کد خبر : 17325
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۳

افزایش ۱۱ درصدی طلاق و کاهش ۳ درصدی ازدواج در سال گذشته/ نگرانی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان از کودک همسری در آذربایجان شرقی!

افزایش ۱۱ درصدی طلاق و کاهش ۳ درصدی ازدواج در سال گذشته/ نگرانی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان از کودک همسری در آذربایجان شرقی!

کودک همسری عمدتا در روستاهای ۶ شهرستان آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد و در شهر تبریز به نقطه صفر رسیده است. به گزارش آژانس خبری تبریزمن، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته ازدواج با خبرنگاران رسانه های گروهی دیدار و به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

کودک همسری عمدتا در روستاهای ۶ شهرستان آذربایجان‌شرقی اتفاق می‌افتد و در شهر تبریز به نقطه صفر رسیده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته ازدواج با خبرنگاران رسانه های گروهی دیدار و به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

در این نشست خبری که در آن مسئولان اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی و بانک ملی ایران نیز حضور داشتند در خصوص نحوه اعطای وام ازدواج و تسهیلات مربوطه به جوانان توضیح داده شد.

نگرانی از کودک همسری در برخی از روستاهای استان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بایستی در طول ایام سال به فکر مهیاسازی ازدواج آسان برای جوانان باشیم گفت: الگوسازی امر ازدواج برای جوانان با تأسی از ازدواج آسان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد.

امیر تقی زاده، برگزاری کلاس‌های آموزشی ازدواج در ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی را مورد تاکید قرار داد و افزود: استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، ارائه مشاوره رایگان در مراکز مشاوره تخصصی ازدواج، حضور زوج‌های تکواندوکار در مسابقات افتتاحیه تکواندو در تبریز، برگزاری جشن بهبودیافتگان موادمخدر، برگزاری کلاس های سلامت جنسی براساس آموزه های دینی و غیره از دیگر برنامه‌های این هفته می باشد.

وی با ذکر این نکته که تعداد موارد کودک همسری در تبریز به صفر رسیده، اضافه کرد: اما این امر در ۶ شهرستان استان عمدتا در روستاهای آنها انجام می‌گیرد و لذا آموزش‌ها و تحقیقات لازم به عمل آمده تا کودکان روستاهای هدف دچار آسیب نشوند.

تقی زاده آمار شاغلین مجرد سطح استان را بسیار بالا دانست و تاکید کرد: باید در این راستا آموزش‌های لازم جهت ساماندهی آسان ازدواج انجام گیرد تا جوانان مجرد دارای شرایط و امکانات مکفی، اقدام به ازدواج نمایند.

افزایش ۳ درصدی مرگ و میر در آذربایجان شرقی

معاون فناوری و آمار اداره‌کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی از ثبت ۲۹ هزار و ۷۷۰ واقعه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: میزان ازدواج در استان نسبت به سال گذشته آن  3.5 درصد کاهش یافته و امر طلاق نیز با ۹ هزار و ۸۱۴ واقعه، نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد افزایش یافته است.

همتی با بیان اینکه در سال ۹۷، در مقابل سه ازدواج، یک مورد طلاق ثبت شده، اقزود: آذربایجان شرقی در امر ازدواج رتبه ۱۷ کشوری و در امر طلاق نیز رتبه ۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی، سن طلاق زنان و مردان را به ترتیب بین ۲۵ تا ۲۹ سال و ۳۰ الی ۳۴ سال عنوان کرد و ادامه داد: ۴۴.۷ درصد طلاق‌ها در زندگی‌های مشترک زیر ۵ سال زندگی و ۶۵ درصد از آنها نیز در مدت زمان کمتر از ۱۰ سال زندگی روی داده است.

همتی، همچنین تعداد فوت‌شدگان سال گذشته را ۲۲ هزار و ۵۳۰ نفر ذکر کرد و گفت: وضعیت مرگ و میر هم استانی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است!

سه بانک پیشگام در ارائه تسهیلات ازدواج

معاون شعب آذربایجان شرقی بانک ملی ایران نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۷ تمام افرادی که برای دریافت تسهیلات وام ازدواج ثبت نام کرده بودند، موفق به دریافت تسهیلات خود شدند.

قاسمی ادامه داد: تعداد معرفی شدگان تسهیلات ازدواج هم استانی‌ها به شبکه بانکی کشور ۵۳ هزار و ۷۳۷ نفر بود که ۵۱ هزار و ۹۹۱ فقره آن پرداخت گردید.

وی افزود: بانک ملی با ۱۴هزار و ۲۱۸ فقره، بانک ملت با ۸۱۶۸ فقره و بانک کشاورزی با حدود ۷هزار و ۴۰۰ فقره سه بانک پیشگام آذربایجان‌شرقی در ارائه تسهیلات به جوانان متقاضی تسهیلات می‌باشند.

به گفته قاسمی، در چهار ماهه سالجاری نیز ۲۴هزار و ۴۸۳ نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده‌اند که ۱۴ هزار و ۵۷ فقره از آنها پرداخت شده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 4 =