کد خبر : 3135
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۲۳

افزایش ۲۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی آذربایجان‌شرقی

افزایش ۲۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به توجه و همچنین گوش شنوای مدیران اجرایی استان در رابطه با مشکلات تولیدکنندگان، گفت: تولید کننده‌ای در استان نداریم که مشکل خود را مطرح کرده و توسط مسئولین و مدیران اجرایی مورد بررسی و حل و فصل قرار نگرفته باشد. به گزارش نگاه بنقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به توجه و همچنین گوش شنوای مدیران اجرایی استان در رابطه با مشکلات تولیدکنندگان، گفت: تولید کننده‌ای در استان نداریم که مشکل خود را مطرح کرده و توسط مسئولین و مدیران اجرایی مورد بررسی و حل و فصل قرار نگرفته باشد.

به گزارش نگاه بنقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در همایش بزرگ کارآفرینان و تعاونگران برتر، کارگران و واحدهای نمونه استان، با تاکید بر تلاش در جهت تحقق شعارهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: افتتاح چندین پروژه‌ در استان از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم دولت خودش را رقیب تولیدکننده و بخش خصوصی نمی‌داند، بلکه ما تسهیل کننده مسیر تولیدکنندگان هستیم.

جبارزاده در خصوص تلاش‌های مسئولان برای رفع موانع تولید نیز بیان کرد: در خصوص رفع موانع تولید نیز در کارگروه‌ها و جلسات تا جایی که توانستیم موانع را مورد بررسی قرار داده و تسهیل کردیم و همچنین از نقطه نظرات و مشورت‌های تولیدکنندگان و فعالان این حوزه نیز بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و قراردادن شعار سال ۹۵ با عنوان “اقتصاد مقاوتی؛ اقدام و عمل” گفت: به تبع همین شعار و در راستای لبیک گویی به فرمایشات رهبری، در تمامی شهرستان‌ها و شهرک‌های استان به دفعات مکرر مدیران اجرایی استان حضور یافته و از نزدیک شاهد مشکلات تولیدکنندگان بودند و مشکلاتی که مطرح می‌شد نیز مورد حل و فصل قرار گرفته است.

استاندار با تاکید بر اینکه ما خود را مسئول حل مشکلات تولیدگران می‌دانیم، گفت: تلاش در این راستا وظیفه ی ما بوده و قدم‌های مبارکی نیز در این راستا برداشته شده است.

وی با بیان گزارش عملکردی از طرح رونق تولید نیز گفت: این آمار مربوط به امروز بوده و تاکنون ۵۷۶ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند که ۲۴۰ واحد آن مربوط به بخش کشاورزی  و ۳۳۶ واحد نیز مربوط به بخش صنعتی است.

وی اضافه کرد: نزدیک به یک هزار میلیارد تومان نیز تا امروز به بخش تولید استان تزریق سرمایه شده است و تولیدگران ما نیز اکثراً با کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی مواجه بودند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۳ هزار نفر به جمع شاغلان استان اضافه شده است، بیان کرد: تلاش ما این است که تا پایان سال، واحد مشکل‌دار نداشته باشیم.

جبارزاده با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی ما با سیستم اداری و دولتی استان مشکلی ندارند، مگر واحدهایی که تولیداتشان بازار پسند نیست.

وی با بیان اینکه، ما مفتخریم که در طول ۹ ماه گذشته بیش از ۹۰۰ هزار تن محصولات تولیدی از استان صادر شده که نسبت به سال گذشته نزدیک ۲۰ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، همایش بزرگ کارآفرینان و تعاونگران برتر، کارگران و واحدهای نمونه استان با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجمتماعی در سالن امفی تئاتر مجتمع پتروشیمی برگزار شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یک =