانی نیم‌فصل را از آنِ خود نماید. 

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال در ۱۳ بازی دور رفت موفق به کسب ۸ برد، ۲ مساوی و ۳ باخت شده و با مجموع ۲۶ امتیاز تا پایان نیم‌فصل از عنوان خود دفاع کرده است. لاله‌های نارنجی فوتسال آذربایجان در خانه و خارج از خانه عملکرد تقریبا مشابهی داشتند بطوریکه، 4 برد، یک مساوی و یک باخت در دیدارهای خانگی و 4 برد، یک مساوی و ۲ باخت در دیدارهای خارج از خانه این تیم به ثبت رسید. در واقع امتیازات کسب شده به دو قسمت مساوی در خانه و خارج از خانه تقسیم می‌شود که جالب توجه است.

مسی‌ها در آمار نیز برترین تیم لیگ محسوب می‌شوند، این تیم بیشترین برد، بهترین خط حمله و تفاضل گل را در اختیار داشته و با ۳ امتیاز فاصله نسبت به رقبای خود یکه‌تاز مسابقات بوده است. این تیم در سایر مولفه‌ها نیز جزو برترین‌ها بوده‌ از جمله کمترین باخت که از این حیث دومین تیم مسابقات شناخته می‌شوند و همچنین گل خورده که جزو ۵ تیم برتر به حساب می‌آیند. از سویی، مهدی جاوید ستاره ملی‌پوش مس با ۱۷ گل در صدر جدول گلزنان ایستاده و او نیز که همچون تیمش داعیه دفاع از عنوان سال گذشته خود را دارد، فعلا تا نیم‌فصل به هدف خود دست یافته است.

البته این اقتدار و پیشتاری در شرایطی به دست آمده که نماینده فوتسال استان در فصل جاری با مشکل کمبود بازیکن ناشی از مصدومیت ستاره‌های خود دست و پنجه نرم می‌کند. بدون تردید اگر بازیکنانی چون سعید تقی‌زاده، مسلم اولاد قباد و توحید لطفی که از یاران کلیدی و ملی‌پوش این تیم هستند، با آسیب‌دیدگی مواجه نمی‌شدند، وضعیت به مراتب متفاوت‌تر رقم می‌خورد و شاید این اختلاف ۳ امتیازی در صدر، بیشتر و فاحش‌تر می‌شد. این سه بازیکن در دو تورنمنت بین‌المللی قادر به همراهی تیمشان نشدند که در ناکامی این تیم تأثیرگذار واقع شد.

در این میان نکته منفی‌ای که در طول نیمه اول دور مقدماتی در تیم مس سونگون مشاهده شد، مدیریت ضعیف در این باشگاه بود. حامد نجفی که برای دومین بار بر مسند ریاست باشگاه مس سونگون ورزقان نشسته است، نه تنها مدیریت بحران نداشت بلکه با اظهارات نسنجیده خود بحران‌ساز شد و این مورد زنگ خطری برای مس در ادامه مسابقات است. هرچند انتخاب علیرضا افضل و بازگرداندن تیم به روزهای خوبش تنها نکته مثبت در عملکرد این مدیر جوان و در عین حال بی‌تجربه و فاقد تخصص لازم قلمداد می‌شود. 

در خاتمه، شایان ذکر است با توجه به اینکه در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتسال قرار داریم، انتظار می‌رود تیم مس سونگون ورزقان با شناسایی و پوشش نقاط ضعف خود بتواند اقتدار خود را در دور برگشت و مرحله حذفی مسابقات حفظ کرده و در راه کسب سومین قهرمانی پیاپی ثابت قدم بماند. موضوعی که سرمربی این تیم در آخرین مصاحبه خود بدان اشاره داشته است. ناگفته نماند، فصل نقل و انتقالات از بیست‌وهشتم شهریور ماه آغاز شده و تا روز چهارم بهمن ماه ادامه دارد. 

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =